Acasa Romania Programul Rabla 2017: Prima de casare ramane 6.500 lei, dar va fi acordata in functie de emisiile CO2/km ale autovehiculului nou achizitionat – proiect

Programul Rabla 2017: Prima de casare ramane 6.500 lei, dar va fi acordata in functie de emisiile CO2/km ale autovehiculului nou achizitionat – proiect

de Vlad Barza

(sursa - Toyota)

Valoarea primei de casare pentru Programul Rabla 2017 va ramane 6.500 lei, la fel ca in 2016, iar din acest an se vor introduce praguri maxime de emisii de CO2 ale autovehiculelor pentru achizitia carora se poate obtine prima de casare, scrie Agerpres, Pragurile pleaca de la 130 g/CO2/km in anul 2017 pana la o valoare de maxim 95 g/CO2/km in anul 2019, se arata in Ghidul de finantare a Programului de Stimulare a Innoirii Parcului Auto National supus, incepand de luni, 13 martie, dezbaterii publice pe site-ul Ministerului Mediului, iar marti, 14 martie, ministrul Mediului a spus ca subventia pentru o masina 100% electrica va fi de 10.000 euro.

Conform documentului, finantarea acordata prin prezentul program, care va avea caracter multianual, reprezinta o strategie pentru o perioada de trei ani (2017-2019), prin care Administratia Fondului pentru Mediu (AFM) isi propune sa contribuie la incurajarea achizitiei de autoturisme noi din ce in ce mai performante din punct de vedere al impactului asupra mediului.

Noutatea programului este ca, incepand din 2017, se introduc praguri maxime de emisii de CO2 ale autovehiculelor pentru achizitia carora se poate obtine prima de casare. Astfel, cuantumul primei de casare va fi de 6.500 lei si se va acorda in functie de cantitatea de emisii de CO2/km generata de sistemul de propulsie al autovehiculului nou achizitionat, in regim de functionare mixt, dupa cum urmeaza: in anul 2017, pentru autovehiculul nou al carui sistem de propulsie genereaza maximum 130 g CO2/km; in anul 2018, pentru autovehiculul nou al carui sistem de propulsie genereaza maximum 120 g CO2/km; in anul 2019 pentru autovehiculul nou al carui sistem de propulsie genereaza maximum 110 g CO2/km.

‘Dupa cum se observa, prin scaderea graduala a pragului de emisii de CO2, programul este conceput nu doar ca o modalitate de finantare, ci si ca un instrument de indrumare a cumparatorului de autoturisme si constientizare a acestuia cu privire la corelarea nevoii de deplasare cu cea de protectie a mediului’, se noteaza in Referatul de aprobare a proiectului de ordin pentru aprobarea Ghidului de finantare a Programului Rabla.

Conform documentului, care nu mentioneaza un buget al programului, la prima de casare de baza se poate adauga, in 2017, un ecobonus de 1.500 lei la achizitionarea unui autovehicul nou, echipat cu sistem de propulsie care genereaza o cantitate de emisii de maximum 98 g CO2/km in regim de functionare mixt.

Pentru anul 2018, valoarea ecobonusului este similara, insa numai pentru cazul in care este cumparata o masina noua echipata cu sistem de propulsie care genereaza o cantitate de emisii de maximum 96 g CO2/km in regim de functionare mixt.

Nu in ultimul rand, la achizitionarea unui autovehicul nou, echipat cu sistem de propulsie care genereaza o cantitate de emisii de maximum 95 grame de CO2/km in regim de functionare mixt, se va acorda, in 2019, un ecobonus in cuantum tot de 1.500 lei.

Pe de alta parte, in cazul achizitiei unui autovehicul nou, echipat cu sistem de propulsie hibrid, valoarea ecobonusului va fi de 2.500 lei.

Prima de casare si ecobonusul se scad de catre producator din pretul de comercializare cu TVA al autovehiculului nou, iar prima de casare se poate cumula cu ecotichetul acordat in cadrul Programului de promovare a vehiculelor de transport rutier nepoluante si eficiente din punct de vedere energetic, in conditiile prevazute prin ghidurile celor doua programe. In aceasta situatie, cumularea ecobonusului este exclusa.

Proiectul de act normativ supus aprobarii a fost avizat in sedinta Comitetului Director al Administratiei Fondului pentru Mediu din 13 martie 2017.

Autovehiculul uzat, a carui prima inmatriculare in Romania a avut loc ulterior datei de 31 decembrie 2009, cu exceptia celui aflat in proprietatea unei unitati administrativ-teritoriale sau a unei institutii publice, nu intra sub incidenta prevederilor Ghidului pentru anul 2017.

Un principiu similar este valabil atat pentru Ghidul de finantare valabil pentru anul 2018, cat si pentru cel din 2019, iar autovehiculele uzate vor trebui sa fi fost inmatriculate pentru prima data in Romania inainte de 31 decembrie 2010, respectiv 31 decembrie 2011, cu exceptia celor aflat in proprietatea unei unitati administrativ-teritoriale sau a unei institutii publice.

Proiectul de Ordin de ministru pentru aprobarea Ghidului de finantare a Programului de stimulare a innoirii Parcului auto national va fi supus dezbaterii publice timp de 10 zile, iar cetatenii si institutiile interesate pot transmite opinii/propuneri/sugestii la Ministerul Mediului – Administratia Fondului pentru Mediu.

In plus, ministrul Mediului, Daniel Constantin, a declarat marti, la Sibiu, ca in acest an va fi dublata fata de 2016 prima din programul „Rabla Plus”, deci cine vrea sa isi cumpere o masina electrica va primi de la stat 10.000 de euro.

„Rabla plus (…) vreau sa va spun ca vrem sa dublam prima pentru achizitia de masini electrice. Daca anul trecut au fost 5.000 de euro, anul acesta va fi o prima de 10.000 de euro pentru cei care vor sa cumpere automobile electrice”, a spus Daniel Constantin.

2 comentarii

esteban 10 aprilie 2017 - 02:31

RUSINE ministerului mediului, mai ales marionetei ordinare daniel constantin (un sclav al varanului). Prin limita de 130g co2/km o sa incurajeze oamenii sa cumpere masini cu DIESEL-ul care emite NOXE si care POLUEAZA, NOXE care duc la CANCER daca inspiram zilnic pe strazi asa ceva. DIESEL-ul o sa DISPARA in urmatorii 15 ani. MARI CAPITALE EUROPENE AU ANUNTAT CA O SA INTERZICA CIRCULAREA MASINILOR DIESEL. In anul 2025 in Paris, Madrid, Atena NU O SA MAI PUTETI INTRA CU MASINA DIESEL. .SA PUNA MANA SA ACORDE 6500 RON pentru orice masina NOUA (mai ales cele pe BENZINA care NU polueaza ca diesel-ul). SAU SA FACA O DIFERENTIERE CORECTA INTRE BENZINA SI DIESEL. Se stie ca masinile cu benzina emit mai mult co2, dar polueaza infinit mai PUTIN decat DIESEL-ul. CITITI STATISTICILE PE NET, sunt studii stintifice reale care certifica ceea ce va spun.

Reply
. Eugeniu 8 iulie 2017 - 13:56

Masina pe care vreau sa o cumpar are emisii 129 CO2, . Teoretic ma incadrez pt un cupon dar dealerul refuza. Poate da cineva un raspuns?

Reply

Lasa un comentariu