Masina electrica cu cea mai mare autonomie raportata la pretul de achizitie disponibila in Europa se lasa asteptata in foarte multe tari. Pentru inceput va incepe comercializarea in cinci piete din Europa, in 2017, iar Romania nu se afla printre ele, a declarat pentru 0-100.ro Cristian Milea, directorul marcii Opel in Romania.
Opel Ampera-e va incepe sa fie comercializata in 2017 in cinci piete europene importante, iar ulterior lista cu tari in care masina va fi disponibila va fi extinsa la 11 state, a explicat Milea.
Romania nu se afla nici pe lista scurta cu pietele pentru Ampera-e, nici pe lista extinsa, asa ca una dintre cele mai interesante masini electrice ale momentului se lasa asteptata in Romania si va incepe sa fie comercializata la noi in tara in cel mai bun caz in 2018.
Pretul inca nu a fost stabilit, insa este de asteptat sa inceapa in jur de 30.000 euro, fara TVA.
Este binecunoscut faptul ca piata auto romaneasca este mica fata de altele din UE, in special cand vine vorba despre masini electrice.
Atat BMW, care vinde modelul 100% electric i3, cat si Renault, care comercializeaza autoturismul 100% electric Zoe, au asteptat circa doi ani inainte sa inceapa comercializarea acestor modele la noi in tara. Concret, intre momentul lansarii in primele piete din Europa si momentul lansarii in Romania au trecut aproximativ doi ani. Sa nu uitam ca cea mai bine vanduta masina electrica din lume, Nissan Leaf, lansata oficial in 2010, inca nu se vinde oficial la noi in tara.
Autonomia Ampera-e este de peste 500 km, masurata conform standardelor NEDC, cele in vigoare in prezent pentru masurarea consumului, emisiilor si autonomiei masinilor. Opel precizeaza insa si autonomia masurata conform ciclului WLTP. Abrevierea WLTP vine de la Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure (WLTP), adica un sistem de testare pentru emisii si consum armonizat la nivel mondial pentru automobile. WLTP vine la pachet cu legislatia pentru Real Driving Emission (RDE) care prevede , din 2017, inlocuirea ciclului de testare actual, denumit Noul Ciclu de Conducere European (NEDC), cu WLTP.
Asadar, conform standardelor viitoare, Opel Ampera-e are o autonomie de circa 380 km. Aceasta cifra este mai apropiata de valorile pe care le vor vedea pe bord soferii, insa chiar si asa trebuie sa retineti ca autonomia unei masini electrice si consumul de energie este puternic influentat de stilul de condus, de relief si de conditiile meteo. Asadar, este posibil sa existe scenarii in care autonomia sa fie mai mica de 380 km.
Opel Ampera-e are 4,17 metri lungime si pachetul de baterii este amplasat in podea, fiind format din 288 de celule litiu-ion dezvoltate de LG Chem. Capacitatea totala este 60 kWh. Ampera-e are un motor electric de 150 kW/204 CP ce dezvolta un cuplu maxim de 360 Nm. Viteza maxima este limitata la 150 km/h.
Interesant este ca Opel Ampera-e poate fi condusa cu o singura pedala, cea de acceleratie, deoarece masina franeaza la eliberarea acceleratiei si recupereaza energie. Soferul va putea alege intre mai multe moduri de condus: Drive, Low, Regen on Demand. Modul Drive permite o frana de motor ceva mai redusa, astfel ca este necesara si actionarea pedalei de frana in cele mai multe situatii din trafic. In modurile Low si Regen on Demand frana de motor este puternica, astfel ca necesitatea apasarii pedalei de frana aproape ca dispare, cu exceptia situatiilor de urgenta.
Primele teste cu Ampera-e aparute pe YouTube arata o autonomie reala de aproape 300 km, dupa cum se poate observa si in clipul de mai jos.
In Romania piata de masini electrice a inceput sa se dezvolte, timid, incepand cu 2015, iar 2016 este anul in care au fost livrate cele mai multe automobile electrice (cateva zeci de unitati), majoritatea fiind BMW i3. Acest BMW este singura masina electrica premium propusa la un pret similar automobilelor electrice de volum, fiind si cea mai usoara si mai eficienta dintre toate raportat la performante.