Acasa Romania ITP anual, din 2018, pentru masinile mai vechi de 12 ani. Aproape 60% din parcul auto national este vizat de masura

ITP anual, din 2018, pentru masinile mai vechi de 12 ani. Aproape 60% din parcul auto national este vizat de masura

de Adrian Mitrea

Service Auto (sursa – Mazda)

Inspectia Tehnica Periodica (ITP) pentru masinile mai vechi de 12 ani se va face anual, incepand din 2018, a declarat pentru 0-100.ro George Adrian Dinca, directorul Registrului Auto Roman (RAR). Scopul principal este cresterea sigurantei rutiere si a calitatii parcului national de automobile. Circa 60% din acesta este vizat de masura si presupune cheltuieli anuale de peste circa 100 milioane euro, cumulat, pentru proprietarii acestor masini.

Ideea de a verifica mai strict masinile mai vechi si mai uzate este mai veche, de prin 2014-2015. Lipseau insa argumentele pentru a cresterea frecventei ITP, iar legislatia europeana nu permitea acest lucru. Dar acum se poate.

“Exista o directiva europeana care ne permite ca din 2018 sa introducem o frecventa mai mare la ITP daca masinile au peste 160.000 km”, a spus Dinca, pentru 0-100.ro. Ideea celor de la RAR a fost publicata initial in capital.ro.

RAR a efectuat in ultimii doi ani un studiu pentru a vedea care este rulajul mediu anual in Romania, rezultand valoarea de 14.000 km, potrivit sefului RAR. Totodata, reprezentantii RAR au constatat ca parcul auto absoarbe tot mai multe masini vechi din alte tari, in contextul eliminarii timbrului de mediu, iar masura cresterii frecventei ITP isi propune sa asigure macar starea tehnica buna a masinilor, chiar daca ele sunt vechi.

“Finalizand acest studiu am transpus numarul de kilometri in ani. Am facut un calcul si am transpus numarul mediu de kilometri in numarul de ani. Rezulta 12 ani. Si intentionam sa crestem frecventa realizarii ITP de la doi ani la un an pentru aceste masini”, a explicat Dinca, pentru 0-100.ro.

Ideea de a realiza ITP la un an pentru masinile cu un rulaj mai mare de 150.000-160.000 km a mai fost vehiculata in ultimii ani si de APIA – Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania. Dar corelarea ITP cu numarul de kilometri ar fi dus la situatia in care multe dintre masinile mai vechi sa aiba kilometrajul dat inapoi.

In prezent circa 60% din parcul de autoturisme din Romania este vizat de aceasta masura, ceea ce corespunde unui numar de aproape 3,3 milioane masini. Detalii despre parcul auto national pe 2016 pot fi citite AICI. Cheltuielile pentru ITP ale proprietarilor acestor masini, cumulat, vor fi de circa 100 milioane euro (492 milioane lei) pe an.

Costul unei ITP este de 100-150 lei, in functie de service si motorizarea masinii. Din aceasta suma RAR incaseaza o suma fixa, 17 lei, pentru fiecare ITP realizata in service-urile autorizate sa realizeze asa ceva.

Un calcul grosier arata ca veniturile RAR vor creste cu 12 milioane euro (55 milioane lei) pe an.

La aceasta frecventa anuala se va ajunge, practic, spre anii 2019-2020. Iata de ce. Daca proprietarul unei masini veche de 12 ani efectueaza ITP in decembrie 2017,  sa zicem, acesta va fi valabil doi ani, adica pana in decembrie 2019. Abia din acel punct incolo acea masina va intra pe frecventa de un an la ITP.

123 comentarii
14

123 comentarii

kpriciu 20 aprilie 2017 - 15:23

Hey, voi ăștia cu psd-ul, luați-o pe-asta!

Reply
Savu 20 aprilie 2017 - 15:25

Daca tot cu 100 lei se ia nu prea vad nici un sens in chestia asta

Reply
Radu 11 ianuarie 2018 - 17:44

Stie cineva din sursa sigura ca se mai ia cu spaga atat de usor un ITP? Stiam ca la gaze te mai ajuta ei dar in rest se cam plang service-le ca RAR-ul este pe ei si ii controleaza la greu. Eram in service acum citiva ani cand tipul din fata mea era pe terminate si inainte de a i se inmana decizia masina i-a fost blocata de cei de la RAR si am stat pana a venit un echipaj de la RAR si au refacut inspectia. Ulterior mecanicul mi-a spus ca era a doua oara in ziua respectiva cand blocau masina (se pare ca baietii si-au dat seama ca dupa o blocare aveau cateva zile safe in care isi puteau face de cap). Si se pare ca trimit si echipaje din judetele invecinate pentru a impiedica service-ule sa-si creeze relatii cu inspectorii.

Reply
Costi 12 ianuarie 2018 - 09:00

Aia vin la fraieri.Cu cat e mai amarat cu atâtl calca mai des.In statiile lor ITP nici nu calca(Ale celor de la RAR,ca toți au).

Reply
bancher 20 aprilie 2017 - 15:28

masura este binevenita….la cate harburi sunt pe strazile noastre, e f bine ca se face anual.
Eu as zice sa se faca si mai bine, adica sa se masoare noxele masinilor diesel pe bune, nu doar opacitatea.

Reply
Gica Nepoliticosul 20 aprilie 2017 - 16:41

Esti mai naiv (ca sa fiu civilizat) decat prevede legea daca iti imaginezi cumva ca masura aceasta va curata harburile de pe strazi in conditiile in care se stie clar, cu 100 ron treci orice itp.

Reply
Radu 11 ianuarie 2018 - 17:45

Poate ca nu, dar un impozit bazat pe norma de poluare ar putea daca este gandit in acest scop,

Reply
Mircea marcu 1 august 2018 - 11:00

Domnu gica am si o masina pentru itp dar la masina e schinbat motoru in acte e benzina motoru e disel fara omologare se poate face itp

Reply
victor 20 aprilie 2017 - 19:19

Ba masura e foarte proasta; poti sa chemi si 1 data pe saptamana si tot o sa treaca toate rablele ca si acum; altceva trebuie schimbat (daca nu te-ai prins)…

Reply
claudiu 30 noiembrie 2017 - 11:06

tu ai impresia daca rominii ar avea bani nu ar lua una noua,fa si tu un calcul ca sa circuli cu un logan platesti aproape 1000 de lei pe an taxe si impozite sa circuli cu el cum ti se pare?

