Acasa Industrie La Brasov vor fi produse 4 milioane de sisteme SCR pentru masini diesel pe an. In Timisoara si Iasi se dezvolta chei auto digitale

La Brasov vor fi produse 4 milioane de sisteme SCR pentru masini diesel pe an. In Timisoara si Iasi se dezvolta chei auto digitale

de Adrian Mitrea

La Brasov se vor produce circa patru milioane de sisteme SCR (Selective Catalytic Reduction) pentru masini diesel pe an, deocamdata fiind demarata productia unitatilor de transfer fluide AdBlue in uzina Continental care are 1.800 angajati si care produce unitati de alimentare cu combustibil, filtre si pompe, a anuntat compania auto germana. Printre producatorii auto care folosesc produsele fabricate in aceasta fabrica din Brasov se numara BMW, Mercedes-Benz si Volkswagen Group. In ceea ce priveste cercetarea si dezvoltarea, echipe de ingineri din Timisoara si Iasi lucreaza la „cheile auto digitale” – o tehnologie avansata care isi propune sa scoata din ecuatie cheia metalica inca prezenta chiar si in cele mai noi chei tip telecomanda ale masinilor moderne. Aceasta tehnologie a fost prezentata de Continental la Salonul Auto de la Frankfurt (12-24 septembrie).

„Continental a inceput la Brasov productia unitatilor de transfer fluide AdBlue, in cadrul noului proiect Selective Catalytic Reduction (SCR). Acesta ofera o solutie eficienta pentru reducerea emisiilor de oxizi de nitrogen, NOx. Motoarele diesel, comparativ cu motoarele pe benzina, prin prisma specificului arderii amestecului aer-combustibil, produc emisii mai mari de oxizi de azot si de particule. Acestea sunt emisii poluante cu efect nociv asupra mediului inconjurator si a omului. Continental Brasov va deveni principala locatie de productie pentru modulul SCR la nivel mondial cu o capacitatea de productie anuala planificata de 4 milioane de unitati”, a anuntat furnizorul de componente auto.

In fabrica aceasta din Brasov lucreaza 1.800 angajati, iar pana la final de 2017 vor mai fi angajate inca 200 de persoane. Despre inaugurarea acestei unitati de productie 0-100.ro a scris in 2013, AICI.

„Cresterea rapida a capacitatii de productie este o provocare si, in acelasi timp, o mare oportunitate pentru echipa Continental Brasov de a-si dezvolta competentele si capacitatile”, a declarat Joachim Zirbs, directorul fabricii.

Continental se afla in Brasov de sase ani. In septembrie 2016 a fost inaugurat un nou centru de inginerie.

Vorbind de inginerie, echipe din Timisoara si Iasi lucreaza la dezvoltarea cheilor digitale ale masinilor – tehnologie prezentata de Continental si la Salonul Auto de la Frankfurt (12-24 septembrie).

Aceasta noua tehnologie, denumita Continental Smart Acces (CoSmA), elimina complet partea metalica inca prezenta chiar si in cele mai moderne chei tip telecomanda ale masinilor moderne. Sistemul se va dovedi util in special in aplicatii de tip rent-a-car, utilizatorul putand primi cheia masinii pe telefon. Preluarea si predarea masinilor inchiriate se va putea face mult mai usor.

In plus, noi directii de design sunt posibile prin integrarea acestei tehnologii, nemaifiind necesare nici macar manere de deschidere a usilor. Intreg conceptul de integrare a acestor functii se numeste generic „usa inteligenta”.

„Putem oferi utilizatorilor un pachet complet pentru operatii fara contact, digitale, de la deblocarea autovehiculului si deschiderea usii, mergand pana la pornirea motorului. Cream, astfel, o experienta de conducere mai sigura pentru soferi si, in plus, oferim mai multa libertate de design producatorilor auto”, a explicat Andreas Wolf, seful departamentului Body&Security din cadrul Continental.

Inginerii din Romania contribuie la dezvoltarea acestor produse. O echipa din Timisoara lucreaza atat la tehnologia Near Field Communication (NFC), care permite transmiterea unei comenzi pentru deschiderea usii atunci cand nu bacteria nu mai are energie, cat si la accesul in masina folosind localizarea cu Bluetooth. O alta echipa, din centrul de cercetare si dezvoltare din Iasi, lucreaza la dezvoltarea produsului DCU (door control unit) – deschiderea usii cu energie inmagazinata.

