Mazda va lansa in curand un motor turbo diesel mai mic decat singurul propulsor pe motorina din oferta (2,2 litri), insa pentru motoarele pe benzina producatorul auto japonez a decis sa nu le supraalimenteze si sa ofere in cotinuare unitati natural aspirate, impotriva curentului „downsizing” care marcheaza toata industria auto, a declarat pentru 0-100.ro Takeo Moriuchi, director de programe in cadrul diviziei de dezvoltare vehicule la Mazda.
Potrivit oficialului japonez, filosofia SKYACTIV permite marcii Mazda sa foloseasca principii comune pentru mai multe masini, astfel ca, spre exemplu, sistemul de alimentare si injectie de pe motorul turbo diesel de 2,2 litri poate fi imprumutat unui motor mai mic fara a schimba principiile constructive.
Reprezentand motoare, transmisii, caroserii si sasiuri usoare, filosofia SKYACTIV a fost dezvoltata de Mazda de la zero pentru a constitui baza vehiculelor ultra-eficiente. SKYACTIV a ajutat de asemenea Mazda sa revina din punct de vedere al business-ului: au crescut considerabil eficienta proceselor de productie si de dezvoltare.
Moriuchi a prezicat ca noul motor turbo diesel Mazda va veni „in curand”, insa a refuzat sa spuna daca asta se va intampla in 2014. Cel mai probabil noua motorizare va fi prezentata in 2014 si lansata efectiv pe piata in 2015.
Interesanta este filosofia Mazda de a refuza ideea supraalimentarii motoarelor pe benzina. S-a luat decizia de a oferi doar propulsoare natural aspirate pe benzina de 1,5 litri (100 CP) si 2 litri (120 CP si 165 CP) pentru ca au premisele sa fie mai fiabile si mai rafinate decat niste unitati turbo mici de 1 litru, 1,2 litri sau 1,4 litri.
Potrivit lui Takeo Moriuchi Mazda este o marca caracterizata de sportivitate si de aceea a fost preferat raspunsul mai fin si mai liniar al unui motor pe benzina fara supraalimentare, iar motoarele si cutiile de viteze au fost optimizate pentru a livra un consum mic, identic cu al unor propulsoare de doua ori mai mici.
„Daca rulezi in stilul si conditiile de masurare a consumului NEDC, motoarele mici supraalimentate scot consumuri foarte bune. In viata reala insa, in anumite situatii si stiluri de condus, motoarele mici devin foarte gurmande, de aceea noi mergem pe niste motoare mai mari, fara turbo, care au un consum optimizat si nu exista riscul ca eficienta sa se duca la vale”, a declarat Takeo Moriuchi.
Intrebat despre posibilitatea ca Mazda sa lanseze transmisii automatizate cu dublu ambreiaj, Moriuchi a explicat ca acestea sunt ineficiente si nerafinate in oras.
„Ne-am gandit la dublu ambreiaj si am renuntat la idee. Nu sunt suficient de bune pentru toate regimurile de condus, mai ales in oras. De aceea noi am decis sa mergem pe versiunea unei cutii de viteze automate cu convertor de cuplu, care are un comportament foarte rafinat. (…) Nici transmisiile cu variatie continua – CVT – nu consideram ca sunt o solutie”, a spus oficialul Mazda, pentru 0-100.ro, intr-o discutie purtata cu ocazia testelor internationale pentru presa cu noua generatie Mazda3.
Corespondenta de la Barcelona, Spania.