Carlos Tavares, seful PSA Peugeot Citroen, spune ca exportul masinilor Opel in cat mai multe piete din afara Europei reprezinta una dintre strategiile cheie pentru redresarea marcii cumparata cu 2,2 miliarde euro. Conforrm acordului, masinile Opel nu pot intra in anumite piete in care General Motors este foarte puternica, insa modelele dezvoltate in comun de cele doua grupuri sunt exceptate.
Intr-un interviu pentru Financial Times, Tavares a indicat America Latina, nordul Africii si unele piete asiatice ca fiind tinte pentru Opel care acum depinde mult prea mult de Europa. Strategia este ca Opel sa fie introdusa in special in piete unde marcile Peugeot, Citroen sau DS nu au mers prea grozav.
Exporturile ar putea incepe in 2018 catre noile piete, dar seful PSA spune ca piata americana nu reprezinta un obiectiv fiindca este extrem de dificila. In plus, in SUA General Motors este foarte puternica si datorita unor modele realizate de Opel, dar vandute sub alte marci proprii.
Conform acordului PSA-GM, Opel nu poate aduce modele la care GM detine exclusiv drepturile de proprietate intelectuala in piete unde General Motors este prezenta. Insa dupa un acord semnat in 2012 cele doua grupuri au produs masini in comun si trei modele Opel contin xi proprietate intelectuala PSA,putand si exportate oriunde. Aceste modele au generat o cincime din vanzarile Opel.
Un alt obstacol tine de faptul ca sunt, in functie de regiunea unde vinzi masini, diverse cerinte ce trebuie indeplinite. Tavares a dat doua exxemple: in India claxonul masinilor trebuie sa fie de doua ori mai tare decat in Europa, iar in Brazilia garda la sol trebuie sa fie mai inalta.
Seful GM mai spune ca intre diversele uzine din grup va exista o „concurenta prietenoasa” si ca va fi schimb de eperienta intre ele, astfel incat fiecare sa-si imbunatateaasca productia. Pana in 2020 locurile de munca vor fi garantate la uzinele Opel, insa nu se stie ce va urma dupa acel moment daca marca nu va trece pe profit si daca cifrele de vanzari nu se vor imbunatati.