Acasa Foto (P) Opel are patru premiere mondiale la Salonul Auto de la Frankfurt 2011: Astra GTC, Zafira Tourer, RAKe si noul Combo

(P) Opel are patru premiere mondiale la Salonul Auto de la Frankfurt 2011: Astra GTC, Zafira Tourer, RAKe si noul Combo

de Redactia 0-100.ro

Standul Opel la Salonul Auto de la Frankfurt 2011 (sursa - 0-100.ro)

Opel are patru premiere mondiale la Salonul Auto de la Frankfurt 2011, dovada a unei evolutii constante si ascendente dupa ce a depasit criza prin care a trecut in urma cu doar cativa ani. Noua generatie a compactei sportive Astra GTC, Zafira Tourer, conceptul cu doua locuri RAKe – supranumit si masina de 1 euro – si noul Combo sunt cele patru premiere mondiale ale marcii germane, iar modelul electric cu extensor de autonomie Ampera isi face debutul oficial pe piata.

RAKe

Acest mic vehicul electric cu doua locuri cantareste doar 380 kilograme si o reincarcare costa circa 1 euro, potrivit oficialilor companiei. Opel RAKe are o autonomie de 100 km si poate atinge 125 km/h viteza maxima.

Germanii spun ca acest concept cu doua locuri plasate in tandem este unul radical si poate revolutiona transportul urban in special pentru soferii tineri si pentru cei care cauta un mijloc de transport accesibil. Opel RAKe are potential sa fie produs in serie.

Astra GTC

Masina are pentru lansare o gama de motoare pe benzina si diesel ce dezvolta puteri intre 120 Cai Outere (CP) si 180 CP. Compania a inceput din iunie sa preia comenzi pentru aceasta a doua generatie Astra GTC, varianta de caroserie cu trei usi a modelului compact Astra. Livrarile urmeaza sa fie onorate in toamna. Modelul are modificari substantiale fata de versiunea cu cinci usi.

click aici pentru galeria foto de la standul Opel

Sasiul mecatronic al Astra GTC include o arhitectura exclusivista, de inalta tehnologie a suspensiei fata, similara celei din dotarea modelului Insignia OPC, pentru o manevrabilitate imbunatatita si o preciza sporita. Spre deosebire de modelul Astra cu cinci usi, garda la sol a modelului GTC este coborata cu 15 mm, in timp ce dimensiunile de baza ale sasiului sunt usor marite.

Datorita bratelor extinse din spate, ampatamentul autovehiculului a crescut cu 10 mm, de la 2.685 la 2.695 mm. Ecartamentul a fost marit, ajungand la valoarea de 1.584 mm (+ 40 mm) pentru rotile din fata si la 1.588 mm (+ 30 mm) pentru rotile din spate. Acest lucru permite echiparea cu jante sportive si pneuri cu diametru marit, care sporesc stabilitatea, imbunatatesc tinuta de drum si impactul vizual, noteaza constructorul auto german.

Opel Astra GTC (sursa - 0-100.ro)Suspensia fata de inalta performanta HiPerStrut (High Performance Strut), spre deosebire de suspensia standard McPherson din dotarea modelului Astra, se caracterizeaza printr-o reducere a unghiului de inclinare a pivotului de directie si un ax de lungime mai redusa. Acest lucru sporeste ghidajul si aderenta rotilor, reduce perturbarile mecanismului de directie provocate de cuplul motor ridicat si sporeste puterea de virare, oferind soferilor modelului Astra GTC control mai bun asupra directiei, un nivel sporit de precizie si reactii imbunatatite.

In plus, HiPerStut reduce instabilitatea pneurilor, permitand montarea unor jante cu diametru mai mare.

Suspensia spate utilizeaza un arbore compus in combinatie cu un brat Watts, la fel ca la versiunile cu cinci usi si break.

In plus, sistemul FlexRide poate fi setat in trei moduri diferite, permitand astfel schimbarea comportamentului autovehiculului doar prin simpla apasarea a unui buton: se poate alege oricand intre modul Standard pentru un stil de conducere echilibrat, modul Tour pentru o calatorie confortabila sau modul Sport pentru un plus de dinamism.

  • 2 litri turbo diesel (CDTI) de 121 kW/165 Cai Putere (CP), cuplabil la o transmisie manuala cu sase viteze. Acest propulsor dezvolta un cuplu maxim de 380 Newton-metru (Nm) si poate duce masina pana la 100 km/h in 8,9 secunde. Viteza maxima este de 210 km/h, consumul mediu este de 4,9 litri de motorina/100 km, iar emisiile de dioxid de carbon sunt de 129 de grame pe kilometru. Sistemul Stop&Start vine standard pe acest model;
  • 1,4 litri turbo, pe benzina, de 88 kW/120 CP, cuplabil la o transmisie manuala cu sase viteze
  • 1,4 litri turbo, pe benzina, de 103 kW/140 CP, cuplabil la o transmisie manuala cu sase viteze
  • 1,6 litri turbo, pe benzina, de 132 kW/180 CP, este pus in valoare de o transmisie manuala cu sase viteze. Viteza maxima este de 220 km/h.

