Acasa Dacia Cate masini Dacia circula in cele mai importante tari si care au fost pietele principale in 2011

Cate masini Dacia circula in cele mai importante tari si care au fost pietele principale in 2011

de Vlad Barza

Sigla Dacia (sursa - 0-100.ro)

Vanzarile Dacia au ramas la nivelul de peste 340.000 de unitati si in 2011, iar in total in circulatie sunt 1,8 milioane de masini ale marcii, dintre care jumatate in Europa de Vest, arata datele publicate de marca din grupul Renault. Anul trecut trei tari au realizat jumatate din vanzarile marcii, iar in afara de Romania, cele mai multe Dacii sunt pe soselele franceze: aproape 400.000. Care au fost cele mai mari piete Dacia in 2011 si cum se explica cele mai interesante rezultate puteti citi in articol.

Pe plan mondial Dacia a vandut circa 343.000 de vehicule, scadere fata de anul record 2010 cand s-au vandut 348.000. Peste un sfert dintre masini s-au vandut in Franta, iar Romania a contribuit cu doar 9%. Cel mai vandut model a fost Duster, peste 160.000 de masini, in timp ce tari precum Turcia, Algeria si Maroc au avut rezultate foarte bune de peste 20.000 unitati fiecare.

Per total sunt in circulatie cam 1,8 milioane de masini Dacia, circa un milion in tara (inclusiv cateva sute de mii de Dacii de dinainte de Logan) si peste 800.000 in Europa de Vest. In ultimii sapte ani s-au vandut 375.000 de Dacii in Franta, 220.000 in Germania, 87.000 in Italia, 70.000 in Spania si 38.000 in Belgia.

Franta

In 2010 Dacia a vandut peste 100.000 de masini in Franta, iar anul trecut, desi vanzarile au scazut 94.000, Franta a ramas de departe cea mai mare piata pentru marca romaneasca. In total s-au vandut peste 94.000 de automobile (din care peste 5.000 au fost vehicule comerciale. Marca are aproape 4% din piata totala, iar Duster a fost in top zece cele mai vandute autoturisme in Franta, gasindu-si peste 51.000 de clienti. Franta a fost de departe cea mai mare piata a Duster, acolo ducandu-se peste 30% din productia mondiala a primului SUV Dacia.

Germania

Dacia a fost vedeta anului 2009 in Germania cand datorita programului Rabla s-au vandut peste 80.000 de masini ale marcii. In 2010 vanzarile s-au injumatatit, asa cum era de asteptat, iar anul trecut Dacia a reusit sa-si creasca vanzarile cu aproape 10% si sa treaca de 43.000 de masini vandute, ceea ce i-a adus peste un procent din piata. Vanzarile Renault au fost mult peste cele ale Dacia, depasind 140.000 de unitati. Obiectivul pentru anul in curs este de 47.000 de masini Dacia, scrie presa germana. Cei de la Dacia se arata entuzismati de vanzarile Duster pe piata germana si spun ca marca „a capatat o anumita faima” acolo.

Romania

In 2007 Dacia vindea peste jumatate din productie in Romania, insa de atunci vanzarile au tot scazut, astfel ca anul trecut s-a ajuns la 30.867 masini, dintre care jumatate s-au dat prin Rabla. Logan berlina a ramas cel mai vandut model, cu peste 15.800 unitati, Duster si-a gasit peste 7.000 de cumparatori, iar Sandero si Logan MCV au depasit fiecare pragul de 2.500 de unitati fiecare. Dacia spune ca are cam 29% din piata masinilor noi si estimeaza o crestere a vanzarilor in 2012, insa cu conditia ca programul Rabla sa aiba impact.

Italia

Italia este tara in care Dacia a vandut masini pe Facebook si a lansat in toamna lui 2011 si magazinul online pentru a testa reactia publicului. Anul trecut s-au vandut peste 26.800 de masini ale marcii care a ajuns sa aiba 1,5% din piata toala. Este singura piata importanta pentru Dacia, in afara de Romania, in care vanzarile sale sunt mult mai mari decat cele ale Renault care si-a gasit sub 17.000 de clienti. Compania nu exclude posibilitatea ca Italia sa depaseasca Romania la vanzari, insa precizeaza ca nu ar fi ceva iesit din comun dat fiind ca Italia are populatie mult mai mare.

Maroc

Tara nord – africana e esentiala pentru viitorul Dacia, insa si pentru prezentul ei fiindca anul trecut s-au vandut peste 22.300 de masini, crestere de 24% fata de 2010. SI in aceasta tara vanzarile Dacia le depasesc pe cele ale marcii Renault care si-a gasit sub 20.000 de clienti. Nu este de mirare ca Dacia merge atat de bine in Maroc fiindca din 2005 sunt produse in tara masini ale marcii si cam tot ce se vinde acolo este produs pe plan local. Noua uzina din Tanger a inceput productia de preserie a MPV-ul Lodgy, iar Maroc va ajunge in cativa ani o baza importanta de productie pentru marca din Groupe Renault.

Turcia

In Turcia s-au vandut peste 21.300 de Dacii anul trecut, marca avand circa 5% din piata. Si aici vanzarile Renault sunt mai mici (sub jumatate din cele ale Dacia).

Algeria

Algeria este de cativa ani o piata buna pentru Dacia ale carei vanzari au crescut si anul trecut acolo cu cateva procente, ajungand la 19.200 de masini. Marca Renault a fost mult peste Dacia, vanzarile trecand de 55.000 de unitati (avans de 25%).

Spania

Piata spaniola a avut un an cu scaderi pe toata linia, iar Dacia nu a facut exceptie, vanzarile micsorandu-se cu 28%, de la circa 21.000 de unitati, la aproximativ 15.600, ceea ce ii da marcii o cota de aproape 2%. Vanzarile Renault au depasit 63.000 de unitati.

Alte piete bune – Patru tari europene au generat 10% din vanzarile totale

In Belgia s-au vandut peste 14.000 de Dacii, in Polonia s-a trecut de 7.000 de unitati, iar Elvetia si Austria au trecut de pragul de 5.000.

Lasa un comentariu