Acasa Dacia GENEVA LIVE: Dacia lucreaza la crearea unei masini de clasa mini, insa proiectul este dificil si nu se poate inainta o data precisa de lansare

GENEVA LIVE: Dacia lucreaza la crearea unei masini de clasa mini, insa proiectul este dificil si nu se poate inainta o data precisa de lansare

de Vlad Barza

Dacia Towny imaginata de L'argus (sursa - largus.fr)

Dacia si-a innoit aproape intreaga gama in ultimul an, cel mai nou model fiind Logan break, insa se lucreaza si la proiectul unei masini mai mici si mai ieftine decat Sandero, proiectul dovedindu-se insa unul dificil, nefiind in prezent sigur ca el va izbuti, a spus la Salonul Auto de la Geneva, Arnaud Deboeuf, seful gamei Entry la Renault. Despre o Dacie mini se vorbeste de ceva timp, presa germana scriind ca un astfel de model ar putea aparea in 2015.

Dacia a lansat anul trecut MPV-ul Lodgy, utilitara Dokker VAN, versiunea de pasageri Dokker, dar mai ales noile generatii Logan si Sandero, Acum, la Geneva, a fost lansata cea mai noua generatie a break-ului MCV al carui design difera foarte mult de prima generatie. Dacia are astfel masini diverse, de la Sandero care are cam 4 metri lungime, pana la Lodgy care se duce la peste 4,5 metri.

Ce ar mai putea urma? Diversi oficiali ai Groupe Renault au spus ca  o masina mai mare, un sedan de peste 4,5 metri lungime, nu prea este in plan fiindca ar iesi din tiparele marcii care vrea sa mentina masinile in zone de pret acceptabile.

Mai jos insa se poate merge, undeva in zona masinilor de 3,5-3,6 metri lungime, in clasa unde se afla modele precum Chevrolet Spark si Hyundai i10. Arnaud Deboeuf, seful gamei Entry la Renault, a confirmat intr-o discutie la salonul auto de la Geneva ca se lucreaza la un astfel de model mic, insa a tinut sa adauge ca vorbim de un proiect greu.

„E adevarat ca ar putea sa existe pe viitor un model mai mic decat Sandero si cu volume semnificative de vanzari. Intrebarea care se pune este daca suntem capabili sa facem o masina care sa fie mai mica decat Sandero si sa aiba un pret atat de avantajos incat sa faca volume mari de vanzari? Raspunsul este ca asa ceva este dificil de facut, si Logan si Sandero sunt greu de facut pentru a obtine un anumit echilibru si daca ar fi fost usor am fi avut mai multi concurenti. Lucram la acest proiect, in ideea de a avea o masina mai mica si  mai ieftina decat Sandero, dar mai avem inca de lucru si de aceea nu putem avansa o data precisa de lansare”, spune Debeouf.

Presa germana a speculat pe subiect si a si „botezat” in avans cea mai mica Dacie cu numele City, scriind ca va iesi pe piata in 2015 la un pret de la 6,500 euro. Daca e sa existe un astfel de model, in Romania el ar trebui sa coste de la sub 6.000 de euro pentru a exista o reala diferenta de pret intre el si Sandero si Logan. Atat presa germana, cat si cea franceza, au speculat pe tema unei Dacii foarte mici. Ca si idee de comparatie, in Romania Logan costa de la 6.690 euro, iar Sandero, de la 6.990 euro.

Arnaud Deboeuf a mai spus si faptul ca Dacia nu trebuie sa se intinda mai mult decat o tine plapuma, in ideea ca gama de modele nu trebuie sa ajunga sa contina un numar mare, ci sa ramana la o valoare optima, in segmentele principale ale pietei, nu pe nise.

„Nu avem vocatia de a ajunge la 22-25 modele, unii constructori au si mai multe, au cabriolete, au si masini mici, dar noi trebuie sa ramanem concentrati la sapte-opt modele, acesta este numarul optim. Atuurile marci pot fi pastrate doar daca atingem volume semnificative de vanzari, nu ne permitem sa mergem pe nisa, trebuie sa ramanem pe segmentele principale”

Dacia va produce la Mioveni si Logan MCV cu volan pe dreapta pentru piata britanica,urmand ca acesta sa ajunga in showroom-urile de acolo spre final de an. Debeouf a mai spus ca nu vom vedea in 2013 noul pick-up.

Corespondenta de la Geneva.

1 comentariu

Valerica 22 ianuarie 2014 - 11:25

Daca turismul va fi echivalentul Twingo cu 4 usi si motorizari intre 0.9 – 1.2 litri cu un pret rezonabil incepand cu 5 000 euro varianta de baza, ar fi nimerit pentru aglomeratia oraselor noastre si mai ales criza economica.
Se preconizeaza un nou motor Diesel Renault de litraj mic, poate cel de la Chevrolet spark 1.0 XDSE.
Sa ne amintim ca marca Dacia a fabricat turisme clasa mini (motor 500 cc ) in perioada 1987 – 1990 dar calitatea lasa de dorit.

Reply

Lasa un comentariu