A treia generatie Hyundai i30 – masina compacta ce concureaza pe piata cu modele precum Opel Astra, Peugeot 308, Volkswagen Golf, Ford Focus, SEAT Leon, Renault Megane, Kia cee’d, Citroen C4, Fiat Tipo hatchback, Honda Civic, Mazda3, Nissan Pulsar si Toyota Auris – a ajuns in Romania si este disponibila cu trei motorizari turbo diesel si trei motorizari pe benzina.
„i30 reprezinta mai mult decat un singur model. Reprezinta o noua generatie care va evolua intr-o familie de produse unice, unite printr-un design echilibrat si coerent, armonizat pentru fiecare tip de caroserie. Variantei in cinci usi i se vor alatura o versiune wagon, una fastback si primul model dezvoltat in cadrul diviziei de performanta Hyundai Motor N, care va intra in productie in a doua parte a anului 2017”, a declarat Teodor Brusalis, director executiv Hyundai Auto Romania, cu ocazia lansarii noului Hyundai i30 pe piata din Romania.
Gama de motorizari a noului model este formata dintr-un propulsor turbo diesel 1.6 CRDi cu trei versiuni de putere (95 CP, 110 CP sau 136 CP) si trei motorizari pe benzina 1.4 MPI (100 CP, 134 Nm), 1.0 T-GDi (120 CP, 172 Nm), 1.4 T-GDi (140 CP, 242 Nm).
Toate motoarele beneficiaza standard de transmisii manuale cu sase trepte, iar varianta 1.4 T-GDi poate fi echipata si cu transmisie automata cu dublu-ambreiaj (DCT) cu 7 trepte. Pe unele piete exista si varianta 1.6 CRDi cu transmisie DCT, dar in Romania este indisponibila deocamdata.
Producatorul anunta un coeficient aerdinamic de 0,30, roti de 16 si 17 inch, 12 nuante de vopsea pentru caroserie, 3 teme cromatice pentru interior, portbagaj de 395 litri (pana la 1.301 litri) si un sistem de infotainment cu touchscreen de 5 sau 8 inch.
O particularite mecanica interesanta este ca toate motorizarile beneficiaza de un un sistem de suspensii independente pentru fiecare roata (McPherson pe fata, multi-link pe spate). De asemenea, tehnologii de asistenta a soferului si securitate precum sistemul de franare automata sau avertizare la parasirea benzii de circulatie vin in echiparea standard, reiese de pe site-ul oficial al Hyundai in Romania.
Noul i30 are o caroserie cu o rigiditate torsionala mai buna cu 20%, iar greutate a fost redusa cu pana la 28 kg.
La fel ca toate masinile marcii Hyundai, masina beneficiaza de garantie 5 ani fara limita de kilometri, cinci ani asistenta rutiera si cinci ani de verificari periodice.
Desi Hyundai este o marca sud-coreeana, modelul i30 este dezvoltat la Centrul Tehnic Hyundai Motor Europa din Russelsheim, Germania (unde este si orasul natal Opel), testat la Nurburgring si produs la fabrica Nosovice, din Republica Ceha. Fabrica livreaza 350.000 unitati/an cu 3.000 angajati.
Din 2008 si pana in prezent Hyundai a vandut in Europa circa 800.000 masini i30. Hyundai ia in serios activitatile din Europa, circa 90% dintre masinile comercializate pe acest continent sunt si produse aici.
Lansarea lui Hyundai i3 in 2017 vine in anul in care Hyundai Motor Company aniverseaza 50 de ani de existenta.