Audi a lansat marti (1 decembrie) noua generatie a limuzinei A8, varful de lance al marcii, in cadrul unui eveniment organizat la Miami, in interiorul muzeului Audi. Masina va fi lansata in Europa anul viitor, iar din aprilie 2010 va fi disponibila si in Romania, potrivit oficialilor Porsche Romania, importatorul Audi.
Preturile nu au fost inca anuntate, insa ele vor fi comunicate cel mai probabil in luna februarie a anului viitor (pentru Romania).
Click aici pentru galeria foto
Pe noul A8 vor fi disponibile pentru inceput doua motorizari V8, unul diesel (4,2 litri TDI de 350 Cai Putere) si altul pe benzina (4,2 litri FSI de 372 Cai Putere).
La scurt timp dupa lansarea pe piata va fi disponibil si un motor diesel de 3 litri TDI (250 de Cai Putere), iar o varianta de putere mai redusa (204 Cai Putere) a acestuia va putea fi comandata ulterior.
Consumul tuturor motoarelor a fost redus in medie cu 21%, a declarat presedintele Audi, Rupert Stadler, intr-o conferinta de presa organizata la Miami pentru lansarea noului Audi A8.
Pentru noua limuzina Audi este disponibila in dotarea standard o suspensie pneumatica cu reglaje pe patru niveluri.
La noul A8, Audi a abordat un design ceva mai masculin si mai indraznet. Banda de leduri din interiorul farurilor are acum o curbura mai dramatica, iar pe conturul grilei radiatorului au aparut niste muchii care confera masinii un aspect mai dur.
Primul Audi A8 a fost lansat in urma cu 15 ani (in 1994) si marca doua premiere mondiale in industria auto, fiind primul automobil de serie cu o caroserie din aluminiu si prima limuzina disponibila cu tractiune 4×4.
Cea de-a doua generatie a fost lansata in 2003 si a reprezentat primul automobil Audi care a purtat noua grila a radiatorului de tip „Single Frame” (sau dintr-o singura bucata), care in prezent se regaseste pe toate modelele marcii.
De toate aceste caracteristici, inclusiv caroseria din aluminiu si grila „Single Frame” beneficiaza si noul model.
In Romania au fost vandute 58 de limuzine A8 anul trecut, in scadere cu 12,1% fata de 2007.
Din totalul celor 58 de masini Audi A8 vandute anul trecut pe plan local, cele mai multe (55 de masini) au fost echipate cu motoare diesel, de 3 litri si 4,2 litri. Pentru motorizarea varf de gama de 6 litri pe benzina au optat trei clienti.
2 comentarii
Am fost foarte placut impresionat de pozele si filmele pe care le-am vazut cu acest nou A8. Daca ar trebui sa aleg intre S-Klasse, Seria 7 si A8 cu ochii inchisi as alege A8! Este faorte luxos fara sa atraga atentia prea mult, adica exact asa cum imi place! Un 3.0 TDI automat la vreo 250 de cai ar fi masina de vis. Si sa nu uitam de renumitul Quattro! La capitolul optionale daca la A4 mi s-au parut multe cred ca la asta as sta o zi sa ma decid. Pretul din pacate va depasi usor 100k euro cu tot cu TVA dar calitatatea, luxul si performanta costa. Asta e!
Am fost foarte placut impresionat de pozele si filmele pe care le-am vazut cu acest nou A8. Daca ar trebui sa aleg intre S-Klasse, Seria 7 si A8 cu ochii inchisi as alege A8! Este faorte luxos fara sa atraga atentia prea mult, adica exact asa cum imi place! Un 3.0 TDI automat la vreo 250 de cai ar fi masina de vis. Si sa nu uitam de renumitul Quattro! La capitolul optionale daca la A4 mi s-au parut multe cred ca la asta as sta o zi sa ma decid. Pretul din pacate va depasi usor 100k euro cu tot cu TVA dar calitatatea, luxul si performanta costa. Asta e!