Reply
Mirel 21 decembrie 2017 - 22:46

masura ar fi buna daca s-ar face anual pt orice masina care nu mai este acoperita de garantie sau 5 ani pt ca atunci nici macar producatorul nu garanteaza ca va functiona cum trebuie (parerea mea) DAAAAR degeaba trimit masini la ipt daca nu fac si controale daca serviceurile fac verificarile itp cum trebuie!! plus ca masura este gandita foaaaarte prost! zice ca doar cele care au peste 12 ani si au peste 150-160.000 km… am un vecin cu un logan din 2009 care are 40.000 km pt ca merge cu ea odata pe luna sau mai rar in afara bucurestiului sa duca diverse la tara…. si vreau sa zic ca masina mea din 2000 era (ca am vandut-o) in conditii mult mai bune si mergea mult mai bine decat rabla astuia plina de rugina de cat zace… si atunci intreb( stiind ca daca dai cat trebuie orice masina trece itpu) daca esti pe trecere si trebuie sa puna frana brusc o masina … in care ai avea mai multa incredere ca nu vei fi accidentat? masina astuia din 2009 plina de rugina la care poate sa cedere oricand orice sau o masina rulata dar care este intretinuta din 2000? si mai ales de ce nu raspund serviceurile care dau itpu pe spaga
unor rable?

Reply
Dan 29 decembrie 2017 - 20:35

Dar noua cine ne face itp la cap?

Reply
Dan 29 decembrie 2017 - 20:32

Probabil tu iti permiti o masina noua ca esti bancher…dar de ce nu are dreptul si cel sarac la o masina ,chiar daca este sh?Te incurca pe tine care mergi cu 200km/h? Miroase a parvenitism frate…

Reply
Doru 30 decembrie 2017 - 08:27

Da salarii decente ca IN germania sa pot sa- mi permit masina noua SI nu mai cumpar harburi.NOI LUAM TORUL DIN UNIUNEA EUROPEANA,MAI PUTIN SALARIILE.

Reply
Corcodel 26 aprilie 2018 - 07:55

Man-ule, cam toți dorim salarii ca in Germania da’ sa muncim in stil ramanesc.😅

Reply
Laur 13 iulie 2018 - 11:41

Ja ja richtig

Reply
Cineva 6 ianuarie 2018 - 18:14

Daca inspectia se va face ca si pana acum cu spaguta de rigoare degeaba aceasta masura…doar ingroasa buzunarul spagarilor

Reply
Martinezu 20 aprilie 2017 - 15:28

Nu cred ca masina e adevarata problema. Adica inspectia ei. Sigur ca e importanta ,dar un individ responsabil oricum nu pleaca cu masina fara frane.
Dar…
Deseori vadem pe strazi persoane conducand si care dupa modul cum se comporta nici nu ar avea dreptul. Nu e vorba de mici fortari ale semaforului pe galben. Sau depasirea cu 10 km a limitei vitezei.
E vorba de adevarati barosani pentru care nu exista decat legea lor. Opresc unde vor, depasesc cum si unde vor, schimba benzile ca in curcuite de viteza…
Degeaba umblam noi la intetirea ITP ului dar lasam in circulatie pericolul reprezentat de -sa ii numim- oameni.

Reply
Emanuel 20 aprilie 2017 - 15:39

Mda, 150 ITP-ul + 50 spaga, deci 200 lei per an in plus la intretinerea hârbului. Nu-i un capat de tara.

Reply
grasu 20 aprilie 2017 - 17:57

Se imbogatesc si P$D-isti cu service-uri, mai vine ceva si la RAR, toata lumea fericita. Doar populimea are ceva mai putini bani prin buzunare.

Reply
cib 20 aprilie 2017 - 15:41

De ce nu in fiecare luna, ca sa aiba si gura lu' RAR ce sa manance? Argumente de Gaga. Sunt masini noi care sunt varza si masini vechi bine intretinute. Oricum masinile de azi sunt "de unica folosinta" spre deosebire de alea din anii 90.

Reply
Remat 22 aprilie 2017 - 08:31

Normal, un BMW din 95 cu 700000 de km la bord, de pe care curge tabla e cu mult mai bun decat un Logan nou…mentalitate romaneasca de kkt!

Reply
Dan 11 iunie 2017 - 23:04

Da un bmw intretinut din 95 este net superior unui logan ,sa fim realisti loganul de abea acuma a depasit ca dotari si siguranta golful 3

Reply
Ivan 3 decembrie 2020 - 18:46

Este o mare prostie sa verifici mașinile de peste 12 ani anual cine a fost cu ideea asta tâmpită e un mare idiot și smecheras hoțomane, care a făcut asta cu scopul de a avea firmele care fac verificările încasări cât mai mari, Ar trebui anulata aceasta aberație făcută de niște escroci ordinari, iar taxele pentru verificări micșorate.

Reply
Doru 30 decembrie 2017 - 08:40

Eu iti aduc bmw din 1992 iat TU sa- arati un Logan de 10 ani,SA vedem care are mai multa rugina sa vedem care e mai nou, CATE e mai bun din vedete tehnic.?? Esti varza.Noi romanii suntem cu minim 50 IN urma tarilor civilizaye.Dect calculeaza.care masina e mai bună???

Reply
Denis 11 ianuarie 2018 - 11:26

Logan de un an de zile din care curge rugina ai vazut? Daca nu mai holbeaza ochii pe strada cand mergi, poate descoperi lucruri noi pentru tine.

