Honda se gandeste la noi strategii pentru a reduce emisiile masinilor sale, iar pana in 2020 va lansa modele 100% electrice si hibride reincarcabile la priza, mai avansate decat hibridele conventionale ale marcii. Pana in 2020 mai sunt trei ani, ceea ce inseamna ca masinile sunt deja in faze avansate ale dezvoltarii.
Masinile electrice si hibride reincarcabile la priza (plug-in) ale Honda vor veni mai degraba in segmentele inferioare, pe masinile mici si compacte, potrivit lui Jean Marc Streng, director de marketing si vanzari al Honda responsabil de Europa, citat de autocar.co.uk.
Pana acum a fost prioritara lansarea Honda Civic cu motor de 1 litru turbo pe benzina, iar de acum atentia marcii se indreapta spre masinile electrice si hibride plug-in, potrivit lui Streng.
Cel mai probabil candidat pentru a deveni o masina 100% electrica Honda in Europa este modelul de segment B Jazz.
De asemenea, cel mai probabil Honda Civic va primi o versiune hibrida reincarcabila la priza in urmatorii ani.
Potrivit lui Streng, pana in 2030 circa doua treimi din masinile noi comercializate in piata vor fi electrice si hibride, iar Honda isi doreste sa aiba acelasi mix de vanzari ca restul masinilor din piata de la acea vreme.
Honda a tot incercat alternative de a face masinile hibride viabile, prin modele precum Honda Insight sau Honda CR-Z, dar acestea nu au prins in Europa si pe nicaieri in lume nu au fost cumparate masiv.
Insight are un design similar cu al lui Prius si tocmai acest aspect, la care se adauga pretul relativ ridicat, a facut ca masina sa fie un esec comercial. Pe de alta parte, CR-Z s-a vrut o masina mica, eco si sportiva, dar cererea pentru asa ceva era extrem de redusa, iar masina a fost considerata scumpa pentru ce oferea.
In prezent Honda nu mai are la vanzare nicio masina hibrida in Europa.