Acasa Industrie Noi recoduri auto în Maroc: Cele două uzine au produs 376.000 de mașini Dacia și Renault anul trecut

Noi recoduri auto în Maroc: Cele două uzine au produs 376.000 de mașini Dacia și Renault anul trecut

de Vlad Barza

In uzina din Tanger (sursa – Renault)

Cunoscuta uzină din Tanger, dar și cea mică, din Casablanca, au înregistrat în 2017 noi recorduri de producție, totalul fiind de 376.000 de unități care au ajuns în 74 de țări. Mioveni are și în acest an o producție superioară celei din Tanger, dar diferența s-a redus. Renault Maroc estimează că producția totală va ajunge la 400.000 de mașini în țara nord-africană, în 2018.

Producția totală a celor două uzine a fost de 376.284 unități, dintre care 300.000 au fost produse la Tanger, iar 76.000 la Casablanca. La Tanger producția a crescut cu 17.000 de unități, iar la Casablanca cu 26.000 mașini, față de 2016.

Cum stă „scorul” Tanger vs. Mioveni? În 2016 la Mioveni s-au produs cu peste 40.000 mai multe mașini, în timp ce în 2017 avansul s-a redus la 13.000 unități.

La ambele uzine se lucrează în trei schimburi și 65% dintre componentele utilizate sunt produse de furnizori locali.

În total, 333.000 dintre mașinile produse au fost trimise la export, ceea ce înseamnă 95% din totalul producției de la Tanger și 66% din producția uzinei din Casablanca. Pentru Tanger destinațiile principale de export sunt Franța, Spania și Italia, iar pentru Casablanca sunt Turcia, Franța și Egipt.

Marocul este una dintre cele mai mari piețe de vânzări pentru Dacia, cu cele aproape 50.000 de unități, fiind pe locul șase în topul țărilor după numărul de mașini vândute.

Statul marocan a anunțat în decembrie 2017 semnarea a 26 de convenții cu companii producătoare de componente auto, promisiunile fiind că acestea vor investi în total 1,2 miliarde euro și vor crea peste 11.500 de locuri de muncă directe.

În 2003 regele Mohamed VI a anunțat un plan uriaș de industrializare și modernizare a regiunii din jurul orașului Tanger, care este ajutat și de o poziție geografică extraordinară, fiind la doar 15 km de Spania și foarte aproape de Gibraltar, un punct cheie al navigației globale, cu 100.000 de nave care trec în acea zonă în fiecare an.

Planul de opt miliarde euro și-a propus să industrializeze zona din jurul Tanger-ului și mai ales să creeze zeci de mii de locuri de muncă. Autoritățile au construit rapid zeci de kilometri de autostradă, zeci de kilometri de cale ferată și au anunțat investiții uriașe în port, creând și câteva zone comerciale libere de taxe.

10 comentarii

Alin 19 ianuarie 2018 - 15:14

In 2018 marocul ajutat de profitul scos din romania si investit acolo ….va depăși productia de la noi ….

Reply
Reader 19 ianuarie 2018 - 21:47

pacat ca nu pot scrie prostii, dar ti-ai merita cateva vorbe de dulce ca nu prea stai bine cu intelectul …

Reply
Rahova 19 ianuarie 2018 - 15:32

Singurul lucru bun care putem să-l facem e să construim infrastructură cum ar fi autostrada A1 și linia de cale ferată Vâlcele – Râmnicu Vâlcea. Să oferim energie ieftină în România pentru a reduce costurile de producție. E clar că Africa se dezvoltă și va fi un concurent serios pentru Europa, la fel cu e și China. Legile care îngrădesc piața (cum e timbrul de mediu) nu sunt o soluție. Putem avea o astfel de lege protecționistă și să importăm Dacia din Maroc.

Reply
Chris 21 ianuarie 2018 - 03:13

Si Romania iar o… prin batista. Cred ca asa o sa vedem noi romanii cum Dacia noastra nu va mai fi a noastra….

Reply
micromacro 23 ianuarie 2018 - 16:43

nu o mai dati pe aia cu dacia e brand romanesc. E trist si nu mai cumpar dacai pentru ca nu ajut pe romani ci pe marocani

Reply
Alex Nan 2 februarie 2018 - 14:18

Ce se vinde la noi pe piata sigur e produs local de dacia, nu e sustenabil sa o importi ca sa platesti taxe mai ales ca maroc e in afara UE ! Problema e la prosti nostri de guvernanti e ca nu au inteles ca daca nu fac nenorocirea aia de autostrada/cale ferata aia de la Dacia nu au cum sa transporte logistic atata marfa in\out pe valea oltului ! Si daca cerere exista atunci aia de la Dacia o sa onoreze comenzile dar in alta fabrica ! Deci tot Romania pierde !

Reply
Adrian Mitrea 2 februarie 2018 - 14:59

Lodgy și Dokker vândute în România sigur sunt importate din Maroc.
Aceste două modele nu se fabrică deloc în România.

Reply
Kap 2 februarie 2018 - 15:28

Dacă ai lua Duster ar fi 100% făcut în România.
MCV sau Logan, aproape sigur în România.
Sandero, slabe șanse, iar Dokker sau Lodgy, după cum spune și Adrian, nici o treabă să fie asamblat la noi.
Însă foarte multe piese și subansambluri (colecții pentru trenul de rulare, motoare, subansambluri șasiu, etc.) se produc în România, inclusiv pentru fabricile din Maroc, Algeria, Rusia sau Columbia.
Așa că cine cumpără Dacia (brand românesc, deși deținut de Renault), ajută cei mai mulți români posibil.
Nu un singur român (samsar sau nu), cum fac cei ce aleg altceva adus de prin paradisul relicvelor bavareze.

Reply
Adrian Mitrea 2 februarie 2018 - 15:31

Zici bine, dar să știi că gradul de integrare locală (deci piese, furnizori, servicii) este ideal să fie 80-90% pentru o fabrică, iar spre asta tinde și Maroc. Deci, de-a lungul anilor, tot mai puține componente din România au ajuns în Maroc.

Reply
Kap 2 februarie 2018 - 15:50

Foarte corect Adrian.
Din ce știu eu Mioveniul avea grad de integrare mare și parcă la un moment dat cea mai mare profitabilitate pentru o fabrică din grupul Renault.
Însă din ce se fabrică la Mioveni nu se exportă nu numai pentru Maroc, eu știam că uzina de șasiuri avea și alți clienți în afara grupului. În plus, integrarea va crește în Maroc dar se dezvoltă și cea din Algeria, deci vor avea nevoie de piese mai multe. Nu știu în ce stadiu sunt la noua fabrică de la Ijevsk, din Rusia, unde la fel, vor avea nevoie.
Și cine știe, dacă piața din România va crește și vor fi susținuți cu infrastructură, poate Renault va mai deschide vreo facilitate la noi. Mă gândesc și la înlocuitorul Lodgy, big brother for Duster……

Reply

Lasa un comentariu