Reply
Sabin 16 iunie 2018 - 16:35

1 an e mult😂😂😂. Am.avut coleg cu logan nou. Luat in martie aprilie anu respectiv. De craciuj toate 4 aripile erau colorate si crapate😂😂😂😂

Reply
gege 20 aprilie 2017 - 15:42

Nea' Gica, cu "statia" itp de la coltul strazii, isi freaca mainile si zambeste pervers. Votul sau pare sa-i aduca, in sfarsit, un viitor stralucit.
GG, nea Gica, GG.
Acum, pe un ton mai serios, sper sa se mai curete din masinile fumegande, scartainde sau troncaninde, fara lumini, semnalizari sau cu parbrize sparte.

Reply
john 10 octombrie 2017 - 11:02

Cu ce te deranzasa pe tine ca am eu o fisura in parbriz?

Reply
Radu 11 ianuarie 2018 - 17:34

Un potential pericol care poate provoca un accident in care sa fie implicate si alte vehicule sau persoane?

Reply
Popa 11 mai 2019 - 10:04

Si eu am parbrizul fisurat.Pot trece ITP-ul?

Reply
Adrian Mitrea 11 mai 2019 - 14:20

Nu. Schimbă-l înainte de ITP.

Reply
Denis 17 mai 2019 - 12:47

atata timp cat fisura este in raza de actiune a stergatoarelor – nu se accepta. Deci schimba, ca sunt patit 🙁

Reply
Cris 20 aprilie 2017 - 15:46

Ultimul TUN, inainte de depolitizare… 🙂

Reply
Ion Mata 20 aprilie 2017 - 15:50

Un handicapat mintal face un astfel de calcul! Sunt in prezent suficiente cazuri in care se circula fara ITP valabil. Asta se vede foarte usor in trafic, nu trebuie sa fii un geniu. Nu face decat sa incurajeze sa fie si mai multi fara ITP, ca nu sunt bani handicapatule! Totodata Registrul auto roman va incasa si mai multi bani, deci si avantajele lor materiale cresc. Mai ramane de pus impozitul pe aerul respirat in Romania!

Reply
Cosmin 18 mai 2019 - 09:23

De controale ITP in trafic ai auzit ?

Reply
Dani 20 aprilie 2017 - 15:50

Ar putea plusa si cu a efectua primul ITP la o masina noua doar dupa 3 ani, revenind ulterior la 2 ani.

Reply
Daniel 20 aprilie 2017 - 15:51

Pai daca in directiva scrie mai mult de 160.000 KM si nimic legat de vechime legea va putea fi contestata la comisie si va fi anulata. Ce interpretari mioritice cu vechimea derivata din KM. Mizerii din astea nu tin la UE. S-a vazut cu timbrul de mediu.
Oricum, nu-i problema cine cunoaste, rezolva ca si pana acum doar ca s-a dublat taxa. Trebuie sa ia si noua putere ceva 😉

Reply
was 20 aprilie 2017 - 16:05

Da, dar la dealerul turc din germania, daca intrebi cti kilometrii are masina cutare, va zice 175.000 km. daca intrebi cealalta in cati kilometrii este, raspunsul este acelasi. Defapt toate masinile erau cu kilometrajul la 175000 Km, caz real. asa ca vor avea si samsarii romani d lucru, nu prea gasesti masina rulata in Germania, care sa nu fie mai veche de 5-6 ani si sa fii rulat sub 150.000 km.

Reply
Roland 20 aprilie 2017 - 16:11

Tot românul sărac să plătească salariile băieților de la r.a.r. asta este romania….de unde frate bani pt o masina noua?????

Reply
Laur 20 aprilie 2017 - 16:21

La dracu! Unii au masini SH de 5-6 ani, aduse de afara cu peste 180.000 km. in bord, altii au un Logan, luat de nou, in 2005 cu care abia au facut 80-90.000 km. Cine trebuie sa mearga anual la ITP?

Reply
marian 20 aprilie 2017 - 21:34

Foarte corect, ITP-ul ar fi corect sa se faca la numar de km rulati nu la perioada.

Reply
ILEA Vasile 6 decembrie 2017 - 14:57

Așa ar fi corect la nr.km rulați.

Reply
Aurel 5 februarie 2018 - 23:19

Aşa ar trebui

Reply
Roland 20 aprilie 2017 - 16:28

Oricum masinile de afara vechi de maxim 8 ani sunt mult mai fiabile si economice decit cele noi gen dacia pur si simplu ruginesc dupa 2 ani

Reply
Marinush 20 aprilie 2017 - 17:13

In alte tari unde se vand Dacia in draci, se pare ca nu ruginesc. Probabil ruginesc doar in Romania pentru ca sunt corodate de prostie.

Reply
Roland 20 aprilie 2017 - 17:31

@marinush daca nu stiai ca prin rabla in germania si franta pretul de vinzare este mai mic decit in romania …de ce …????

Reply
Marinush 21 aprilie 2017 - 15:07

Eu locuiesc in Franta si aici nu mai exista program rabla de cativa ani. Iar preturile la Dacia ( banuiesc ca la aceasta marca faci referire), sunt ceva mai mari decat in Romania. Este logic de altfel, numai transportul de la uzina din Romania pana in Franta adauga 200 – 300 de euro la costul total al vehiculului. Stai linistit, nu exista nici o conspiratie a Dacia impotriva Romaniei, este doar sindromul persecutiei pe care noi il avem in ADN si saracia din care se pare ca nu mai reusim/vrem sa iesim.

Reply
Aurel 5 februarie 2018 - 23:21

Corect. …

Tibi 17 februarie 2018 - 17:48

Gresit. Eu am un logan din 2008 luat din Germania, am peste 100.000 km rulati in Romania unde iarna se ea numai cu sare si nu am pic de rugina, iar un vecin si-a luat acelasi model din Romania in 2012 si curg tablele din el de ruginit ce e.

Sabin 16 iunie 2018 - 16:39

Pentru romani nu sant tratate! Doar pentru celelalte tari!

Aurel 5 februarie 2018 - 23:20

Probabil. ..

Reply
Aurel 5 februarie 2018 - 23:20

Corect..

Reply
Alin 20 aprilie 2017 - 16:36

Astia ne verifica noua masinile? https://www.facebook.com/Passion4DaciaLoganRO/vid
Trist

Reply
Alfeu 20 aprilie 2017 - 17:11

Aceasata este arta de a scoate bani de la amărăşteni. Şoferii şi fumătorii pot răbda totul în ţara aceasta. Dacă eu fac 5 mii de km. anual, e acelaşi lucru cu cel care face taximetrie sau curse lungi de jdemii de km?

