Incepand cu luna septembrie 2012, Uzina Mecanica si Sasiuri Dacia are un nou director. Cornel Olendraru il va inlocui pe Jacques Eudeline, care a detinut aceasta functie din 2008 pana in prezent.
Olendraru este al patrulea manager roman de top numit in cadrul Grupului Renault in Romania, in ultimii ani, dupa Sorin Buse la Renault Technologie Roumanie (2010), Aurelia Leoveanu la Renault Credit International (2012) si Anica Muntean la Centrul Tehnic Titu (2012).
Cornel Olendraru s-a nascut in anul 1969 la Piata Neamt si a absolvit Facultatea de Aeronave din cadrul Universitatii Politehnica din Bucuresti. Detine un master si un doctorat in mecanica, obtinute la Scoala Politehnica Palaiseau din Franta.
Din 1999 lucreaza ca inginer la Honeywell, unde a activat in fabricile din Franta, Marea Britanie si Italia, iar intre 2001 si 2003 a fost responsabil de coordonarea capacitatii de productie si de performanta uzinelor din Europa.
Din 2003 revine in Romania la Honeywell Garret, unde este, pe rand, director de productie, director logistica si director al uzinei. In 2010 preia conducerea departamentului de fabricatie din cadrul Uzinei Mecanica si Sasiuri Dacia. Din septembrie 2012, Cornel Olendraru este numit director al aceleiasi Uzine.
Cornel Olendraru, in varsta de 42 de ani, s-a alaturat Uzinei Mecanica si Sasiuri Dacia in anul 2010 in functia de director fabricatie si preia responsabilitatile de management al intregii uzine de la Jacques Eudeline, care urmeaza sa iasa la pensie. Cornel Olendraru va coordona activitatea celor 3.800 de angajati ai Uzinei Mecanica si Sasiuri Dacia, a doua mare uzina situata pe platforma industriala de la Mioveni.
Intinsa pe o suprafata de 16 hectare, Uzina Mecanica si Sasiuri Dacia (UMCD) este cea de-a doua mare uzina situata pe platforma industriala de la Mioveni si prima uzina din cadrul Grupului Renault in lume din punct de vedere al diversitatii proceselor. Uzina are 3.800 de angajati, din care 27% femei.
In cele sapte departamente de fabricatie ale uzinei sunt produse piesele brute din aluminiu, se uzineaza si se asambleaza motoarele si cutiile de viteze, se monteaza puntile fata si spate, se preseaza si se sudeaza osiile si cadrele GMP (grup moto propulsor) pentru vehiculele din gama Dacia, Renault si Nissan asamblate la Mioveni si in alte uzine din lume.