Nissan vrea ca in 2020 sa lanseze o masina care sa se poata conduce singura, iar pana acolo pregateste terenul testand o serie de tehnologii care vor duce la condusul autonom. Un prototip al masinii electrice Leaf poate sa se descurce bine pe autostrada, iar pana la final de 2016 tehnologia va fi pe piata, sub numele Piloted Drive 1.0. Pentru inceput tehnologia va permite masini sa se descurce in blocaje si sa parcheze singura, iar in 2018 va fi introdusa optiunea care permite masinii sa schimbe automat banda de mers, scrie Automotive News. In 2020 masinile vor putea sa traverseze singure intersectiile. spera cei de la Nissan.
Nissan testeaza o masina electrica Leaf semi-autonoma in Japonia si spune ca ocupantii ar trebui sa se simta in siguranta, ca si cand ar fi pe mainile unui sofer priceput.
Prototipul are 5 senzori-radar, 12 camere video, 4 lasere si o multime de senzori ultrasonici.
Compania a denumit tehnologia Nissan Intelligent Driving si in prima faza va lansa in serie un pachet care va permite masinii sa se conduca singura pe autostrada, in zone cu blocaje de trafic si sa si parcheze singura. In cinci ani dorinta companiei este ca masinile semi-autonome Leaf sa poata parcurge intersectiile din oras fara ajutorul soferului.
Sistemul se bazeaza pe un laser ultra-performant, insa miniaturizat, care ajuta masina sa determine rapid distanta fata de vehiculele din tarfic si sa-i permita sa se strecoare prin spatiile mici dintre acestea. Sistemul format din camere video ofera o perspectiva de 360 de grade in jurul masinii, optiune utila in intersectii si in curbe.
Exista si un buton prin care soferii preiau total controlul.
Masinile autonome nu mai sunt departe de realitate, ci tot mai multe companii fac testele uneori riscante. Tesla Motors a lansat foarte recent update-ul de soft prin care masina devine semi-autonoma si, in ciuda faptului ca oficialii companiei au spus ca sistemul trebuie folosit doar pe autostrada si numai cu mainile pe volan, soferii au facut teste riscante.