Acasa Nissan Nissan prezinta la Geneva conceptul Sway care da indicii despre viitoarea generatie Micra

Nissan prezinta la Geneva conceptul Sway care da indicii despre viitoarea generatie Micra

de Vlad Barza

Nissan Sway concept (sursa - Nissan)

Nissan va prezenta la Salonul Auto de la Geneva (5-15 martie) un concept numit Sway, care da indicii despre cum va arata noua generatie a subcompactei Micra – model care si-a gasit 60.000 de clienti in Europa anul trecut. Daca aspectul sportiv al Sway concept se va regasi si pe versiunea de serie, modelul ar fi mai atractiv decat actuala Micra, noteaza Automotive News. Publicatia britanica Autocar scrie ca e posibil ca japonezii sa renunte la numele Micra, semn ca viitorul model va fi extrem de diferit.

Conceptul Sway „demonstreaza cum ar putea arata viitoarea generatii de masini de clasa mica ale Nissan”. Compania japoneza nu a spus nimic despre viitorul Micra, insa acest model are nevoie de o „modernizare”, multi spunand ca designul este plictisitor.

Etienne Henri, sef al strategiei globale de produs la Nissan, spunea pentru Automotive News ca lucrurile s-au schimbat fiindca subcompacta nu mai este masina secundara a unei familii, ci trebuie sa aiba in viitor toate calitatile pe care astazi le au compactele cand e vorba de condus, calitate si caracter practic.

Andy Palmer, fostul sef al Nissan, spunea in ianuarie pentru Autocar UK ca a cincea generatie Micra nu va reveni la look-ul „rotunjit” al generatiei a treia. El a lasat de inteles ca s-ar putea renunta la numele Micra, semn ca masina va fi cu totul diferita. Palmer mai spunea ca noua Micra va putea sta alaturi de modele precum Ford Fiesta si Volkswagen Polo.

„Note face o treaba buna in segment, dar, cu timpul, Micra va prelua acel rol, iar Note se va indrepta catre cei care vor si capabilitati de MPV”, explica Palmer.

Micra si-a gasit 60.300 de clienti anul trecut in Europa, cu 25% mai mult decat in 2012. In ciuda cresterii, modelul nu a prins top 10 al subcompactelor, clasament in care Fiesta si-a gasit 300.000 de clienti anul trecut, iar Polo aproape 280.000.

Micra se vinde din 1997 in Europa, atunci gasindu-si 147.000 de clienti. Cel mai bun an de vanzari a fost 2003, cu vanzari de peste 170.000 unitati, insa din 2010 si pana in prezent nu s-au mai depasit 75.000 unitati/an.

citeste AICI toate stirile legate de Salonul Auto de la Geneva 2015

Lasa un comentariu