Lodgy va fi un succes comercial, insa nu va depasi Duster sau Logan, estimeaza oficialii Dacia-Renault. Circa 100 de clienti din Romania au comandat masina fara sa o vada fizic, bazandu-se doar pe fotografii, iar in total circa 3.000-3.500 de persoane s-au aratat interesate sa cumpere Lodgy, dar fara sa plateasca vreun avans, a declarat Daniela Copaciu, director produs in cadrul Dacia, intr-o conferinta de presa organizata in Maroc, cu ocazia testelor pentru presa auto din Romania (26-27 aprilie).
„Sper ca Lodgy sa atinga volumul de vanzari al Duster sau Logan, dar nu cred totusi ca se va intampla acest lucru. (…) Clientii vor decide cum va arata topul celor mai bine vandute modele”, a declarat unul dintre oficialii Renault, in Maroc.
click aici pentru galeria foto cu Dacia Lodgy in Maroc
Pe piata romaneasca exista interes pentru Lodgy, insa primele cifre nu sunt spectaculoase. Aproximativ 100 de clienti din Romania si-au comandat deja Lodgy, iar alti 3.000-3.500 de persoane figureaza pe lista cu posibili clienti, a spus Copaciu.
Ea a adaugat ca in perioada 7-10 iunie va avea loc o actiune tip porti deschise pentru Dacia Lodgy, luna in care vor incepe si livrarile. Motorizarea de 1,2 litri TCe pe benzina, turbo, de 115 Cai Putere (CP), va fi livrata catre clientii din Romania incepand cu luna septembrie.
Lodgy are aceeasi arhitectura generala ca si restul automobilelor construite pe platforma B0 (sau platforma Logan), insa antifonarea este mai buna cu 30%, iar discurile de frana (disponibile doar pentru rotile din fata) au un diametru de 280 mm. Puntea spate a Lodgy este preluata de la actualul Renault Kangoo, fiind deci diferita de cea de pe Logan MCV si Duster 4×2.
In echiparea standard, inclusiv pentru piata romaneasca, intra 4 airbag-uri. Printre echipamentele optionale interesante se numara scaunele fata incalzite si sistemul multimedia MediaNav, care include navigatie si conectivitate cu telefonul mobil. Sistemul MediaNav nu are unitate CD, ci USB si AUX. Oficialii Renault spun ca au renuntat la unitatea CD pentru a putea oferi un ecran tactil mai mare.
Tot optional poate fi montat si sistemul de control electonic al stabilitatii (ESP).
Referitor la ESP, oficialii Renault si Dacia au explicat de ce Lodgy vine fara ESP in standard, desi masina a fost lansata dupa 1 noiembrie 2011, data incepand cu care orice nou model de automobil trebuie sa aiba asa ceva chiar si pe versiunea cea mai cheala. Dacia Lodgy a fost omologata in Franta anterior datei de 1 noiembrie 2011, astfel ca aceasta masina „scapa” de obligativitatea echiparii ei cu ESP in standard.
„Ar trebui sa fie alegerea clientului daca vrea ESP sau nu, nu un echipament obligatoriu”, au spus oficialii Renault.
Dacia Lodgy este produsa in Maroc, insa circa 15-20% din inginerie a fost facuta in Romania, iar 31 de furnizori din tara exporta catre Maroc 270 de tipuri de piese. Lodgy are o garantie de 3 ani sau 100.000 km (in functie de care termen se atinge primul – n.r.). Masina a parcurs doua milioane de kilometri de anduranta inainte sa intre in productie, potrivit constructorului.
Intrebati cand vom vedea transmisii automate pe Lodgy si butonul pentru claxon repozitionat, oficialii Dacia-Renault au spus: „Se lucreaza la dezvoltarea unei transmisii automate, va trebui sa avem asa ceva candva. (…) Lucram la repozitionarea butonului pentru claxon. Cand vom gasi o solutie eficienta din punctul de vedere al costurilor o vom introduce in productie”.
0-100.ro a publicat recent test drive tip Prima Impresie cu Dacia Lodgy. Poti reciti articolul complet AICI sau urmari doar varianta video, mai jos.