Puterea este ingredientul fara de care orice masina devine stearsa, banala, cu atat mai mult cu cat ea nu e adaptata corespunzator greutatii. In ultimul an am testat o multime de masini care impresioneaza prin performante, iar in topul celor mai puternice intrate In Garajul Nostru figureaza nume precum Range Rover Supercharged, chiar si un SUV hibrid, BMW X6, dar si automobile mai accesibile precum Megane R.S. si Alfa Romeo Giulietta.
In ordine crescatoare, modelul care deschide topul este MINI Countryman, cel mai nou si mai controversat membru al familiei MINI. Cu 184 CP, Countryman ajunge la 100 km/h in 7,9 secunde si arata o latura noua, familista, a marcii britanice. Asa cum e de asteptat, spiritul MINI nu mai pare la fel de viu in acest SUV de mici dimensiuni. Poti citi articolul original aici (mai detaliat, cu galerie foto si configuratia exacta a masinii testate).
Nissan Pathfinder e un vehicul de teren veritabil cu un pret decent pentru segmentul lui si care face din Nissan un nume de referinta pe piata adevaratelor masini 4×4. Pathfinder are 190 de Cai Putere, sapte locuri, performante off-road de invidiat, insa si niste scaune cam tari si incomode pentru pasagerii din spate. Poti citi articolul original aici (mai detaliat, cu galerie foto si configuratia exacta a masinii testate).
Alfa Romeo Giulietta vine sa aduca un nou suflu marcii premium italiene, iar versiunea de top Quadrifoglio Verde, cu 235 CP, e chiar impresionanta. La un pret de sub 30.000 euro, aceasta Alfa pare masina ideala pentru tinerii familisti care-si doresc o masina frumoasa si buna la toate, dar asta doar daca pot trece peste cateva elemente prea vizibile preluate de la Fiat. Poti citi articolul original aici (mai detaliat, cu galerie foto si configuratia exacta a masinii testate).
BMW Seria 5 Touring joaca in liga masinilor cu 245 Cai Putere, unde mai intra si Audi A7 Sportback si alte doua modele BMW testate – Seria 5 GT si Seria 5 sedan. Am ales totusi Seria 5 Touring pentru acest top pentru ca e cel mai recent publicat si pentru ca… are un sicriu in portbagaj. Poti citi articolul original aici (mai detaliat, cu galerie foto si configuratia exacta a masinii testate).
Testul cu Mitsubishi Rallyart e un fel de tribut adus diviziei sportive Rallyart care a fost pusa in asteptare de japonezi. Vanzarile slabe si criza au dus acest nume aproape de trecerea in nefiinta, dar Mitsubishi a lasat totusi o portita de intoarecere, daca va exista cerere pentru astfel de masini. Lancer Rallyart are 240 CP si e versiune mai blanda extremului Evo, dar chiar si asa pare precum un Pitbull pus mereu pe scandal. Poti citi articolul original aici (mai detaliat, cu galerie foto si configuratia exacta a masinii testate).
Renault Megane R.S. e cea mai puternica si mai rapida “jucarie” pe care o poti avea la mai putin 25.000-30.000 euro cu tot cu TVA. Cei 250 CP si acceleratia pana la 100 km ce se face in doar 6,1 secunde sunt ingredientele perfecte care te pot lasa usor fara permis. Poti citi articolul original aici (mai detaliat, cu galerie foto si configuratia exacta a masinii testate).
Saab 9-5 este masina cu cea mai dramatica poveste din industria auto a ultimului deceniu. Derivat din Opel Insignia si transformat in masina premium de catre Saab si General Motors (GM), 9-5 isi vedea sfarsitul cu ochii la inceputul lui 2010, exact cand de fapt ar fi trebuit sa fie lansat. Lucrurile au luat insa, in ultima clipa, o turnura fericita in care putini mai credeau. Versiunea de top, cu 300 CP, starneste emotii puternice si te face sa uiti pentru cateva momente ca pe lumea asta exista marci precum BMW si Audi. Poti citi articolul original aici (mai detaliat, cu galerie foto si configuratia exacta a masinii testate).
De la 300 CP sarim direct la 400 CP, avandu-l ca reprezentant pe noul Porsche Cayenne, versiunea S. Desi nu e cel mai rapid din segmentul sau, Cayenne S impresioneaza prin finisaje si design, dand un nou sens ideii de SUV premium. Poti citi articolul original aici (mai detaliat, cu galerie foto si configuratia exacta a masinii testate).
Exista si masini hibride foarte puternice, precum BMW X6 ActiveHybrid. Cu un motor V8 pe benzina de 4,4 litri de 408 CP si doua propulsoare electrice (unul de 91 CP si altul de 86 CP), cel mai puternic hibrid de serie din lume e gata oricand sa demonstreze ca ecologia nu se bate cap in cap cu performanta, dar mai arata si ca pretul unui astfel de gadget e prohibitiv. Poti citi articolul original aici (mai detaliat, cu galerie foto si configuratia exacta a masinii testate).
Cel mai puternic automobil intrat In Garajul Nostru este Range Rover Supercharged – o limuzina a SUV-urilor. Cu 510 Cai Putere, acest Range Rover de peste 2,7 tone accelereaza de la 0 la 100 km/h in doar 6,2 secunde, putandu-se bate de la egal la egal cu mult mai accesibilul Megane R.S. Poti citi articolul original aici (mai detaliat, cu galerie foto si configuratia exacta a masinii testate).