Acasa Citroen In garajul nostru: Citroen C5 Tourer

In garajul nostru: Citroen C5 Tourer

de Adrian Mitrea

Citroen C5 Tourer (sursa – 0-100.ro)

Citroen C5 Tourer este acel gen de masina capabila sa-ti transmita emotie si te poate face s-o privesti ca pe o haina universala croita parca dupa gusturile tale. Materialele din interior si calitatea fabricatiei sunt tipice unor automobile de doua ori mai scumpe, iar acum C5 a primit si un facelift discret. Probabil ca deja te intrebi ce minusuri are, totusi, masina asta. Raspunsul? Suficient de multe cat sa-i urasti pe francezi ca au ratat la mustata sansa de a face un automobil cu totul si cu totul deosebit.

Concept

La fiecare 3-4 ani de la introducerea initiala pe piata a unei masini vine vremea asa-zisulului facelift: o serie de modificari facute pentru a corecta diverse probleme minore de ordin tehnic si estetic. Drept vorbind, C5 nu prea avea nevoie de asa ceva pentru ca a fost de la inceput o masina bine facuta, iar minusurile sunt si raman atat de „grosolane” incat e nevoie de o noua generatie pentru a le corecta.

Si uite asa Citroen C5 facelift se prezinta cu niste modificari infime aduse farurilor si cu o lista de echipamente de serie si optionale retusata. Este poate cel mai discret facelift facut vreunei masini in ultimii zece ani.

Design

Sigur ca estetic vorbind nu prea ai ce sa le reprosezi designerilor. Acest facelift minor din 2011 vine sa corecteze aspectul luminilor de rulare pe timp de zi. Schimbarile sunt atat de mici incat cu luminile stinse n-ai putea sa faci diferenta intre modelul original si varianta restilizata.

La interior avem un sistem de navigatie nou, acelasi ca pe DS3 si noul C4, dar si ceva in minus. Francezii au profitat de facelift ca sa scoata cateva LED-uri de la iluminarea ambientala…

Tehnologie, confort si dotari

In rest, jos palaria! Tapiteria plafonului imita pielea de bovina si este foarte fina. Cand o atingi, mainile tale lasa urme pe unde au trecut si rearanjeaza firele delicate. Doar in masini de la Bentley in sus astfel de materiale reprezinta ceva comun in habitaclu.

Citroen C5 Tourer (sursa – 0-100.ro)

Masina din test are nivelul de echipare de top, Exclusive, plus pachetul piele, care costa 4.500 de euro si include si imensul plafon din sticla. Astfel scaunele, bordul si fetele de usi sunt imbracate in piele. Din pacate, aceste scaunele tip confort sunt de fapt mai putin confortabile decat cele sport si, evident, au si sustinere laterala mai redusa.

In schimb, postul de condus e corect si iti ofera acces facil la tot ce ai nevoie. Grafica ceasurilor de bord este aerisita, iar comenzile de pe volan destul de intuitive, chiar daca iti stau sub nas, pe butucul fix, nici mai mult nici mai putin de 20 de butoane.

Si am ajuns la partea delicata. Cum e posibil sa faci un habitaclu atat de mare si de rafinat, dar fara suporturi de pahare? Ok… exista unul in cotiera din fata, dar loc mai prost nu putea exista. In plus in buzunarele fetelor de usi e aproape imposibil sa bagi ceva. Si C5 Tourer este o masina de familie, dedicata drumurilor lungi…

Pe sosea

Masina testata are sub capota un motor turbo diesel de 163 de Cai Putere, care dezvolta un cuplu maxim de 340 Newton-metru. Acest propulsor este rafinat, silentios si economic. Media de consum in test drive a fost de 7,4 litri de motorina pentru 100 de kilometri parcursi, rulat in proportii egale in urban si extraurban. Valoarea e foarte buna tinand cont ca masina cantareste cat un SUV, 1,8 tone, si ca are o transmisie automata de moda veche.

Citroen C5 Tourer (sursa – 0-100.ro)

Apropo de cutia de viteze, ea iti lasa senzatia ca motorul poate mai mult si ca nu e in stare sa-i valorifice perfomantele. Impresia generala, asteptata de altfel de la o asemenea transmisie, este ca lucreaza cam lent, dar modul sport ii creste un pic acuitatea si dupa un pic de acomodare ajungi sa gasesti motorul si transmisia chiar agreabile.

Piesa de rezistenta este insa suspensia. Pe masinile de top Citroen foloseste suspensii hidraulice care pot varia automat sau manual garda la sol. Tehnologia se numeste Hydractive. De la punctul minim masina se poate ridica 13 centimetri. In total exista 4 pozitii pentru garda la sol, selectabile de la niste butoane de langa schimbator.

Cu masina coborata la minimum sau complet inaltata nu pot fi depasite viteze de 10 kilometri pe ora, iar in modul usor inaltat poti rula cu maximum 40 de kilometri pe ora. Daca treci de aceste praguri masina se pozitioneaza singura, automat la nivelul normal. Acest mod, normal, permite masinii sa-si regleze automat garda la sol in functie de viteza.

Inca ceva, de la un buton din portbagaj poti cobori spatele masinii, pentru a incarca mai usor bagajele, iar dupa ce inchizi hayonul caroseria revine la pozitia standard. Interesant este ca suspensia Hydractive pastreaza tot timpul o garda la sol constanta, indiferent de cat de incarcata e masina.

Concurenti

In clasa D orice marca serioasa are un exponent: Volkswagen Passat Combi, Renault Laguna Estate, Peugeot 508 SW, Seat Exeo ST, Ford Mondeo Sportbreak, Hyundai i40 Wagon, Honda Accord Tourer, Opel Insignia Sports Tourer, Mazda6 Wagon, Skoda Superb si Toyota Avensis Cross Sport.

Surprinzator, dar multe dintre aceste masini nu se (mai) gasesc si in Romania. Daca nu crezi intra pe siturile Ford si Renault. Si sunt doar doua exemple. E drept ca nimeni nu cumpara break in Romania, insa daca te afli printre cei 1% care vor asa ceva, oferta va fi mai limitata decat ai fi fost tentat sa crezi initial.

Concluzii

Citroen C5 Touer porneste de la mai putin de 24.000 de euro cu TVA in Romania, iar o masina ca cea din test are un pret de aproape 36.000 euro cu TVA. C5 Tourer are cea mai avansata suspensie din segmentul sau si materiale de foarte buna calitate in interior, dar la aceeasi bani Skoda Superb, Peugeot 508, Mondeo si Insignia propun un temperament mai sportiv. Passat e liderul segmentului din punct de vedere al spatiului din portbagaj. Deci lupta e stransa si o alegere finala tine doar de gusturile fiecaruia.

click aici pentru caracteristici tehnice si specificatii ale modelului testat

comenteaza si pe clubcitroen si pe psaclub

Citroen C5 Tourer (sursa – 0-100.ro)

1 comentariu

Vartolomei 22 decembrie 2023 - 15:50

Am un c5 2007 face figuri la ridicare zice că poziția ie normală dar ia ie lăsată jos dar spatele ie ridicat

Reply

Lasa un comentariu