Acasa BMW INTERVIU cu Frank Niederlander, inginer BMW: Vom lansa Seria 2 Active Tourer cu sapte locuri

INTERVIU cu Frank Niederlander, inginer BMW: Vom lansa Seria 2 Active Tourer cu sapte locuri

de Adrian Mitrea

Frank Niederlander (sursa - 0-100.ro)

BMW va lansa in curand o masina cu sapte locuri derivata din BMW Seria 2 Active Tourer, a declarat pentru 0-100.ro inginerul BMW Frank Niederlander, la Salonul Auto de la Paris (4-19 octombrie). Cum se vede viitorul cu tractiune fata si ce crede Niederlander despre condusul autonom poti citi in acest interviu.

Adrian Mitrea: Ne-am intalnit si acum doi ani, tot la Paris, cand BMW Seria 2 Active Tourer era concept. Acum este o masina de serie pe care oamenii o pot cumpara. Care sunt primele reactii ale clientilor despre acest model?

Frank Niederlander: Oamenii sunt placut surprinsi ca masina de serie nu este departe de concept. In cei doi ani am strans multi oameni interesati de masina si publicul devine tot mai interesati de ea.

Adrian Mitrea: Pentru ca este primul BMW cu tractiune pe rotile din fata, ce zic oamenii?

Frank Niederlander: Cele mai multe comentarii pe aceasta tema au fost acum doi ani, cand am prezentat conceptul. A fost si un prilej pentru noi sa comunicam despre masina si sa spunem ce vrem sa facem. La Geneva (n.r. in martie 2014), cand am aratat varianta de productie, au fost unele intrebari, dar nu asa de multe. Este un semn ca au inteles. Cum spuneam si mai demult, am vrut sa facem o masina compacta, cu un interior foarte generos, iar pentru asta a fost nevoie sa schimbam tehnologia.

Adrian Mitrea: De se se cheama Seria 2 Active Tourer si nu Seria 1 Active Tourer?

Frank Niederlander: Nu este un model de intrare in gama. (…) Nu este nici cel mai mic model BMW.

Adrian Mitrea: Cum va continua aventura BMW in segmentul compact si tractiunea fata? Vor urma noi modele cu tractiune, ramaneti doar la Seria 2 Active Tourer?

Frank Niederlander: Aveam aceasta arhitectura cu tractiune fata care pentru marca BMW ne permitem sa facem 12 modele. Atatea sunt posibile. Credem ca piata pentru aceste masini va creste si de aceea nu ne vom opri la un singur model, ci vom avea un intreg portofoliu.

Adrian Mitrea: Daca ne uitam la BMW X1 ne dam seama ca este un SUV destul de mare, avand in vedere piata globala de SUV-uri. Aveti de gand sa lansati un SUV mai mic decat X1?

Frank Niederlander: Raspunsul la aceasta intrebare trebuie vazut prin prisma faptului ca atunci cand lansam un SUV ne uitam la intreaga noastra gama. (…) Vrem sa avem un rol distinct pentru fiecare model al nostru si asta poate presupune inclusiv sa schimbam ideea un pic pentru ca fiecare model sa aiba individualitatea sa.

Adrian Mitrea: Sa schimbati ideea de X1, adica?

Frank Niederlander: Nu neaparat X1, ma refer la conceptul general care priveste linia de astfel de model (n.r. SUV-uri).

Adrian Mitrea: Si asta presupune sa faceti viitorul X1 mai mic, nu?

Frank Niederlander: De ce presupuneti asta?

Adrian Mitrea: Ma gandesc ca nu puteti lansa un model care sa se cheme X0…

Frank Niederlander: A, acum inteleg punctul de vedere. In final, pentru noi, este importanta organizarea coerenta a gamei (…).

Adrian Mitrea: Sunt multe SUV-uri de oras si Fiat 500X pare sa tinteasca o clientela ceva mai premium. Acesta este inca un motiv pentru care v-am intrebat despre un SUV BMW mai mic.

Frank Niederlander: Este bine ca se dezvolta o piata pentru astfel de masini. Va fi mai usor pentru noi, cand vom ataca segmentul.

Adrian Mitrea: Stiu ca noile modele si planurile de viitor sunt subiecte delicate pentru orice producator auto, insa ce ne puteti spune despre viitoarele modele compacte de la BMW?

Frank Niederlander: Cel mai important pentru noi este sa dezvoltam gama de masini pe noua arhitectura. Dupa cum spuneam, sunt 12 modele posibile. Urmatorul pas este sa lansam o versiune cu sapte locuri a BMW Seria 2 Active Tourer.

Va fi un model chiar mai spatios si va tinti familii mai numeroase.

Adrian Mitrea: Cand va fi lansat?

Frank Niederlander: Nu in acest an, va pot spune ca va fi lansat in curand.

Adrian Mitrea: Banuiesc ca nu e simplu sa ai in gama Seria 2 si masini cu roti motrice spate si cu tractiune fata. Care au fost cele mai mari provocari in crearea acestei noi game de masini compacte?

Frank Niederlander: Partea buna este ca, in cazul BMW Seria 2 Active Tourer, vorbim de o masina care nu a avut un predecesor. Tocmai de accea am putut fi liberi sa facem ce vrem. Dar deciziile sunt dificile si intreg parcursul este complicat.

Am creat masina din interior spre exterior. Apoi a trebuit sa ne asiguram ca va arata ca un BMW, in pofida modificarilor facute.

Adrian Mitrea: Un producator auto ia in calcul inclusiv situatia de a renunta la o idee, la un concept, daca reactiile publicului nu sunt cele scontate?

Frank Niederlander: Ne bazam foarte multe pe cercetare de piata si pe concepte pentru a strange opinii publice despre o noua idee. Cu toate acestea, chiar si asa e foarte greu sa stim ce vor vrea clientii peste cinci ani. Deci e vorba de un acord fin intre ce vor clientii acum si cum credem noi ca vor evolua piata si gusturile in viitor. In cele din urma decizia ramane la latitudinea noastra. Cert este ca nu poate fi niciodata un proces democratic.

Adrian Mitrea: Cum se vede masina autonoma din tabara BMW, o marca asociata cu placerea de a conduce?

Frank Niederlander: Avem filosofia Driving Assist, care prespune ca oferim toate sisteme de asistenta si de siguranta, dar intotdeauna acestea raman la dispozitia soferului. Deciziile sale nu vor fi niciodata anulate de diverse sisteme. Aceasta este diferenta dintre noi si alti producatori auto.

Nu cred ca masinile complet autonome vor ajunge pe piata foarte curand. Pe termen mediu si lung ne putem astepta insa la asta. Studiile ne-au aratat cat de complexa este interpretarea umana a diverselor situatii si cum omul se poate adapta instant. Nu cred ca tehnologia va putea inlocui asta.

Adrian Mitrea: Dar credeti ca oamenii vor ceda placerea de a conduce? Este cumva masina autonoma un balon de sapun, asa cum a fost cu masinile electrice. Toata lumea vorbeste, toata lumea face, dar rezultatele sunt sub asteptari…

Frank Niederlander: Cred ca vor fi situatii simple in care oamenii vor prefera sa lase masina sa mearga singura, iar situatiile in care vor vrea sa conduca ei insisi vor fi mult mai multe.

BMW Seria 2 Active Tourer (sursa - BMW)

Lasa un comentariu