Reply
Daniel 20 aprilie 2017 - 17:18

Nu este dar nu conteaza. Daca ITP-ul s-ar face pe bune nu ar exista atat de multe probleme. Iar ca sa se reduca problemele se face acelasi ITP mai des. Adica o frectie la piciorul de lemn mai frecventa. Ies doar bani pentru buget si ceva spaga. In rest va fi ca inainte…

Reply
Uimit 20 aprilie 2017 - 17:27

Ghici, oare cărui lider politic trebuie să îi mulțumim pentru atâta grijă în privința siguranței maşinilor noastre?…

Reply
OG 13 20 aprilie 2017 - 17:52

Nu mai stiu cum sa ia banii de la oameni.Oricum nu au logistica sa faca atita verificare, pesemne o sa stam cu masinile pe tuse ca sa ne vina programarea.Sa dau un milion doar pentru ca un pampalau care nu stie carte sa o accelereze sau sa o franeze ?
Un test de frane la service este 50 lei pentru ce sa dau 100 lei , ca vrea PSD sa se laude ca a creeat locuri de munca ?
Mars de aici

Reply
NICU 20 aprilie 2017 - 20:27

Borbasul asta vrea bani mai multi pt RAR si pt salariul lui.

Reply
Costy 20 aprilie 2017 - 22:10

Ar fi corect, ca mașinile care sunt vai de capul lor, să fie trecute la itp, la un an de zile.

Reply
Bogdan 21 aprilie 2017 - 00:50

Da de ce anual ? Mai bine la fiecare iesire pe strada…pentru siguranta…

Reply
Andrei 21 aprilie 2017 - 12:37

Masinile ministerului aparari si ministerului de interne care multe sunt non euro mai iau itp-ul ? Sau doar masinile amaratilor sunt vizate ?

Reply
Ionut 19 decembrie 2017 - 15:50

sunt masini de politie pe care curg rugina, si nu au nici itp si nici asigurare….

Reply
Marian 21 aprilie 2017 - 13:40

Drumuri nu v-ati gandit sa feceti ? Macar la 2 ani sa le reparati

Reply
Radu 22 aprilie 2017 - 08:03

In Belgia se face anual dupa 6 ani. http://www.autocontrole.be/ACTfr/pages/text/autok

Reply
Luci 26 noiembrie 2017 - 16:36

Boss, ca sa ma compari cu Belgia ,nu vrei sa incepi de la salariu ??? Nu se vrea decat inca o taxa in plus pt. saracul roman !!!!!

Reply
Marius 22 aprilie 2017 - 18:17

Tu nu ai sosele ca in Belgia aici cumetre.Masinile tot pe sosele ni le stricam,nu o ia nimeni in casa si si-o strica singur cu ciocanul.reparati in moloz sa va bata strazile si pe ruma fa itp-ul anual, dar gratis.este ca la parcare.nu ai voie sa parchezi aici,dar mi-ai construit locuri de parcare sa nu mai parchez aici??

Reply
didos 23 aprilie 2017 - 08:56

Toti cei care au comentat si au legat ITP de km. parcursi au dreptate !

Reply
darie 5 martie 2018 - 12:01

BUNA,Dvs.lucrati l-a verificari,s-au vindeti autoturismenoi?

Reply
Anina 23 aprilie 2017 - 17:24

Sa calculeze si RCA dupa puterea motorului nu dupa cc

Reply
Ion Cosmescu 9 mai 2017 - 08:14

Cheltuieli anuale de peste circa 100 milioane euro =respectiv venituri pt „altii” , dintre care :veniturile RAR vor creste cu 12 milioane euro. Rezulta clar necesitatea acestei masuri!

Reply
Stan Patitu 2 octombrie 2017 - 15:32

Am o masina de 12 ani, 70.000 Km, stare impecabila, mai am si o rabla SH cu vechime 8 ani si 320.000 Km. Inteleg ca masina buna trbuie la ITP in fiecare an, iar rabla pot sa o duc la 2 ani !
Cine dracu a facut legea asta? Ministerul Apelor si padurilor ?

Reply
gelu manivelu 13 noiembrie 2017 - 18:41

Mai bine se face ITP-ul zilnic.

Reply
Luci 26 noiembrie 2017 - 16:43

O hotie tipica guvernantilor de 2 lei!!!! Nu se vrea decat o taxa in plus unor oameni saraci care traiesc intr-o tara condusa de hoti !Dupa ce si-au dublat salariul si au peste 15000 lei orice tampit de parlamentar adopta doar cacaturile UE sa ne lasa sa traim in subzistenta….De ce nu incepeti cu SALARIILE DIN UE,SAU CU AUTOSTRAZILE DIN UE SAU CU PARCARILE DIN UE IDIOTILOR CONDUSI DE UE ?????

Reply
Olcit 2 decembrie 2017 - 22:47

Trebuie sa iesim in strada, nu este nicaieri asa ceva !!!

Reply
odrasla 5 decembrie 2017 - 22:35

Acest itp il face anual si automobilul care face 300.000 km cat si cel cu 30-40.000 ca nu am gasit specificat..?

Reply
Adrian Mitrea 6 decembrie 2017 - 00:08

Da. Atâta timp cât mașina e mai veche de 12 ani, va face ITP anual indiferent de numărul de kilometri parcurși în total sau anual.

Reply
darie 5 martie 2018 - 12:19

voi asti tineri,iesiti in strada,inpotriva guvernului,eu cred ca sunteti platiti,vezi o banca din romania,de ce nu iesiti si pentru ce-i care baga fitile ca romanii sa traeasca mai prost ca-n UE,unii da vina pe PSD,aiure,partidele care sunt in opozitie,sunt inpotriva cresterei nivelului de trai ,asta-i realitatea,vi acestia care ati beneficiat de scutirea taxei auto,de ce vreti sa-i aduceti l-a putere,sa va bage din nou taxe?

