Circa 3% din 4.005 cumparatori de masini noi si vechi au declarat ca retelele sociale le-au influentat decizia de a cumpara, iar vanzarile cuantificabile in urma activitatii in mediile virtuale de socializare reprezinta tot cam 3% din numarul total de masini livrate intr-un an, reiese din studii si cercetari de piata independente realizate anul trecut, in SUA, citate de Automotive News.
Dataium, o firma de cercetare care urmareste si analizeaza cumpararile de masini online, spune ca a monitorizat 1,5 milioane de cumparatori auto. Dintre acestia, doar 9.400 au intrat pe situl unui dealer direct din retelele sociale. Mai mult, doar 6 dintre cei 9.400 oameni au luat legatura cu un dealer pentru fi tinuti la curent.
Unele voci sustin ca oamenii prefera sa pastreze retelele sociale pentru a tine legatura intre ei si de aceea nu s-ar arata interesati de activitatea companiilor pe Facebook sau Twitter, in timp ce unii reprezentanti ai firmelor de cercetare spun ca aceste medii virtuale sunt prea mari pentru a fi ignorate.
Desi se refera la piata americana, primele cifre si analize ale rezultatelor activitatii pe retelele sociale sunt interesante pentru ca arata stadiul la care se afla momentan activitatea economica, a dealerilor de masini, in aceste noi medii de comunicare.
Tot mai multi producatori auto si dealeri isi creaza pagini oficiale pe Facebook si chiar lanseaza masini (si) aici, urmarind in principal castigarea de notorietate si de prieteni. In acest an Chevrolet la lansat noul Malibu pe Facebook, Opel a scapat primele imagini cu noul Astra GTC tot in aceasta retea de socializare, iar Citroen a dezvaluit DS5 in premiera mondiala utilizand acelasi suport.
Marcile cu cei mai multi fani pe Facebook au fiecare cateva milioane de prieteni.