Noua generatie a masinii de clasa mica (segment B) Nissan Micra este disponibila si in Romania, dupa aproape un an de la inceperea comercializarii in alte tari din Europa, la un pret de lista de 11.500 euro cu TVA, care devine 7.800 euro in cazul in care masina este achizitionata prin Programul Rabla.
Practic, pe langa valoarea celor trei vouchere (3×3.800 lei) pe care un client le poate utiliza pentru a achizitiona o masina noua, Nissan mai vine cu un discount suplimentar de 1.000 euro.
Nissan Micra concureaza cu automobile precum Volkswagen Polo, Suzuki Swift, Skoda Fabia, Renault Clio si Dacia Sandero.
Aceasta a patra generatie Micra este produsa in uzine din India, Thailanda, Mexic si China si construita pe o platforma complet noua, denumita V. Versiunea de baza include dotari precum aer conditionat, ABS, ESP, 6 airbaguri, radio CD, Bluetooth si computer de bord in dotarea standard.
click aici pentru galeria foto
Noua Micra este disponibila cu o singura motorizare, pe benzina, de 1,2 litri si 80 Cai Putere (CP) la 6.000 rotatii pe minut (rpm). Cuplul maxim de 110 Newton-metru (Nm) este atins la 4.000 rpm. Exista trei variante de echipare: Visia, Acenta si Tekna. Cutia de viteze manuala este disponibila pentru toate cele trei versiuni, in timp ce transmisia cu variatie continua CVT (perceputa ca automata) este disponibila in combinatie cu varianta Acenta.
Consumul mediu de carburant pentru 100 km este de 5 litri, spune Nissan, iar emisiile de Co2 masoara 115 g/km (5,4 litri/100 km si 125 g/km pentru versiunea cu transmisie CVT).
„Motorul este usor si compact. A fost conceput cu atentie pentru a evita orice dezechilibru inerent motoarelor in trei cilindri: vibratiile la gol au fost eliminate prin instalarea unei contragreutati de compensare pe arborele cotit, care genereaza o miscare ovala anuland vibratiile cauzate de cursa pistonului. Rezultatul este un nivel de silentiozitate similar cu cel al unui motor in patru cilindri. Motorul in trei cilindri are mai putine parti motoare iar astfel se reduce frecarea interna si se imbunatateste eficienta termica. Printre tehnicile de reducere a frecarii se numara pistoanele cu alezaj circular, adoptarea invelisului din carbon diamant (DLC) lipsit de hidrogen pentru segmentele de piston si o pompa de ulei cu volum variabil. Toate aceste elemente contribuie la reducerea frecarii cu pana la 30% in comparatie cu motoarele conventionale in patru cilindri, avand niveluri de performanta similare”, spune Nissan.
Transmisia standard se realizeaza printr-o cutie de viteze manuala, cu cinci trepte. In gama Micra este disponibila si o noua transmisie CVT, avantajul sau constand in reactia rapida la viteze reduse si economie de carburant la viteze mari.
„Este prima cutie de viteze CVT cu sistem de transmisie planetara secundara – pentru functionare eficienta si foarte fiabila. Aceasta permite folosirea unor pinioane mai mici, ceea ce inseamna ca distanta dintre pinioane si uleiul din sistemul de transmisie este mai mare. Aceasta conduce la reducerea cantitatii de ulei agitat de componentele in miscare si la reducerea frecarii”, potrivit constructorului.
Masa redusa a platformei V se oglindeste si in reducerea riguroasa a masei la alte componente: rezervorul de carburant de 41 litri este cu 2,2 kg mai usor decat cel al vechii generatii Micra; sistemul de esapament nu mai are amortizor central de zgomot, reducand masa cu 3,2 kg, iar sistemul de suspensii frontale este mai usor cu 9 kg. De asemenea, scaunele sunt mai usoare, panoul de bord foloseste mai putine componente si motorul este mai mic. Plafonul este mai usor cu 2kg iar, in ansamblu, noul Nissan Micra este mai usor cu 35 kg decat predecesorul sau, masa incepand de la 915 kg.
„Noul Micra are un nou sistem de suspensie, cu lonjeroane MacPherson in fata, cu arcuri elicoidale si bara de torsiune compacta pe puntea din spate, conceputa pentru a patrunde mai putin in zona portbagajului. Fiind montate pe cadre auxiliare, suspensiile cu bare antiruliu contribuie de asemenea la diminuarea zgomotului in trafic si a vibratiilor. (…) Sasiul a fost proiectat pentru a imbunatati fluxul de aer si a maximiza deportanta, marind stabilitatea la viteza mare. Coeficientul de rezistenta aerodinamica a noului Micra este 0,33”, a anuntat Nissan.
La capitolul gadget-uri si conectivitate se remarca posibilitatea de a programa computerul de bord sa-i transmita „La Multi Ani!” proprietarului. Masina dispune si de un sistem de masurare a spatiului de parcare (Park Assist – dotarea standard la versiunea Tekna). Sistemul Park Assist informeaza soferul daca un spatiu este potrivit pentru parcare. In timp ce soferul cauta un spatiu de parcare, poate activa sistemul Park Assist cu ajutorul unui buton de pe bord si apoi trebuie sa semnalizeze pentru a indica sistemului latura pe care se va face parcarea. Presupunand ca viteza este sub 25 km/h, senzorii scaneaza spatiul indicand soferului daca acesta este potrivit sau nu, pe ecranul computerului de bord. Ecranul indica „OK”, daca spatiul este cu un metru mai mare decat lungimea masinii, „DIFFICULT” daca este cu 60 – 99 cm mai mare decat lungimea masinii si „NOT ADVISED” daca este mai mare decat lungimea masinii cu maximum 60 cm. Apoi soferul decide daca doreste sa parcheze sau nu.
Sistemul Park Assist este completat de senzorii de parcare, care functioneaza ori de cate ori este selectat mersul in marsarier, transmitand avertismente sonore si vizuale. Micra este singurul automobil din segmentul B care ofera sistemul Park Assist.