Reply
sandu talpus 28 decembrie 2017 - 20:01

este o masura foarte buna verificarea masinilor mai vechi dar se pune antrebarea? va scadea si taxa ITP daca tot se va verifica anual? s-au doar sa mai dam niste biruri noi?

Reply
Adrian Mitrea 30 decembrie 2017 - 06:52

Răspunsul e evident: prețul pentru o vizită se va menține. Șoferii mereu au fost o vacă de muls pentru Guverne și așa vor fi în continuare. În orice țară.

Reply
P.A. CALESCU 29 decembrie 2017 - 18:39

Este o mare tampenie, un mijoc de a mai baga bani cu ghiotura in buzunarul patronilor de service si de Itp.Am masina din 2005 si pana acum am facut doar 52000 km, este intr-o stare ireprosabila. Pentru ce sa fac ITP-ul in fiecare an???Este o ineptie si o parsivenie de nedescris. Oare cine sunt domnii parlamentari care pot debita asemenea tampenii?? Cand vor sa faca o lege, judeca cu capul sau cu picioarele??

Reply
Virgil 8 ianuarie 2018 - 11:31

Ei judecă „economic” dacă pot spune așa; de 25 de ani sunt atent la toate legile date în România. Toate sunt date dintr-o singură rațiune financiară, venituri mai mari la buget. TOATE, nu doar asta.

Reply
Dan 29 decembrie 2017 - 20:26

Inca o hotie sa faca bani pe spatele celor multi ,saraci si fraieri.Frecventa accidentelor de circulatie din cauze tehnice la autoturisme este foarte redusa.Calitatea soselele si viteza excesiva sunt cauzele principale ale accidentelor.Asadar ,este inca o hotie tipic damboviteana de a scoate bani din buzunarele oamenilor si sa-i umileasca stand pe la cozi.Eu am un renault megane din 2002, am parcurs 150.000km,tinuta in garaj,intretinuta ,sunt un om meticulos,dar nu o dau pe un taxi de 2 ani.Nici anul fabricatiei,nici nr.de km.nu spun totul despre o masina.Conteaza cum este exploatata si intretinuta.Cei de la RAR vor salarii mari pe spatele fraierilor.Oricum stiu ca prostimea nu poate face decat sa se conformeze..

Reply
Ovidiu 29 decembrie 2017 - 23:22

Nu mai sunt bani de pensii si alte pomeni iar acum ne rup pe cei care producem.
Eu nu cred ca o masina care o utilizez sa ma duc ocazional pana la servici si inapoi are nevoie de ITP anual.
Cand am cumparato trebuia sa aiba un EURO 4 si SA FIE VECHE pentru ca altfel plateam timbru mai mult ca masina.
Acum hopa ca nu mai este buna.

Adica masina mea care face lunar 200-300km este la fel ca una de taxi sau scoala care face zilnic macar 100 km ?
Bravo.

Reply
Doru 30 decembrie 2017 - 08:25

Dar drumuri SI parcari cand se fac?? Noi facem verificare periodica, dar va rog sa pot merge si eu regulamentar, SI civilizat pe drumuri,sa merg cu 20 kmh pe portiune de 80, SI SA ajung la destinatie IN timpdecent.VA ROG STIMATI POLITICIENI DORESC SA MERG REGULAMENTAR, DAR NU POT, FAC MULTE ORE IN TRAFIC.primul lucru faceti strazi, parcari SI dupa dati legi.La noi e INVERS se pune caruta inaintea calului. RUSINE. LA NOI UNDE E STRICAT DRUMUL PUN RESTRICTII SI ASA RAMAN.

Reply
Florinel 15 ianuarie 2019 - 14:00

Pai din cauza asta nu se fac drumuri ca sa se distruga masina mai repede .sa cumparam alta noua …..daca avem bani … daca nu murim …farà sa avem nimic

Reply
miga 30 decembrie 2017 - 08:26

da bine ca inmatriculam masini cu volan pe dreapta,aia ies cu jumatate de masina ca sa vada cand depasesc. ce ipocriti lucreaza la rar

Reply
Florinel 15 ianuarie 2019 - 14:02

Nu cu jumatate ……cu toata masina

Reply
Doru 30 decembrie 2017 - 08:33

Salariu minim1000 euro SI SA vezi cum dispar hirburile.pai sa poata sa- Si permita tot Romanul sa cumpere O masina noua.
DAR noi romanii am facut TOTUL ca IN UNIUNEA EUROPEANA,legi SI altele, MAI PUTIN salarii.DA- TI SALARII CA IN UNIUNE SI DUPA MAI VORBIM.EU CRED CA DACA AS ABEA BANI NU AS MAI CUMPATA MASINA VECHE DE 5 ANI.AS SCHIMBA SI EU MASINA O DATA LA 5 ANI.

