Acasa Industrie Japonezii de la Takata au descoperit inca din 2005 defecte la airbag-urile produse, dar au avertizat cu mare intarziere constructorii auto

Japonezii de la Takata au descoperit inca din 2005 defecte la airbag-urile produse, dar au avertizat cu mare intarziere constructorii auto

de Vlad Barza

(sursa - nbcnews.com)

Producatorul japonez Takata a descoperit inca din 2005 defecte la airbag-urile pe care le construia, insa a anuntat autoritatile abia in 2007 si rechemarile consistente de autoturisme au avut loc abia in 2013 si 2014. Din cauza problemelor de la airbag-uri, cel putin cinci persoane au murit, iar numarul de masini rechemate a depasit 16 milioane. Senatorii americani cer amenda maxima pentru grupul nipon si spun ca va dura doi-trei ani pana cand toate airbag-urile vor fi inlocuite.Si autoritatile din Japonia au cerut companiei sa faca o ancheta interna.

In luna mai 2005 un airbag produs de Takata a explodat intr-un mod anormal la teste, insa compania nu a considerat necesar sa investigheze mai departe, neparand sa fie vreo problema grava. Si Honda a raportat in 2004 incidente cu airbag-uri provenite de la Takata, insa furnizorul nu a considerat grava situatia si linistit constructorul auto.

Abia in 2007 au fost notificate autoritatile, in 2008 au avut loc primele recall-uri, insa Takata a facut pana in 2010 cu Honda diverse teste pentru a vedea exact ce a fost in neregula. Honda si Chrysler sunt constructorii auto care au avut cele mai mari probleme din cauza airbag-urilor Takata si ambele companii sunt furioase pe furnizor fiindca nu au primit suficiente informatii, iar rechemarile atat de necesare au ajuns sa se produca aproape un deceniu mai tarziu.

Problemele isi au originea in 2000, la o uzina din Mexic a celor de la Takata, iar o comisie a Senatului american cauta sa afle de ce nu s-au luat mai devreme masuri pentru rectificarea problemei care consta in uzarea prematura a dispozitivului care umfla airbag-ul.

Comisia din senat vrea sa afle cum au putut ajunge pe milioane de masini airbag-uri defecte care pot rani grav ocupantii, iar o ipoteza este legata de controalele ineficiente pe partea de calitate in productie,

Pericolul tine de faptul ca, din cauza unor erori de productie de la Takata, exista pericolul ca airbag-urile sa explodeze in forta si la accidente minore, cei din masina putand fi raniti de aceasta declansare dura cu fragmente de plastic si metal. Defectul a dus si la ranirea a peste 100 de persoane, in afara de cele cinci decese.

David Friedman de la Autoritatea Nationala pentru Siguranta Traficului din SUA spune ca agentia investigheaza problema si estimeaza ca in ritmul actual al reparatiilor ar dura doi-trei ani ca toate automobilele celor zece marci afectate de recall sa ajunga in service pentru actiunile corective.

In prezent Takata produce lunar 300.000 de kit-uri de airbag-uri cu care sa fie inlocuite cele cu probleme, iar in ianuarie va creste productia.

Lasa un comentariu