Indiferent de varianta de motorizare, Astra GTC vine cu multiple facilitati de confort si siguranta.

A doua generatie a camerei video Opel Eye este prevazuta cu functii extinse si imbunatatite. Functia de recunoastere a semnelor rutiere (TSR) poate identifica acum mai multe semne de circulatie, iar informatiile pe care le furnizeaza sunt completate de cele primite de la sistemul de navigatie. Pe langa binecunoscutul sistem de avertizare la parasirea nedorita a benzii de rulare (Lane Departure Warning – LDW), camera video este compatibila, de asemenea, cu o noua functie de indicare a distantei de urmarire (FDI), care informeaza in mod vizual soferul referitor la distanta fata de autovehiculul din fata.

A patra generatie a noului sistem avansat de faruri adaptive Bi-Xenon (AFL 4) este inclus pentru prima data in dotarea modelului Astra GTC. Pe langa cele noua functii ale sistemului AFL+, printre care functia de asistenta pentru faza lunga, care activeaza si dezactiveaza faza lunga in functie de prezenta altor autovehicule, acesta poate fi imbunatatit cu un sistem inteligent de reglare a iluminarii (ILR), care utilizeaza camera video frontala Opel Eye pentru a masura distanta fata de autovehiculul din fata si regla in consecinta fasciculul farurilor in modul faza scurta. Acest lucru asigura o iluminare optima a carosabilului, fara a-i orbi pe ceilalti participanti la trafic.

Portbagajul are un volum de depozitare intre 370 si 1.235 litri. Spatiul de depozitare din habitaclu a fost marit cu 50% fata de generatia anterioara a Astra GTC, fapt care se datoreaza si franei electrice de parcare, care elibereaza suficient spatiu in consola centrala, exact acolo unde este cel mai accesibil.

Pentru a se potrivi tuturor soferilor, scaunele din fata ale Astra GTC ofera cele mai multe posibilitati de reglare din acest segment, spune Opel. Cu un nivel ridicat de ergonomie, scaunele din fata cu reglare pe opt directii, suport lombar reglabil in patru directii si spatiu extins pentru zona superioara a picioarelor, aprobate de experti independenti in sanatatea spatelui ai asociatiei AGR (Aktion Gesunder Rücken – Actiune pentru un spate sanatos) reprezinta o optiune accesibila.

Modelul Astra GTC a fost proiectat si dezvoltat in cadrul Centrului International de Dezvoltare Tehnologica din Russelsheim si este fi fabricat in Gliwice, Polonia.

Zafira Tourer

La standul Opel se afla, in premiera mondiala, si versiunea de serie a Zafira Tourer, MPV-ul care a fost adus sub forma de concept, in primavara, la Geneva. Constructorul a spus in repetate randuri ca masina de sapte locuri este un „lounge pe roti” care va redefini segmentul monovolumelor.

Opel Zafira Tourer (sursa - 0-100.ro)Pasagerii din randul al doilea de scaune beneficiaza de sistemul  optional, de scaune tip fotoliu, care asigura un spatiu generos si confort ca de limuzina. Datorita unui mecanism ingenios de rabatare, spatarul scaunului din mijlocul randului al doilea poate fi rabatat si rotit, pentru a oferi pasagerilor de pe locurile laterale cotiere mai confortabile. Deplasarea in plan longitudinal a scaunelor laterale este extinsa in acest caz la 280 mm, cu 70 de mm mai mult decat pentru versiunea cu dotari standard si cu 80 de mm mai mult decat pentru modelul Zafira actual. In plus, scaunele laterale pot glisa cu 50 de mm spre centrul habitaclului.

Zafira Tourer ofera un volum de incarcare de 710 litri, in cazul configuratiei cu cinci locuri (mai mult cu 65 de litri fata de modelul Zafira actual) si de pana la 1.860 de litri (cu 40 de litri in plus), cu scaunele din spate rabatate.

Din punct de vedere al design-ului Opel spune ca Zafira Tourer se vrea un model atletic care ofera o senzatie premium. Motivul in forma de aripa al farurilor este reluat de luminile din spate, care pot fi imbunatatite cu tehnologia LED. Bara cromata orizontala cu emblema Opel se extinde mult peste luminile din spate divizate, conferind modelului Zafira Tourer o senzatie de latime si un aspect sportiv al partii din spate.