Reply
Roman 30 decembrie 2017 - 09:18

O masura la fel de ‘buna” ca multe altele adoptate de catre actualii guvernanti dar cate astfel de masuri adoptate de catre fostii guvernanti nu s-au dovedit la fel de , iarasi ”bune”?
Ar fi bine ca fiecare sa-ntelegem ca atata timp cat EU ca persoana nu ma schimb , nici societatea in care traiesc nu se va schimba. De ce cerem la altii daca in noi insine nu gasim?
Ce sa gasim ?!?!….in primul rand onestitatea.
Masina nu e o necesitate , e snobism si fatarnicie in ziua de astazi parerea mea desi ”purtatorii” sunt ferm convinsi ca e necesitate .
Dar, s-ar parea ca , cu cat are mai multi cai cu atat te crezi mai puternic.
Doar ca… esti doar un om speriat ,confuz si ignorant care-si da energia , banul inseamna energie , pentru a juca un rol ce nu i se potriveste.
Nu-i vina ta sa zicem , principiul de turma ti-e aproape , societatea ti-o impune si drept urmare si pe politie/politisti nu-i vezi decat in masini si nu pe strada , printre noi , sunt printre masini.
Daca esti pe strada si ti se fura portofelul sau primesti un par in cap nu fi frustrat , ia-ti o masina sa fii in ”randul” lumii.
Asta-i ”lumea” in care traim astazi
Atata timp cat te bucuri de 10 lei la salariu si 5 lei la pensie, atat atimp cat nu te gandesti decat sa-ti satisfaci poftele care sunt din ce in ce mai multe si necesita din ce in ce mai multa energie , mai multi bani, nu te mira ca astfel de masuri se adopta. Sunt adoptate ca sa te satisfaca tot pe tine , in fapt nu pe tine ci mintea ta ego-centrista cea care niciodata nu se multumeste cu ce are , intotdeauna vrea mai mult.
Cei 5 si 10 lei nu se reflecta-n dezvoltare decat daca sunt investiti .
Cine a investit in Romania si nu stiu eu pana acum ? …PNL ?!?!…PSD…?!?!
Sa fim seriosi , suntem sufocati pe aceleasi drumuri de ”tara” in orase , cumparam produse importate si punem pumnul in gura , noi ca stat oricaruia vrea sa-si dobandeasca libertatea.
Nimeni nu te vrea liber romane , toti , de la A la Z te vor sluga , daca esti sluga esti manipulabil deci votezi asa cum vreau eu. Sluga se tine din bani nu se mai tine din ”bici”
Va cunoasteti careva dintre cei care cititi , consilierul local sau parlamentarul din colegiul ?… eu unul nu-i cunosc , ori cum iti poate veni binele din partea celui pe care nu-l cunosti?
Stie el ce griji ,nevoi sau capacitati ai ?
Noi nu-i stim si lor nu le pasa , de votat vor fi votati oricum , nu conteaza cum , daca si cat au furat , hotia in mintea colectiva a romanului a ajuns la rang de virtute.
Deci doamnelor si domnilor, masurile adoptate sunt ceea ce insasi TU ai cerut , nimic mai mult.
Ai grija ce-ti doresti….

Reply
Rusinica 30 decembrie 2017 - 09:44

Rușinos ceea ce fac.Nu mai știu de unde să scoată bani.Destul că ne omoară cu diverse taxe.Asta înseamnă aranjamentele RAR cu dealerii auto.Nu toți ne permitem mașini noi.Asa că românii să voteze în continuare PSD și nu mai trăim mult că nu mai avem cu ce.Asta este minciuna de program electoral al PSD:taxe noi și cât mai multe.RUSINE să le fie celor care conduc țara.RUSINE PSD!!! RUȘINE RAR!!!

Reply
darie 5 martie 2018 - 12:33

ce tot ii dai cu PSD-ISTII,cred ca Dta,nu vezi ,acestia au scos taxa auto,va faceti ca nu vedeti,partidele care se opun in frunte cu DL.BASESCU,CARE CONDUCE DIN UMBRA,in mandatul pe care l-a avut,a taiat salarii,pensii,asta nu va spune nimic?

Reply
Eugen 3 ianuarie 2018 - 09:21

Eugen: Opelul meu are acum 12 ani vechime,dar am rulat numai 93.000 de km.Cand sunt obligat sa-i fac ITP – ul ?

Reply
Adrian Mitrea 4 ianuarie 2018 - 12:44

În fiecare an, începând cu următorul ITP pe care-l vei face.

Reply
Liviu 9 ianuarie 2018 - 19:39

Pentru ,,specialistii” care scriu despre poluare,tin sa le aduc la cunostiinta ca nu autoturismele reprezinta grosul noxelor degajate im atmosfera.Un avion ,la decolare, polueaza cat un autoturism care a rulat 40000 km.Nu mai vorbesc de poluarea vapoarelor,cea industriala samd.Dar acolo sunt cu totul alte interese.

Reply
camelia petrescu 10 ianuarie 2018 - 20:05

și dacă faci doar 100 km pe luna? care este prețul ITP? cum puteți monitoriza kilometrajul? dar nu trebuie să faceți și prețuri funcție de cât e folosita mașină?

Reply
Denis 11 ianuarie 2018 - 11:15

E fain si alt calcul despre care nu se spune! RAR ramane cu 17 lei la fiecare ITP atunci cei de la service raman cu cate 100 RON bonus. 3 300 000 x 100 = 300 300 000 RON? Afacere?

Reply
Alexandru 15 ianuarie 2018 - 22:18

Am facut ITP-ul anul trecut 2017 luna 04 . valabil 2019.04.Ramane valabil sau trebuie sa fac ITP-ul anul asta ?

Reply
Adrian Mitrea 16 ianuarie 2018 - 20:12

Rămâne valabil.
După data 2019.04 îl vei face anual.

Reply
iancu adrian 18 ianuarie 2018 - 12:48

buna ziua aveam itp-ul valabil si in acest an dar am inmatriculat masina recent si am obtinut alt certificat de inmatriculare si are itp-ul pana pe 15.02.2019.Si de aceea mai trebuie pusa stampila pusa?Va multumesc

Reply
Adrian Mitrea 18 ianuarie 2018 - 12:59

Ai ITP valabil până în 15.02.2019.
Dacă în 15.02.2019 mașina va avea 12 ani, vei primi un ITP valabil un an, până în 15.02.2020. Și tot așa va fi din acel moment încolo. Vei face ITP în fiecare an.
Acum ai prins ITP pe legislația veche.

Reply
Romica 19 ianuarie 2018 - 16:12

La o masina conteaza si vechimea ei indiferent de km, ea se degradeaza si isi iese din parametrii de functionare stand mult pe loc o perioada de timp indelungata, deci atat nr de Km cat si vechimea masinii ar trebuii luati in considerare, corect era ca si pana acum, dar si mai corect anual pentru masini care au depasit 150 mii km indiferent de vechime, si pentru cele care au depasit 17 ani indiferent de km. Sau o combinatie intre km / ani / starea generala a masinii, 1, 2 ani, 1, 5 ani, etc.

Reply
Adrian Mitrea 19 ianuarie 2018 - 18:34

Și atunci, la fiecare ITP, am fi avut toți mașini cu 149.999 km. Că suntem combinagii prin naștere.

