Acasa Ford Test Drive Ford Transit Custom facelift în 10 puncte

Test Drive Ford Transit Custom facelift în 10 puncte

de Adrian Mitrea

Ford Transit Custom a primit pentru 2018 un facelift care îl aduce la zi din punct de vedere tehnologic, ba chiar peste unele autoturisme Ford din punctul de vedere al specificațiilor și echipamentelor. Mai mult decât atât, există și o versiune Sport care amintește de celebra „dubă” a protagoniștilor din serialul The A Team (Echipa de Șoc) – doar că aceea era produsă de rivalii de la GM. Am condus în Germania noua utilitară Ford și iată primele impresii, cu 5 plusuri și 5 minusuri.

+ Versiunea Sport

Când vine vorba de vehicule comerciale, toată lumea știe că fiabilitatea și costul redus al utilizării (celebrul TCO) sunt mai importante decât orice altceva. Dar există o piață și pentru „dube cu stil”, iar Ford face pasul îndrăzneț de a oferi așa ceva, adică un Transit Custom Sport. Această versiune este echipată cu un motor turbo diesel de 2 litri ce dezvoltă o putere maximă de 125 kW/170 CP și 405 Nm cuplu maxim. În lumea atât de monotonă a utilitarelor, un asemenea tuning din fabrică este o gură de aer proaspăt. Am condus în Germania o versiune cu transmisie manuală și e o plăcere reală să „te dai” cu un VAN sportiv. Ca o paranteză, toate versiunile de putere ale motorului 2.0 TDCi își fac treaba onorabil (105 CP, 130 CP, 170 CP).

Ford Transit Custom Sport (sursa – 0-100.ro)

+ Transmisia automată

Cutia de viteze automată s-a lăsat așteptată pe Transit Custom, dar acum e aici și e foarte bună. Este o automată clasică, cu convertizor de cuplu, și are 6 trepte. Am condus această transmisie pe o versiune 2.0 TDCi de 130 CP și își face treaba onorabil. În special pentru munca de curierat e binevenită o asemenea opțiune. Selectorul transmisiei este ușor de recunoscut pentru că Ford îl pune și pe autoturismele sale. Ford estimează că peste 10% dintre clienții de Transit Custom vor opta pentru această transmisie, iar când vine vorba de Tourneo Custom (varianta de pasageri) ponderea celor care aleg automata urcă la peste 30%.

Ford Transit Custom AT (sursa – 0-100.ro)

+ SYNC 3

La capitolul multimedia utilitarele au fost mereu în urmă, dar de data aceasta Ford a decis să pună pe Transit cea mai recentă versiune a sistemului SYNC, ajuns acum la generația a treia. Această generație este și prima care funcționează cu adevărat bine, fără lag-uri sau meniu întortocheat. Probabil puține dintre mașinile comandate de clienți vor fi echipate cu așa ceva, dar partea interesantă e că poți avea și SYNC 3 Light – adică ecranul mare (8 inch) și funcțiile principale, dar fără navigație.

SYNC 3 pe Ford Transit Custom (sursa – Ford)

+ Suspensiile

Indiferent de versiunea condusă, setările suspensiilor sunt excelente, așa cum Ford a dovedit de-a lungul timpului și pe autoturisme. Nici tari, nici moi, confortabile fără să compromită dinamica, silențioase. Și aceste trăsături sunt valabile pentru toate versiunile de caroserie și motorizare ale lui Transit Custom. Versiunile testate în Germania aveau încărcătură de 500 kg în spate, indiferent de motorizare sau caroserie: 105 CP, 130 CP, 170 CP.

