Acasa Tehnologie Continental va prezenta un nou sistem automat de incarcare wireless pentru masinile electrice

Continental va prezenta un nou sistem automat de incarcare wireless pentru masinile electrice

de Vlad Barza

Grupul german Continental va prezenta la Salonul Auto de la Frankfurt, in septembrie, o tehnologie de incarcare inductiva, instalata intr-un vehicul electric. Practic, puterea de incarcare este transferata fara fir de pe un suport de incarcare aflat pe sol intr-o placa de receptie de pe partea inferioara a masinii. Soferul trebuie doar sa parcheze deasupra suportului de incarcare.

„Cu sistemul de incarcare inductiv, soferii pot profita de oportunitatile de reincarcare ori de cate ori apar, fara a avea vreun fel de greutati”, spune Thomas Rohrl, expertul Continental in sistemul de incarcare inductiv. „Si, luate impreuna, un numar mare de sesiuni de incarcare scurte ofera o cantitate mai mare de energie decat o sesiune lunga”, adauga acesta. Deoarece incarcarea inductiva nu implica practic vreun efort din partea conducatorilor auto de masini electrice. Continental se asteapta ca acest lucru sa aiba ca rezultat o imbunatatire a balantei energetice globale, si, prin urmare, o crestere a intervalului disponibil de folosire a vehiculului la un moment dat.

O incarcare mult mai practica

Solutiile software ale masinilor electrice compara incarcarea bateriei unui autoturism electric cu umplerea rezervorului unei masini conventionale. Exista doua diferente majore care constau in primul rand in faptul ca incarcarea unui vehicul electric dureaza mai mult decat umplerea cu combustibil si, in al doilea rand, faptul ca inainte ca incarcarea sa poata incepe trebuie sa fie conectat un cablu din statia de incarcare la vehicul. „Trebuie sa facem reincarcarea mai practica si mai usor de utilizat”, spune Rohrl. „Tehnologia de incarcare inductiva va fi un pas important spre realizarea acestui obiectiv”. In acest sens, Continental a dezvoltat o solutie de incarcare inductiva cuprinzatoare capabila sa reincarce o masina electrica cu o rata de pana la 11 kW.

Acest sistem incarca automat autovehiculul si se opreste in siguranta de indata ce masina este parcata in pozitia corecta deasupra placutei de la sol. Componentele de incarcare inductive montate pe vehicul cuprind un tampon receptor, electronice de putere, regulatoare si o interfata om-masina pentru a ajuta la parcarea precisa.

Si sistemul de pozitionare a fost dezvoltat de Continental. O toleranta de pozitionare mai buna de 10 cm este ideala pentru a asigura cel mai bun transfer de putere de la placuta de la sol la vehicul. Progresul continuu in domeniul tehnologiei de conducere semi-automatizata va permite, in viitor, ca acest aspect al procesului de incarcare (parcare) sa fie efectuat fara nicio actiune din partea soferului, ceea ce face ca si confortul sa fie mai mare. La o rata de incarcare de 11 kW, fiecare minut de incarcare asigura aproximativ un kilometru de distanta. „Astfel, in timpul unei calatorii de 20 de minute, pentru cumparaturi, gama de conducere disponibila poate fi marita cu pana la 20 km”, spune Rohrl.

Centrul de inginerie din Timisoara al Continental este inclus in locatiile in care compania dezvolta tehnologii pentru masinile electrice. In acest an s-au pus bazele unui centru de competente pentru dezvoltare software, electronica si de sistem pentru produse de incarcare a bateriei prin cablu, precum si wireless. Iar din 2018, in Timisoara va functiona si un centru de testare

2 comentarii

skyradio 19 iunie 2017 - 15:15

London buses route 69 ………. din anul 2015
https://en.wikipedia.org/wiki/London_Buses_route_69

Reply
Chris 19 iunie 2017 - 21:57

Au dreptate omuletii, mentalitatea ca trebuie sa avem o baterie mare asemeni unui rezervor pe care trebuie sa il incarcam pana la maxim e specifica combustibililor fosili si va disparea.
Cum ar fi ca acest sistem de incarcare intr-un oarecare viitor sa fie implementat in asfaltul autostrazii iar masina sa preia de la el curent prin inductie in timpul mersului? Nu ai mai avea nevoie de o super-baterie.
Si cum ar fi ca „asfaltul” autostrazii sa fie facut de fapt din panouri solare care produc acel curent pe loc? Asta exista deja, e in teste in Franta si cred ca si in alte tari.
Apar si tehnologii de baterii care se incarca extrem de repede (https://www.engadget.com/2017/05/12/storedot-ev-battery-demo/), dar tind sa cred ca o astfel de tehnologie implementabila direct in drumuri va fi un mare pas inainte.
Singura ingrijorare, incarcarea prin inductie implica un puternic camp electromagnetic, care, desi nerecunoscut oficial, nu e tocmai sanatos.

Reply

Lasa un comentariu