Uber a angajat un fost inginer NASA pentru a analiza in detaliu daca in viitor compania ar putea lansa „masini zburatoare”, mici vehicule care sa poata decola si ateriza usor si care sa poata fi folosite pe distante mici. Mark Moore a lucrat trei decenii pentru NASA si este cunoscut pentru lucrarea sa despre vehicule cu decolare si aterizare verticala.
Uber are un proiect dedicat cercetatorilor in zona masinilor zburatoare, numit Elevate. Mark Moore va ajuta proiectul Uber sa depaseasca obstacolele care stau in calea dezvoltarii acestui tip de vehicule.
Uber nu isi propune sa construiasca masini zburatoare, ci spune ca vrea sa ajute aceasta industrie sa se dezvolte mai rapid fiindca exista in prezent multe probleme: zgomotul facut de vehicule, eficienta energetica si autonomia acumulatorilor. O alta mare problema este legata si de obtinerea dreptului de a utiliza masini zburatoare in orase si aici Uber si alte companii din domeniu vor trebui sa convinga autoritatile sa schimbe legislatia privind traficului aerian.
Multe companii au prezentat concepte de „masini zburatoare” sau de „avioane de oras”, dar nu au intrat in productie nu doar din cauza pretului urias anuntat (150.000-300.000 dolari), ci mai ales fiindca astfel de vehicule sunt imposibil de omologat fiindca nu se stie daca sunt sigure.
Uber isi prezenta acum cateva luni viziunea in legatura cu viitorul in care pe cerul oraselor vor zbura vehicule speciale care vor ateriza si decola din „heliporturi” special destinate in acest sens, numite vertiports care ar urma sa fie construite in zone locuite, pe cladiri inalte si chiar in centrele oraselor. Autonomia acestor vehicule ar urma sa fie intre 80 si 160 km.
Uber a alocat sume tot mai mari cercetarii in domenii care par foarte indepartate de momentul lansarii pe scara larga. Investeste in masini autonome in colaborare cu Volvo si Daimler, dar si in camioane care se conduc singure, cumparand anul trecut startup-ul Otto.