Acasa Romania Noua taxa de poluare auto a fost publicata in Monitorul Oficial

Noua taxa de poluare auto a fost publicata in Monitorul Oficial

de Vlad Barza

(sursa 0-100.ro)

Noua lege privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, initiata de Ministerul Mediului si Padurilor, a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei pe 10 ianuarie si intra in vigoare la trei zile de la publicare. Controversatul act normativ prevede o reducere a taxei de poluare cu pana la 25%, dand posibilitatea ca, in cazul in care taxa de poluare platita de la 1 iulie 2008 este mai mare decat cea rezultata din aplicarea acestei legi, contribuabilii sa poata solicita restituirea sumelor reprezentand diferenta de taxa platita.

Noua forma a taxei pe poluare auto a trecut de Senat pe 31 octombrie, iar pe 15 decembrie, si de Camera Deputatilor, Camera decizionala in acest caz. Pe 5 ianuarie legea a fost promulgata de presedintie.

Legea a fost publicata in MO din 10 ianuarie si nu prevede un termen de intrare in vigoare ulterior publicarii, astfel ca aceasta produce efecte la trei zile de la data publicarii. In termen de 15 zile de la publicarea legii vor fi adoptate normele metodologice de aplicare ce urmeaza a fi aprobate de guvern

Ministerul Mediului a spus in repetate randuri ca legea, care are la baza principiul poluatorul plateste, prevede ca taxa de poluare va fi platita, o singura data, atat pentru autovehiculele noi sau second-hand care sunt inmatriculate pentru prima data in Romania, indiferent daca autovehiculul este produs in tara sau strainatate, cat si pentru autovehiculele inmatriculate inainte de anul 2007 pentru care nu a fost platita o astfel de taxa. Pentru autovehiculele inmatriculate inainte de anul 2007, taxa de poluare va fi achitata la momentul primei transcrieri a dreptului de proprietate a autovehiculelor (de catre cumparator – n.r.), in cazul instrainarii acestora,

Modalitatea de calcul a taxei este unitara pentru toate situatiile in care aceasta se achita. Aceasta se calculeaza pe baza unor criterii precum tipul motorizarii, capacitatea cilindrica, emisia de CO2 si norma de poluare, luand in considerare si deprecierea autoturismului.

Pe larg despre cum arata proiectul legii si ce se schimba in noua taxa puteti citi aici, iar istoria complicata a schimbarilor intervenite in ultimii ani la taxa auto poate fi gasita aici.

Lasa un comentariu