Reply
Mihai 53 19 ianuarie 2018 - 17:51

Nu ITP-ul face siguranta in trafic, dupa umila mea parere, ci ansamblul om-masina. Inspectia otova facuta la toti care au masinile peste 12 ani mi se pare o mare porcarie. Trebuia la un Nr de Km facuta revizia. Caci dupa mine manipularea Km-trilor se face mult mai greu/scump decat ITP-ul . Asta este parerea mea. Am prins multi ani inainte cand nu se facea ITP. Si nu erau atatea accidente. Omul avea simtul raspunderii. Nu pleca la drum daca masina nu era in ordine. Acuma parca mai usor pleci la drum daca nu este OK masina caci ai ITP-ul asa cum il ai_ hartiile conteaza, ai asigurarea obligatorie, si ii dai bice. Ca la noi daca incalci o regula , o lege mai degraba te loveste trasnetul decat sa fii prins, Si acuma despre poluare. Am avut o Lada 1500 veche non euro se incadra in noxele de 3,5%, cat se prevedea pentru masinile de dinainte de 1980. Faceam cu ea cam 800-1000 Km pe an. Era pe gaz. Si acuma cine polueaza mai mult . Masina mea Euro 5 cu care fac 6000- 8.000 Km pe an sau cea veche. Totu-i relativ. Care masina este mai sigura cea noua cu care merg mult mai tare, decat cu Lada?

Reply
Ionica ion 22 ianuarie 2018 - 18:31

Daca un autoturism este vechi de 15 ani si posesoru circula cel mult cu benzina de 100lei pe luna cati km efectueaza?Cineva sa gandit ca nu toti propietari (pensionari ) circulă mii de km. Din lipsa de bani.?Va rog mai reflectati si anulati aberatiile din care vreti bani sa luati salari de mii de euro Cu 1000lei pe luna nu pati face mai mult de 200km pe lunar adica 100lei benzina 900lei cheltueli lunare ca; medicamente,antretinere,mancare. Multumesc anticipat de antelegere

Reply
Vasile 25 ianuarie 2018 - 20:11

Parlamentari iau masini noi fac i.t.p la 3 ani ca au salarii mici noi cei saraci la an ca sa platim ptr.smecheri

Reply
ADI 9 martie 2018 - 17:53

pSD AUPENSI SPECIALE SI MASINI SPECIALE CU ITP FOARTE SPECIAL CA EI MERITA. Noi romani de rand trebuie sa murim pt ei conteaza sa-i votam o data la 4 ani si sa cotizam cat mai mult. ITP SUNT O MIZERIE POLITICA CARE CAUTA SA IMBOGATEASCA O PARTE DIN ACEASTA CIUMA ROSIE

Reply
Mihai 26 ianuarie 2018 - 21:18

Perfect de acord, dar atunci când mă prinde RAR-ul pe drum cu placutele uzate sau cu probleme la directie sa dea amenda la cel ce mi-a făcut ITP-ul. Sunt multi șoferi care nu sesizează probleme la mașină.

Reply
Moisidis ianis 3 februarie 2018 - 20:32

Poți sa ai o masina din 2012 și sa fie mult mai proasta tehnic decât una din 2001

Reply
Octavian 12 februarie 2018 - 12:29

1. ITP trebuie sa fie gratuit. În USA, nu în înapoiata de UE, e gratis.
2. Ar trebui să verifice doar poluarea. Acolo așa este. Verifică doar codurile din computerul mașinii, iar dacă e mai veche de 1996 introduc sondă pe țeavă.
3. Poluarea nu ar trebui să fie uniformă și făcută peste tot. În județele cu mașini mai puține decât media să nu se facă nici măcar asta de loc. Am trăit în Ohio unde erau 88 de comitate. Numai în 7 se făcea E-Check (ITP-Poluare doar). Întâmplător am trăit într-unul unde se făcea.
4. Cei cu probleme, dacă fac dovada că au cheltuit o anumită sumă, să fie scutiți de ITP pe anul acela. În Cuyahoga comitatul unde am locuit era 300$. Mașina a căzut E-Check. Am cheltuit 320$ fără ca situația să fie remediată. Am primit scutire pe anul acela.
Noi ar trebui să copiem USA că nu degeaba sunt nr 1 în lume și nu handicapații din UE care e și așa cu un picior în groapă.

Reply
darie 5 martie 2018 - 12:55

MA NUMESC DARIE GOLOGAN,am facut sport auto,RALY-URI,VITEZA DE COASTA,VITEZA PE CIRCUIT,AAM UMBLAT SI L-A MOTOCROS CA IERAM MA[ TANAR,arat ca un motor daca se respecta indicatiile fabricantului,tine si circa 1000000km,dar in timpul raly-ului,motorul se forja,uzura iera foarte mare,dupa fiecare cursa,schimbam setul,adica reparatie generala,tinerii de astazi,nu merg l-a raly-uri,dar o forjeaza pe drumurile publice si-i scurteaza viata motorului,ne spun noua,mai in ietate si cu o iexperenta de circa 2-3 milioane de chilometri ca nu stim sa conducem,de asta m0r pe capete,cer sa se faca o statistica,pana l-a 30 ani,30-60,60-90,cati mor,pacat de tinereta lor.

Reply
RIC 6 martie 2018 - 19:33

Pretenasilor sa stiti ca prima si cea mai importanta problema sunt strazile,Romania are 90% strazi cu o singura banda pe sens{din care multe sunt de pamant sau pietruite},A doua problema sunt pietonii care nu au nici un fel de educatie rutiera si se arunca pe trecere cu telefonul la ureche fara nici un fel de asigurare „ca e dreptul lor”,A treia problema sunt firmele cu parcuri auto care efectiv te obliga sa mergi cu masini mult mai proaste decat le aveti voi acasa si sunt mult mai neconforme{voi mai schimbati la ale voastre un cauciuc o placuta….ca nai plecati la drum si cu familia },A patra problema sunt Jmecherii care te calca si pe bloc daca pot,asa ca SH-urile sunt undeva mai la coada si ca sa nu se interpreteze nu am avut masina SH niciodata.

