Taxa auto va suferi miercuri o noua modificare, insa declaratiile date pana acum de reprezentantii Executivului n-au venit sa aduca un pic de lumina asupra situatiei, dimpotriva. Din balbaiala in balbaiala, singura concluzie care poate fi trasa pana acum este aceea ca vor pierde bani atat vanzatorul unei masini, cat si cumparatorul vehiculului respectiv, iar data fiind aceasta situatie piata auto se va bloca. Iata ce spun cititorii cititorii 0-100.ro si HotNews.ro, nelamuriri si intrebari la care toata lumea asteapta un raspuns.
Concret, se pare ca prin modificarea taxei auto se vrea taxarea masinilor pentru care cei care le-au cumparat la un moment dat n-au platit aceasta taxa, astfel ca a aparut controversata notiune de taxa la prima vanzare.
„Ca atare, daca eu imi aduc o masina din alta tara, pentru mine, nu pt vanzare, inseamna ca nu platesc aceasta taxa? Platesc aceasta taxa doar atunci cand vand masina?”, se intreaba cititorul Dan.
„bun deci nu o sa-mi vand masina … o sa o DONEZ … mai platesc taxa ? :)”, comenteaza mihai.
Cristian comenteaza: Bai, fratilor, ce inteleg (…) astia prin „prima vanzare” ? O masina inmatriculata in 2006, s-a putut vinde de 5 ori pana in prezent fara nicio taxa. Ce inteleg astia prin „prima vanzare” ? Prima vanzare dupa aparitia legii sau ce?
„imi explica si mie cineva ce e cu prima vanzare din noua lege va rog? se plateste taxa la o cumparare dupa aparitia legii daca masina a mai fost vanduta de 3 ori de cand este adusa in tara?”, intreaba calin.
„Am o masina de teren 2,5 TD inmatriculata in Ro in 1993. (impozit anual de 900 ron) Este non euro, taxa de inmatriculare era 15 000 euro la ea, dar cred ca s-a mai scumpit de atunci. Daca o vand cu 3000-4000 de euro, oare trebuie sa ma imprumut de vreo 10000-15000 ca sa platesc la stat?”, se intreaba Clujean.
Exista mare confuzie in privinta masinilor care vor fi supuse taxei. Este vorba despre cele second hand? Este vorba despre toate cele importate? Pana cand merge inapoi in timp aceasta taxa?
„Si inteleg ca nu e vorba de masinile second hand aduse in tara inainte de 2007, ci si de masinile cumparate din Romania si inmatriculate inainte de data respectiva. Deci inclusiv Daciile 1300 si Loganurile 2004-2007”, scrie ipo.
„(…) eu am o masina luata prin 2005 de la primul ei proprietar. Cum ar veni, poate pricepi tu, eu daca o marit ea nu mai e la prima vinzare. Spune tu la mine cine plateste taxa?”, spune laslo borbei.
Cititorul alm ridica problema unei presupuse retroactivitati si se intreaba pana unde merge taxarea inapoi in timp: „Inainte de 2007, adica din 1900 incoace . Legea este anticonstitutionala, nici o masura nu poate fi luata retroactiv si guvernul a se aleaga cu mii de procese pe care o sa le piarda (…)”
O problema serioasa o constituie valoarea de revanzare pe care o au unele masini mai vechi, pentru care taxa ar putea depasi valoarea. In acest caz proprietarii ar putea decide sa le pastreze sau ar putea sa insceneze accidente pentru a isi recupera banii de la companiile de asigurari.
„Eu mi-am cumparat o masina inmatriculata inainte de 2007 care a fost mai scumpa tocmai datorita faptului ca nu trebuia platita taxa. Acum daca doresc sa-mi cumpar o masina noua, pe asta veche nu mai pot s-o vand, datorita taxei si atunci renunt. Am sa circul cu ea inca 30 de ani daca rezista”, scrie Basile
„Adica daca am o masina din 2000 cu motort 2.0 diesel si vreau sa o vand cu 3000 trebuie sa platesc la stat 2000? 😀 haha 😀 Sa vedeti dosare de daune totale pe la asiguratori :D… in alta ordine de idee mai bine o duc in fata casei lu unguru cesta si ii dau foc acolo :P”, scrie Mihai.
„O intrebare : Am un vecin la 59 ani care are o supernova din 2002 decembrie. Si vrea sa o vanda. Plateste ceva ? E Supernova Europa , aia cheala. Pe ea nu ia mai mult de 1300 E iar taxa ar fi de 2000 si ceva. In cazul asta , vorba lui , mai bine o tin , ma duce din a in b si basta……..halal tara , halal oameni, halal popor”, comenteaza Vlad.
Desigur, mesajele scrise de cititori au fost mult mai multe, unele injurioase, altele de indignare. La problemele firesti ridicate mai sus Guvernul ar trebui sa vina cu raspunsuri miercuri, 1 iunie, dupa sedinta saptamanala.