Ford Transit Custom (sursa – Ford)

+ Tehnologiile de asistență

Dintre toate, probabil asistentul pentru unghi mort este cel mai util pentru astfel de mașini. Iar această tehnologie poate recunoaște acum și motocicliști. În plus funcția Cross Traffic Alert te ajută când ieși cu spatele dintr-un șir de mașini parcate sau dintr-un garaj (interzis prin legislație, dar totuși practicat). Merită remarcată și funcția de limitare a vitezei, automat, prin recunoașterea semnelor de circulație cu limită de viteză și conformarea automată la restricția respectivă. Sistemul Pre-Collision Assist a fost îmbunătățit pentru a putea detecta pietonii și noaptea, atâta timp cât ei se afă în raza de acțiune a farurilor. Ar mai fi de menționat funcțiile Side Wind Stabilisation (care stabilizează mașina când vântul lateral este puternic, utilizând sistemul ESP și frânarea selectivă a roților) și Trailer Sway Control (permite stabilizarea remorcii dacă aceasta are tendința de a pendula). Suita de sisteme și echipamente de asistență vastă disponibilă pe Transit Custom se bazează pe 8 senzori ultrasonici, radar în față și în laterale (spate), camere video în față și în spate.

Ford Transit Custom (sursa – Ford)

– Pedalele

La versiunile cu transmisie manuală există trei pedale, iar pentru piciorul stâng poziția de repaos este ciudată, neergonomică. La asta se adaugă un feedback dubios al ambreiajului – cuplează foarte sus, când pedala este eliberată aproape de tot. Nu era stricată mașina, așa este setată. Am condus două mașini diferite, la ambele la fel. Partea bună e că după câteva plecări de pe loc începi să te obișnuiești/adaptezi.

Pedalier Ford Transit Custom (sursa – 0-100.ro)

– Sistemul de asistență pentru păstatrea benzii

Acest Lane Departure Warning (LDW) fix asta face, doar te avertizează dacă părăsești neintenționat banda de circulație. Sub nicio formă nu există și funcția de prevenire a părăsirii benzii, adică ceea ce se cheamă LDP (Lane Departure Prevention), funcție existentă pe alte modele Ford. Ori, la câtă tehnlogie înglobează acum Transit Custom, indisponibilitatea LDP nu pare nimic altceva decât o economie inutilă.

Ford Transit Custom LDW (sursa – 0-100.ro)

– Fără faruri cu LED

Pentru Transit Custom există trei opțiuni de faruri. Cu halogen, cu halogen + lupă și xenon. Așadar, nici măcar opțional nu pot fi comandate faruri cu LED (ca lumină de întâlnire sau de drum, DRL cu LED există). Desigur, într-o piață orientată spre costul mic, halogenul este rege, dar nu mai văd rostul dezvoltării farurilor cu xenon, în 2017, din moment ce există de atâția ani deja farurile cu LED. Pe multe dintre autoturisme a fost eliminată opțiunea de xenon, există doar halogen sau LED. Ori de la un lider al pieței de vehicule comerciale așteptam să-și asume o modernizare a vârfului de gamă oferit în materie de iluminare.

Faruri halogen + lupa pe Ford Transit Custom (sursa – 0-100.ro)

– Motorizări puține

Gama de motorizări, formată dintr-un singur propulsor cu trei versiuni de putere, este destul de limitată. Din punctul de vedere al taxării este inteligentă oferirea unui propulsor 2.0 TDCi, dar în același timp unii clienți l-ar putea considera prea mic sau insuficient. Măcar intervalul de service este spectaculos de mare: 60.000 km sau 2 ani. Treaba cu motorizările urmează să fie „corectată” prin adăugarea unei versiuni hibride din 2018, iar prin hibrid înțelegem un ansamblu format din motorul 1.0 EcoBoost și două motoare electrice, unul de tracțiune și unul generator. Da, ați auzit bine, 1.0 EcoBoost pe Transit. Motorul nu va fi conectat la roți, ci va avea rol de angrenare pentru generatorul electric.

Motor 2.0 TDCi pe Ford Transit Custom (sursa – Ford)

– Camera video pentru marșarier

Rezoluția camerei vide de marșarier lasă de dorit, iar unghiul de vedere pare un pic prea restrâns. Este bine totuși că există un asemenea sistem pentru a avea o minimă idee ce se află în spate. Până nu demult era de conceput ca un Transit să fie echipat cu așa ceva din fabrică, dar lucrurile au evoluat și iată că Ford oferă asemenea tehnologie.

Camera video marsarier pe Ford Transit Custom (sursa – 0-100.ro)

Lasa un comentariu