Reply
RIC 6 martie 2018 - 19:36

„mai plecati” erata din cauza vitezei

Reply
Flex 31 martie 2018 - 14:30

În afară de a verifica frinele și luminile(sanchi) la ce este bun ITP-ul să te coste 150 de lei? Astea le faci intr-un service cu maxim 70 de lei! Mai bine să fie obligatorii astea două la un interval stabilit,să ai dovadă că le-ai făcut autorizat și să le prezinți la un eventual control al poliției! Ca de obicei se trage pe șoferi și proprietari pînă la os în țară ăsta condusă de mafie!

Reply
zzz 9 mai 2018 - 01:46

Da salarii decente,si cu masini noi,….DA ar fi ok..dar la salariile nostre care de fapt a scazut..nu mai e de facut nimica ‘pana acuma visam acuma ……no coment….

Reply
Fane 13 mai 2018 - 20:21

Nu ai raspuns la intrebarea mea !!!!

Reply
Dinca 13 iulie 2018 - 11:36

Un pivot,o bucsa,un capat de bara etc, etc rezista pe o masina mai noua de 12 ani,2 ani, iar pe o masina mai veche de 12 ani,numai 1 an??De unde stie pivotul cati ani are masina??!!I
Intrebari pentru domnul director RAR:
-Dupa ce o masina a terminat inspectia si a obtinut „bun tehnic”,poate fi blocata 45 in statie,pana cand vine un alt inspector ITP,de data aceasta de la RAR,care face o a doua inspectie(neplatita de nimeni).Masina este rechizitionata,ca pe timp de razboi.In alea 45 de minute nu mai esti proprietarul masinii.In Bucuresti blocajele sunt rare, pentru ca sunt sute de statii ITP autorizate si inspectori RAR putini.In provincie insa,s-a intamplat sa fie blocate,in aceeasi statie,3-4 masini intr-o zi!!Intrebarea mea este,daca sunt blocate si masinile cara fac ITP in reprezentantele RAR.Cine face a doua inspectie,colegii celui care a facut-o pe prima??
-S-a introdus obligatoriu supravegherea video in statiile ITP.E valabil si pentru reprezentantele RAR, care fac si ele ITP?
-De ce are RAR monopolul inspectiei pentru redobandirea certificatului de inmatriculare?Adica,ti se retine „talonul”pt ca ai avut pe masina o anvelopa de alte dimensiuni(cea buna era pe „pana”),faci pana,montezi roata inapoi pe masina,si te duci numai la RAR pt confirmare,nu si la alta statie ITP autorizata.Adica orice statie agreata poate face ITP,dar nu poate confirma ca ai montat roata corespunzatoare??!!

Reply
Andrei 23 iulie 2018 - 15:26

Tot asa au ramas astia de la ITP cu tot cu camerele lor, iti baga masina si iti insira tot felu de minciuni ca sa iti ia cat mai multi bani, recent am facut un ITP la Casuta Albastra Petrosani si patronii fac ITP-ul si iti baga tot felu de minciuni ca poate le inghite omu ca la sfarsit sa iti ia 100 lei in plus. Da pretu ti-l zice la sfarsit ca sa nu mai pleci in alta parte. Ei nu stiu ca mai sunt si alti mecanici in afara de ai lor

Reply
Nelu 31 iulie 2018 - 21:58

Aberații, suntem o nație de toată jena, doar foame de bani pentru rar și piloși, adică deținătorii de stații ITP. Câte accidente sunt din motive tehnice? Nu am auzit aceasta cauza la niciun accident, oricum principala cauza e lipsa infrastructurii dar asta o lăsam pe seama altora, vom avea infrastructura când vor veni alții sa o facă.

Reply
Adrian 7 august 2018 - 09:38

Foarte corecta decizia din mai multe puncte de vedere.
In afara de punctele de vedere prezentate, mai prezint eu unul.
Mai bine fac revizia la 1 an deoarece in 2 ani se aduna mai multe probleme la masina si pregatirea pentru revizie este mai costisitoare. Dar la 1 an … nu apuca sa cedeze foarte multe lucruri si pregatirea pentru revizie este mai ieftina si mai eficienta.
Cat despre pret … ultima revizie m-a costat 70 lei. Ori 70 lei, ori 100 lei … tot una.

Reply
Coman I 25 august 2018 - 08:59

Sa se faca la un an. E foarte bine. Ce vezi pe strada te sperii. Am masina de 10 ani, dar bucsaraele .. toate cele… sunt impecabile. Sa le ridice certificatele la cele care nu întrunesc condițiile. DAR… SA FIE PE BUNE.

Reply
Cosmin 18 mai 2019 - 09:18

Foarte buna masura. Inainte sa va ganditi la buzunar, ganditi-va la siguranta pe sosele si la calitatea aerului.
As fi insistat in principal la masinile diesel. Sa se verifice nivelul noxelor si daca mai au filtru cele care au venit cu filtru din fabrica.
Daca se depaseste un anumit nivel, sa nu se dea voie sa circule. Cazanele astea diesel vechi ne otravesc aerul. Este vorba de sanatatea noastra in primul rand.

Ce cretin se incanta sa mearga cu un harb in ideea ca circula „ieftin”, ca „consuma putin” in timp ce-i otraveste pe altii ?

Inteleg argumentul ca ITP-ul nu s-ar face pe bune… in ultimii 10 ani l-am tot facut pe bune… cu emotii ca frana de mana e slaba din fabrica… o duceam mereu la reprezentanta sa o mai „stranga” inainte de itp.

Sa zicem ca nu e pe bune… sa dai 100 ron in fiecare an tot e o penalzare pentru cei care au masini cu probleme.

Ideal ar fi ca ITP-ul sa se faca odata cu revizia de mantenanta a masinii (in service-uri) la 10-15.000 km, sa nu trebuiasca sa umbli in n locuri.

Reply
Nae 16 iulie 2019 - 12:14

Nu este corecta aceasta masura. Sunt masini de 20 de ani intretinute la maxim chiar daca au 200-300 de mii si sunt giorse de 4-5 ani exploatate peste masura care intadevar reprezinta un pericol punlic. Solutia ar fi ca sa se revina la termenul de doi ani cu conditia ca sa se faca revizia pe bune (nu ca acum).

Reply

Lasa un comentariu