Zafira Tourer are 4,66 metri lungime, cu 19 cm mai mult decat Zafira si cu 37 cm peste Meriva.

La lansarea din aceasta toamna, modelul Zafira Tourer va fi disponibil cu trei versiuni ale motorului turbo diesel 2 litri CDTI (common-rail), cu 110 CP, respectiv 130 CP, in timp ce motorul cel mai puternic oferit a fost reproiectat pentru a dezvolta 165 CP. Gama de motoare pe benzina cuprinde doua unitati cu dimensiuni reduse, eficiente din punct de vedere al consumului de carburant 1,4 litri ECOTEC de 120 CP si o varianta de 140 CP. Sunt disponibile sisteme de transmisie manuala si automata, cu sase trepte.

La scurt timp dupa debut se va lansa si un model ecoFLEX cu  consum redus de carburant, precum si cu variante ce functioneaza cu gaz natural comprimat si gaz petrolier lichefiat. Dupa cateva luni vor fi introduse, de asemenea, sisteme de propulsie de inalta performanta, ce includ motoare pe benzina dintr-o generatie complet noua.

Ampera

Tot la salonul german este la stand si versiunea de serie a masinii electrice Ampera, model care este lansat in cateva tari europene cu aceasta ocazie. Masina are o autonomie cuprinsa intre 40 si 80 km exclusiv cu motorul electric, dar dispune si de un motor pe benzina pe post de extensor de autonomie care poate face ca masina sa parcurga peste 500 km.

Opel Ampera (sursa - 0-100.ro)Rotile masinii sunt invartite de un motor electric de 150 de Cai Putere, dar in fapt Ampera functioneaza ca un automobil hibrid, avand in total trei motoare conectate in serie. Este vorba despre unul electric principal, de 150 Cai Putere (CP), de unul electric auxiliar, de 72 CP, care functioneaza si pe post de generator la franare sau cand este invartit de al treilea motor – unul cu ardere interna, pe benzina, de 1,4 litri, ce dezvolta 86 CP.

 Rotile masinii sunt invartite aproape mereu de motorul electric de 150 CP, dar in cazuri extreme (accelerare puternica atunci cand bateria este aproape descarcata) poate fi conectat la roti si propulsorul cu ardere interna. Trebuie retinut faptul ca chiar si atunci cand energia din baterie se epuizeaza, rotile masinii sunt invartite in mod normal tot de propulsorul electric de 150 CP, dar energia vine, in aces caz, din arderea benzinei.

Puterea este trimisa rotilor printr-un sistem de transmisie cu angrenaj planetar, iar astfel rotile pot fi invartite de oricare dintre cele doua motoare principale – cel electric mare si cel pe benzina, iar propulsorul electric secundar (de 72 CP) intervine pentru a livra putere suplimentara cand e cazul, recupereaza energie la franare si asigura energia necesara rularii atunci cand extensorul de autonomie functioneaza.

Levierul transmisiei are functii tipice unei cutii de viteze automate: P (treapta de parcare/stationare), R (marsarier), (neutru), D (drive, mers inainte) si L (in acest caz frana de motor devine mai puternica si recuperarea energiei la franare este mai eficienta).

Combo

Opel Combo (sursa - 0-100.ro)Germanii au la stand si noua generatie a modelului Combo, derivat din Fiat Doblo, masina ce are doua tipuri de caroserie. Este vorba despre o versiune pentru pasageri, intr-o configuratie cu 5 sau 7 locuri si despre o varianta furgon, cu doua tipuri de ampatament si inaltime diferita a vehiculului, a anuntat Opel. Noul Opel Combo vine cu o gama de cinci motorizari, din februarie 2012.

Versiunea panel van este disponibila cu doua variante de ampatament ce confera o lungime totala a autovehiculului de 4,39 metri, respectiv 4,74 metri, precum si doua inaltimi ale autovehiculului, de 1,85 metri sau 2,10 metri.

Alte noutati Opel

Opel mai are ca premiere la Frankfurt noi modele ecoFLEX versiuini cu consum de carburant mic si emisii reduse de CO2:  Meriva 1.3 CDTI (109 g CO2/km), Astra 1.7 CDTI (99 g CO2/km), Insignia 1.4 Turbo (pe benzina, 134 g CO2/km) si Insignia 2.0 CDTI (115 g CO2/km), precum si versiunile ecoFLEX ale modelelor Astra GTC si Zafira Tourer, care debuteaza, de asemenea.

Corespondenta de la Salonul Auto de la Frankfurt. Poti citi aici toate stirile asociate acestui eveniment sau accesand rubrica Frankfurt 2011 special creata in capul sitului.

Lasa un comentariu