Acasa Datsun Nissan reinvie marca auto Datsun pentru pietele emergente

Nissan reinvie marca auto Datsun pentru pietele emergente

de Vlad Barza

Un vechi Datsun 16 (sursa - Nissan)

Nissan a anuntat, prin vocea sefului Carlos Ghosn, ca marca Datsun care a existat timp de peste 50 de ani, pana in 1986, va fi reinviata pentru vanzarile de masini in cateva piete emergente precum India, Rusia si Indonezia. Datsun face parte din istoria Nissan si numele este sinonim cu masinile fiabile si acceptabile, a spus Ghosn in capitala Indoneziei, cu ocazia anuntarii unor investitii de 400 milioane euro in cea mai populata tara din Asia de Sud Est. Masinile Datsun se vor vinde din 2014.

Ghosn a spus ca Datsun este parte a istoriei marcii, fiind asociata cu masini fiabile si acceptabile la pret „Vrem sa adaugam modernitate cu un anumit nivel de calitate si consum scazut”, a spus omul care acum un deceniu a salvat Nissan de la faliment.

Marca Datsun a existat intre 1932 sui 1986, masinile ajungand si pe piata din SUA. Reinviata, marca Datsun este gandita pentru piete precum India, Indonezia si Rusia, incepand cu 2014.

Marca Datsun va fi prezenta alaturi de celelalte doua marci, Nissan si Infiniti, iar faptul ca anuntul a fost facut in Indonezia nu este o intamplare. A patra cea mai populata tara de pe glob, cu 245 milioane locuitori, Indonezia are o piata auto ce a atins 900.000 de masini noi anul trecut, iar vanzarile Nissan au fost de 60.000.

Ghosn a tinut o conferinta de presa pentru a anunta faptul ca Nissan va investi inca 400 milioane euro, si nu 100 milioane cum era planul initial, la uzina din Indonezia. Investitiile se vor derula pana in 2014.

Lasa un comentariu