Batalia dintre cele mai bine vandute marci auto premium din lume devine tot mai acerba si chiar daca BMW ramane in continuare lider detasat, Audi a reusit sa vina pe pozitia a doua si sa detroneze Mercedes-Benz, reiese din rezultatele de vanzari anuntate de cele trei companii. De asemenea, cifrele arata ca Mercedes-Benz este marca cu cea mai mica crestere dintre toate trei, cu un avans de 9,7% in primul semestru din acest an, fata de 17,8% in cazul BMW si 17,7% pentru Audi.
Asadar, in primele sase luni din 2011 au fost livrate catre clienti 689.861 masini ce poarta sigla BMW (fata de 585.750 in primul semestru din 2010). In acelasi timp, Audi a livrat 652.950 automobile (554.864 anul trecut), iar Mercedes-Benz 610.531 unitati (556.691 in 2010).
Din cadrul Grupului BMW, si marca britanica MINI a avut vanzari record. Este vorba despre 141.913 unitati vandute in primele sase luni din acest an, in crestere cu 29,8% fata de cele 109.302 masini comercializate in aceeasi perioada a anului trecut. De asemenea, marca de lux britanica a BMW, Rolls-Royce, a crescut cu 64,1% in perioada analizata, de la 970 la 1.592 masini.
Din cadrul Daimler, vanzarile de masini marca smart au urcat cu 8%, la 54.801 unitati.
Ierarhia marcilor premium in 2010 s-a incheiat cu BMW pe primul loc (1,22 milioane masini, +14,6%), Mercedes-Benz (1,16 milioane automobile, +15%) si Audi (1,09 milioane unitati, +15,3%).
Cele trei marci auto germane au incheiat si 2009 in aceeasi ordine, insa la sfarsitul lui 2011 este posibil sa vedem o schimbare in clasament daca Audi continua ascensiunea, iar Mercedes-Benz nu recupereaza pozitia pierduta dupa primul semestru.