Producatorul sud coreean de autovehicule populare Hyundai s-a retras oficial marti (1 decembrie) de pe piata japoneza, din cauza vanzarilor in scadere permanenta si a apetitului ridicat al japonezilor pentru branduri scumpe.
„Daca nu esti Gucci sau BMW, ai sanse minime sa prosperi acolo (in Japonia – n.r.). Constructorii auto de volum o duc foarte greu”, a declarat purtatorul de cuvant al Hyundai Oles Gadacz, potrivit Automotive News Europe (ANE).
Constructorul auto coreean va retrage toate automobilele sale din Japonia, insa va continua sa vanda vehicule comerciale. Chiar si in aceste conditii, situatia ii pune in dificultate pe angajatii celor 46 de dealeri Hyundai din Japonia.
Hyundai a vandut 15.095 de automobile la intrarea pe piata japoneza (in 2001) si pana in prezent, iar din 2006 si pana azi a livrat 43 de autobuze Universe.
Spre comparatie, Volkswagen a vandut 61.996 autovehicule exclusiv in 2008.