Ultimul exemplar al modelului Gallardo, un LP 570-4 Spyder rosu, a fost produs la uzina italiana a constructorului, la zece ani de la primul exemplar al acestui model care a devenit celebru pentru multe lucruri. Lamborghini a produs peste 30.000 de masini de la infiintarea sa acum jumatate de secol, iar 14.000 dintre acestea au fost Gallardo.
Gallardo a debutat in 2003 la Salonul Auto de la Geneva, numele a venit tot din lumea coridelor si a marcat o schimbare in strategia constructorului care pana atunci produsese in medie 250 masini/an, iar de atunci a crescut la 2.000 masini/an, fara a-si pierde insa imaginea de marca exclusivista.
In 2005 a aparut versiunea Gallardo Spyder, iar in 2007 a venit versiunea cu greutate redusa si motor de 530 CP: Superleggera. A doua generatie Gallardo a aparut in 2008, in acelasi an a aparut si versiunea decapotabila Spyder, iar in 2010 a iesit pe piata varianta Superleggera, cu motor de 570 CP.
Performantele supercar-ului sunt excelente: viteza maxima e de 320 km/h, acceleratie de la 0, la 100 km/h se face in 3,4 secunde, iar de la 0, la 200 km/h, in 10,4 secunde.
Ca si preturi, Gallardo Coupe costa circa 210.000 euro, in timp ce Spyder, cam 15.000 euro mai mult.
Masina cu motor V10 a avut numeroase editii limitate, inclusiv in tari precum Singapore, Malaezia, China si India, dar celebre vor ramane masinile livrate special politiei italiene.
Lamborghini a produs 30.000 de masini in jumatate de secol de existenta, iar Gallardo se opreste la numarul 14.022, fiind modelul cu cea mai mare productie din istoria companiei.
Italienii au vandut 2,083 masini anul trecut, avans de 30% fata de 2011.