Acasa Honda Ne place sau nu, constructorii auto vor sa adopte tot mai mult transmisiile tip CVT in urmatorii ani

Ne place sau nu, constructorii auto vor sa adopte tot mai mult transmisiile tip CVT in urmatorii ani

de Adrian Niculescu

Transmisie CVT (sursa - Nissan)

Constructorii auto mizeaza din ce in ce mai mult pe transmisiile cu variatie continua (CVT) pentru a imbunatati economia de combustibil si costurile, cu toate ca pentru soferii entuziasti CVT reprezinta „moartea pasiunii”, producand mult zgomot pentru nimic. Cota de piata a transmisiilor CVT se va dubla in urmatorii ani, scrie motorauthority.com.

Potrivit analistilor, transmisiile CVT vor detine 16% din piata in 2015, in crestere de la 7% din piata in 2010, datorita acceptarii a acestui tip de transmisie de catre consumatori.

Nissan a fost un sustinator puternic al transmisiilor CVT si acum le foloseste pe toate vehiculele cu tractiune fata si nu numai.

Si Honda simpatizeaza cu transmisiile CVT si, in general, toti producatorii auto japonezi.

„Nimeni nu vine la dealer sa intrebe de cutia CVT, insa ei intreaba de tehnologii pentru reducerea consumului de carburant. O transmisie CVT ofera un consum redus de carburant atat pe autostrada cat si in oras”, a declarat purtatorul de cuvant al American Honda, Chris Martin.

Nu toti producatorii auto sunt de aceeasi parere insa. GM a abandonat transmisia CVT dupa o experienta dezastruoasa cu modelele americane Saturn Vue si Saturn Ion, iar Ford a intampinat un val de critici similar.

Chiar daca transmisiile CVT moderne au devenit mai fiabile si mai eficiente, ele inca sunt asociate cu niste transmisii care ucid placerea de a conduce. Pe de alta parte, dorinta clientilor de a nu mai utiliza un schimbator de viteze manual face ca aceasta solutie constructiva accesibila, CVT, sa castige cota de piata.

Transmisiile de tip CVT nu au viteze (treapta 1, 2, etc…) ci pot reproduce un numar teoretic nelimitat de „trepte”, tinand turatia motorului foarte jos, intr-o utilizare normala. In interiorul unei transmisii CVT se gasesc conuri si curele (din cauciuc sau metalice) care transfera puterea motorului catre roti. In cazul unei accelerari puternice, motorul sta la turatie maxima pe toata durata accelerarii, iar cresterea vitezei masinii este data numarul infinit de rapoarte din transmisie. Transmisiile CVT sunt cel mai des intalnite la scutere.

Lasa un comentariu