Cadillac, marca premium a General Motors, vinde acum in afara SUA de cateva ori mai putine masini decat in tara de origine, insa lucrurile se vor schimba pana la sfarsitul deceniului cand cererea venita din China si din alte tari va face ca exporturile sa fie mai mari decat vanzarile din SUA, spune vicepresedintele de marketing al marcii, citat de Automotive News. Cadillac vinde masini in 37 de tari, insa SUA ramane principala piata, iar incercarile de a relansa marca in Europa nu au avut succes, vanzarile anuale fiind de sub 3.000 de unitati.
Cadillac va ajunge la vanzari totale de 150.000 unitati anul acesta, din care 50.000 la export, progres important fata de cele 30.000 de anul trecut. Totusi, pana la sfarsitul deceniului exporturile au toate sansele sa depaseasca vanzarile din SUA, spune Dan Butler, vicepresedinte de marketing al marcii.
Cresterea se bazeaza pe apetitul chinezilor pentru masinile premium americane, dovada fiind si faptul ca marca va ajunge sa vanda circa 25.000 de unitati anul acesta in China. Cadillac exporta in 37 de tari modelele CTS, Escalade si SRX, iar la anul va lansa doua noi sedan-uri: ATS si STX. In China, Cadillac vinde si SLS, o versiune alungita a limuzinei STS.
In Europa, Cadillac vinde sub 3.000 de masini/an, pietele principale fiind Germania, Italia si Elvetia. GM a relansat marca in 2010, dar volume serioase de vanzari pot fi greu realizate, masinile marcii avand motoare mari si fiind considerate de multi ca avand un design neatragator.
In tara noastra s-au inmatriculat in zece luni doar doua masini Cadillac noi si sase second-hand. per total in tara sunt inmatriculate aproximativ 300 de masini Cadillac.