Investitorii din industria auto, fie ca vorbim de producatori de componente, fie ca vorbim de producatori de autovehicule, au mari abtineri referitoare la eventuale investitii in Romania, in principal din cauza infrastructurii si a lipsei de stabilitate legislativa, a spus Constantin Stroe, presedintele ACAROM (Asociatia Constructorilor Auto din Romania). „Infrastructura e o problema de securitate economica nationala si ar trebui tratata ca atare”, a declarat Stroe.
„Din pacate sunt mari abtineri din partea celor interesati. Avem aceasta lipsa de stabilitate legislativa. Si din cauza infrastructurii. Cei mai multi vin si argumenteaza <<Da, mai facem ceva, dar facem in partea de Vest a tarii>>. (…) Eu am ajuns la o interpretare foarte periculoasa. Am impresia ca nu se doreste sa se uneasca Ardealul cu Muntenia. Nu-mi explic, pur si simplu, cu toate conditiile indeplinite… trasul asta de timp! Uitati-va la istorie. (…) Asta e o problema de securitate economica nationala si ar trebui tratata ca atare”, a spus Stroe, fiind prezent la deschiderea Salonului Auto Bucuresti si Accesorii, la Romaero Baneasa (20-30 octombrie).
In regiune una dintre tarile care au lucrat exemplar in a atrage investitori mari din industria auto este Ungaria, care atrage investitii Daimler pe banda rulanta. Investitii Daimler exista si in Romania, dar la o scara mult mai mica.
Intrebat de ce nu avem o a doua fabrica Renault in Romania, pe langa uzina Dacia din Mioveni, si de ce Ungaria este capabila sa atraga investitii succesive de la aceeasi companie auto, Stroe a raspuns: „Romania nu e Ungaria. (…) Sunt suficiente capacitati (de productie – n.r.) Dacia si Renault in Europa si nu numai”.
Singurii producatori auto din Romania, Dacia si Ford, au facut permanent lobby pentru dezvoltarea infrastructurii de transport rutier si feroviar din Romania, folosind toate tonurile posibile, de la discutii protocolare, la rugaminti si mesaje alarmiste. De fiecare data rezultatele acestor insistente au tins spre zero, indiferent de guvernare.