In prezent, cand o baterie de masina se descarca, soferii trebuie sa utilizeze cheia mecanica de urgenta si o incuietoare manuala a usii pentru a intra in vehicul sau pentru a deschide capota. Noua tehnologia de deblocare de urgenta va face acest lucru inutil in viitor. Totul este posibil prin folosirea energiei stocate in unitatea de comanda a usii, suficienta pentru a permite deblocarea usii din nou. Sistemul automat de deblocare de urgenta este activat prin intermediul tehnologiei NFC, de exemplu prin intermediul unui telefon inteligent, care transmite semnalul in urma unei verificari de securitate de succes si declanseaza automat procesul de deblocare a usii. Acest lucru inseamna mai mult confort pentru utilizatori deoarece nu mai au nevoie de o cheie mecanica, nici macar in situatii de urgenta. De asemenea, se deschide o mai mare libertate de design pentru constructorii de automobile, care nu mai trebuie sa dezvolte o cheie conventionala cu o lama. In combinatie cu dispozitivul automat de deschidere a usii, chiar intregul maner va deveni depasit, fiind oferite mai multe optiuni pentru designul exterior precum si imbunattirea simultana a rezistentei aerodinamice a autoturismului.

Smart Access permite accesul convenabil la un vehicul prin intermediul unui smartphone. Sistemul se concentreaza pe cheia virtuala, care este salvata intr-un dispozitiv mobil. Aceasta cheie, care consta intr-o inregistrare de date ce nu pot fi furate, capata acces numai dupa o autentificare reusita, facuta o singura data de utilizator, care o trimite pe smartphone printr-o interfata wireless. Comunicarea ulterioara are loc exclusiv intre smartphone si masina.

In acest scop sistemul foloseste mai multe module de emisie-receptie Bluetooth (BLE – Bluetooth Low Energy) sau NFC (Near Field Communication), amplasate in vehicul pentru a permite telefonului autorizat sa fie localizat atat din interior, cat si din exterior. De indata ce se detecteaza o cheie virtuala autorizata, sistemul emite permisiunea de a deschide masina si de a porni motorul. Prin urmare, nu mai este nevoie de o cheie mecanica.

Compania germana Continental a fost fondata in 1871, iar in prezent are 230.000 de angajati in 56 de tari si o cifra de afaceri anuala de 40,5 miliarde euro (in 2015).

In Romania Continental este cel mai mare angajator din industria auto.

In perioada 1999-2016 Continental a investit circa 1,2 miliarde euro in activitatile din Romania. Toate cele cinci divizii Continental sunt reprezentate la noi in tara. Continental detine sapte unitati de productie si patru centre de cercetare si de dezvoltare in Timisoara, Sibiu, Carei, Nadab, Brasov si Iasi.

Continental este partener al unui joint-venture in Slatina si are un centru de distributie a anvelopelor in Bucuresti. Continental avea 18.200 de angajati la finalul anului 2016 in Romania si va incheia 2017 cu peste 19.500 angajati in tara.

1 comentariu

was 10 octombrie 2017 - 16:26

Ideea cu deblocarea usilor prin smartphone dupa o verificare a identitatii celui care solicita mi se pare buna.
Vara asta am fot in concediu in alta tara, la mare. In ultma zi, la plaja, din prostie sau gresala, dar folosind functia de deschidere/inchidere automata a portbagajului la un VW 7N, care nici macar nu are deschidere cu cheie mechanica (nu din transmitter) pe nici una din usi/portbagaj, eei am inchis cheia inauntru, eu fiind doar in costum de baie.
Ce sa fac, copii si sotia stateau si se uitau, eu ma gandeam cu paguba sa produc masinii, pana la urma am cerut de la un pescar un briceag, si am taiat panza de protectia la soare (noroc ca are panorama roof si era deschis sticla, dar inchis sunshade-ul), apoi fetita mea a intrat pe gaura creata si mi-a dat cheile masinii. Apropo, piesa deteriorata costa 320 EUR…era mai bine cu mobilul.

Reply

Lasa un comentariu