smart, constructor auto controlat de Daimler, incepe in luna noiembrie a acestui an productia unei noi generatii de modele fortwo electrice, care vor fi disponibile la vanzare din 2012, inclusiv in Romania, a anuntat Mercedes-Benz Romania.
Primele masini vor merge in Berlin, Hamburg, Paris, Roma, Milano, Pisa si Madrid, precum si in Statele Unite ale Americii. Masinile vor fi disponibile in leasing, pe o perioada de patru ani sau 60.000 de kilometri, si vor fi acordate unor persoane selectionate de constructor.
Masina va fi comercializata in masa din 2012, cand va fi disponibila inclusiv in Romania. Practic smart este singurul constructor care a anuntat ca va aduce un automobil electric in Romania, desi este posibil ca si Nissan sa vina cu al sau Leaf (frunza).
Modelul smart fortwo electric este echipat cu un motor care dezvolta 30 kW (41 Cai Putere) si un cuplu de 120 Newton-metri. Incarcarea bateriilor se poate realiza la orice priza de curent electric, iar masina poate parcurge pana la 115 kilometri daca acumulatorii au fost complet incarcati, operatiune care dureaza maximum trei ore, spune constructorul.
Autonomia masinii este suficienta pentru utilizarea in oras, deoarece studiile au aratat ca un automobil ruleaza, in general, 30-40 de kilometri pe zi in regim urban.
Masina accelereaza de la 0 la 60 de kilometri pe ora in 6,5 secunde, la fel ca modelele echipate cu motoare diesel sau pe benzina, iar viteza maxima a fost limitata la 100 de kilometri pe ora, nivel considerat suficient pentru oras.
Modelul smart fortwo electric se afla la a doua generatie. Primele modele electrice au avut un numar limitat la 100 de unitati si au fost utilizate in Londra din 2007 incoace.
A doua generație de modele smart fortwo electrice foloseste o baterie litiu-ion produsa de Tesla Motors, cu o capacitate de 14kWh.
A doua generație de autovehicule smart fortwo electric se bazeaza pe modelele smart fortwo coupe si cabriolet, linia de echipare passion. Toate dotarile acestei versiuni de echipare sunt disponibile pe smart fortwo electric alaturi de un sistem de aer conditionat cu control automat al temperaturii. Masinile au un indicator pentru starea bateriei, dar si un ampermetru care indica consumul de energie si energia recuperata (prin franare, de exemplu).
Pentru a minimiza consumul de energie in timpul mersului, aerul conditionat poate fi lasat pornit pentru a raci habitaclul cat timp masina este conectata la priza pentru incarcare. „Cool”, nu?
3 comentarii
Foarte misto, abia astept sa se lanseze!
Foarte misto, abia astept sa se lanseze!
Foarte misto, abia astept sa se lanseze!