Elon Musk, celebrul antreprenor care a fondat cea mai cunoscuta companie ce produce masini electrice sport, Tesla Motors, este furios pe un jurnalist New York Times care, dupa ce a testat cel mai nou model a companiei, a facut o cronica extrem de nefavorabila. Jurnalistul spune ca bateria s-a consumat neobisnuit de mult peste noapte si a ramas cu masina in drum apoi, insa Musk spune ca masina nu a fost incarcata la maximum, iar jurnalistul a facut un ocol nejustificat.
Tesla Model S, sedan electric lansat in 2012, are in versiunea de top o autonomie promisa de 420 km, producatorul promitand si peste 450 km in conditii propice. Totusi, jurnalistul John Brode, care a facut un drive test intre Washington, D.C. si Norwich, Connecticut s-a trezit in prima parte a testului ca autonomia indicata scade mult prea repede si a mai stat sa incarce masina.
Cand a lasat masina in parcare pentru a merge sa inopteze, jurnalistul sustine ca pe bord autonomia indicata era de 90 mile, insa dupa o noapte rece a avut surpriza sa vada dimineata ca autononmia indicata era de 26 mile. Jurnalistul a ales sa plece la drum, sperand sa ajunga la statia de incarcare, insa nu a reusit si masina a trebuit dusa de un alt vehicul la punctul de incarcare.
Elon Musk spune insa ca articolul este o facatura, induce publicul in eroare si mai ales este rauvoitor fiindca ziaristul a facut intentionat un ocol ce nu era programat si a mai si plecat in test cu bateria incarcata sub nivelul maxim, desi cei de la Tesla au insistat ca traseul poate fi parcurs doar cu bateriile pline si fara a depasi cu mult viteza legala.
Elon Musk a evocat si episodul cu Top Gear din 2008 care a determinat compania americana sa cheme BBC in instanta dupa ce faimoasa emisiune a desfiintat Tesla Roadster, care ar fi ramas fara energie in baterii si nu a mai putut porni. Datele culese apoi, spun cei de la Tesla, aratau ca masina mai putea parcurge 80 km in acel moment, insa cei de la Top Gear ar fi ales sa ascunda acel lucru pentru a face emisiunea mai interesanta.