Acasa Hyundai Hyundai lanseaza o noua cutie de viteze automata, cu motor electric integrat

Hyundai lanseaza o noua cutie de viteze automata, cu motor electric integrat

de Adrian Mitrea

Interior Hyundai i40 (sursa - Hyundai)

Hyundai a anuntat doua noi premiere tehnologice pentru marca, prima fiind lansarea in 2015 a unui motor pe benzina de 1,0 litri, cu trei cilindri, iar a doua tine de cutiile de viteze automate pentru masini hibride, transmisii care acum integreaza un motor electric si nu mai au convertizor de cuplu.

Prezentat pentru prima data in cadrul Salonului Auto de la Paris din acest an, noul motor Kappa de 1,0 litri T-GDI este un motor de inalta performanta, cu cilindree redusa, care ar putea inlocui motoarele mai mari cu aspiratie naturala, oferind eficienta sporita si emisii scazute de CO2. Motorul, de 998 cmc, in trei cilindri, este grefat pe cunoscutul Kappa 1,0 litri MPI, aducand diferite imbunatatiri si noi tehnologii, inclusiv injectia directa pe benzina si un turbocompresor mic, cu geometrie fixa.

Noul motor de 1,0 litri T-GDI poate genera pana la 120 CP si cuplu de pana la 172 Nm, urmand sa completeze gama de motorizari Hyundai incepand cu anul 2015.

Propulsorul este dotat cu o axa cu came de evacuare controlata electronic (CVVT) pentru a optimiza fluxul, a imbunatati cuplul la regim scazut si raspunsul la acceleratie. Motorul este echipat cu injectoare GDI cu sase duze, presiune de injectie de 200 bar, asigurand o combustie curata si imbunatatind consumul de carburant si emisiile, pentru a respecta standardele Euro 6.

De asemenea, motorul utilizeaza un nou concept de racire de tip „split” pentru a gestiona in mod eficient temperaturile diferite din chiulasa si bloc. Blocul motor este incalzit rapid pentru a se obtine o frecare redusa si o functionare mai eficienta, in timp ce chiulasa functioneaza la temperaturi scazute pentru optimizarea injectiei si combustiei. Pentru a pastra cat mai mic gabaritul motorului, galeria de evacuare a fost integrata in chiulasa si poate fi racita in mod mai eficient. Aceste solutii constructive au dus la incalzirea mai rapida a catalizatorului, si, in consecinta, la reducerea emisiilor si a consumului de combustibil.

In ceea ce priveste cutia de viteze automata, cu sase trepte si motor electric integrat, aceasta este destinata utilizarii pe automobilele hibride Hyundai, inclusiv noua Sonata. In cazul acestei transmisii, noutatea consta in incorporarea tuturor elementelor sistemului de propulsie hibrida in sistemul de transmisie automata, reducand astfel la minimum pierderile de energie si consumul de combustibil. Au fost integrate un nou grup propulsor si o noua pompa de ulei, convertizorul de cuplu fiind complet eliminat. Un amortizor de torsiune nou si un nou ambreiaj contribuie la transferul mai eficient al fluxului motor.

Cea mai importanta schimbare are loc la nivelul pompei de ulei. Noua transmisie va eficientiza consumului de combustibil, prin eliminarea pompei de ulei mecanice, care reprezenta cauza pierderilor hidraulice si utilizarea unei pompe de ulei electrice, care optimizeaza automat sistemul in functie de conditiile de drum.

Avand mai putine componente, noua cutie de viteze automata cantareste 130 kg, fiind mai usoara decat versiunea anterioara. Ea suporta un cuplu de pana la 280 Nm.

Fondata in 1967, Hyundai Motor Company s-a transformat in Hyundai-Kia Automotive Group, care este cotat drept al cincilea producator auto la nivel mondial incepand din anul 2007.

Lasa un comentariu