Acasa Hyundai Hyundai i40, macazul de imagine

Hyundai i40, macazul de imagine

de Adrian Mitrea

Hyundai i40 (sursa - Hyundai)

Hyundai este hotarat sa transforme felul in care acest brand a fost privit in mod traditional in Europa, prin lansarea berlinei medii i40, inlocuitoarea modelului Sonata si rival pentru Volkswagen Passat. Masina va fi lansata in vara si Hyundai promite ca va revolutiona segmentul din care face parte, prin raportul calitate-pret.

Interior Hyundai i40 (sursa - Hyundai)Hyunai i40 va fi dezvaluit in premiera publicului larg la Salonul Auto de la Geneva (1-13 martie).

„Modelul i40, care a fost conceput in intregime la centrul de cercetare si dezvoltare european de la Russelsheim, Germania, va avea misiunea de a conduce brandul Hyundai catre o pozitionare premium moderna pe continent, oferind consumatorilor calitate si caracteristici de top la un pret accesibil”, a anuntat Hyundai.

Un termen pretentios cum este premium provoaca asteptari pe masura si reprezinta, macar, o declaratie de intentie a acestei marci ieftine de a face un pas calitativ in sus. Acest tip de declaratie nu este surprinzatoare pentru ca noul slogan al Hyndai este „New Thinking. New Posibilities” (O noua gandire. Noi posibilitati).

„Am putea afirma ca i40 este noul nostru model cu cea mai mare insemnatate in ultimii ani. Asteptam cu nerabdare lansarea acestui model pe piata si suntem de parere ca se va bucura de un real succes in segmentul D, cunoscut drept unul dintre cele mai competitive segmente in Europa. Prin decizia de a lansa intai varianta Wagon (break – n.r.), un tip de caroserie care a insumat peste 50% din vanzarile acestui segment in Europa, speram sa facem o impresie imediata soferilor europeni”,  a declarat Allan Rushforth, vicepresedinte Hyundai Motor Europe, intr-un comunicat de presa.

Hyundai i40 (sursa - Hyundai)Hyundai se asteapta ca segmentul D sa inregistreze o crestere de 12,6% in Europa, in urmatorii cinci ani, expertii din industrie previzionand vanzari de 890.000 unitati pana in 2016. Hyundai vrea sa vanda 60.000 de unitati i40 in 2012, primul an complet de comercializare.

Concurenta lui i40 este puternica: Volkswagen Passat, Opel Insignia, Ford Mondeo si Toyota Avensis sunt doar cativa dintre cei mai de temut rivali.

Cu 4,77 metri lungime si un ampatament de 2,77 metri, i40 Wagon dispune de un portbagaj de 553 litri. O varianta sedan urmeaza sa fie prezentata si lansata ulterior, tot in acest an.

Masina va fi disponibila cu doua motorizari pe benzina (fara turbo) si doua turbo diesel, cu un raport de vanzari de 65% pentru diesel si 35% pentru benzina.

Printre caracteristicile cu miza ecologica se remarca ansamblul de tehnologii Blue Drive care reduc emisiile poluante si sistemul Start&Stop (denumit ISG), care opreste automat motorul la semafor si il reporneste atunci cand soferul intentioneaza sa puna masina in miscare, economisind carburand si reducand amprenta asupra mediului.

Benzina

  • 1,6 litri (GDI), 135 Cai Putere (CP) la 6.300 rotatii pe minut (rpm), cuplu maxim 164 Newton-metru (Nm) la 4.850 rpm, emisii de 149 grame de dioxid de carbon pe kilometru (138 grame cu ISG);
  • 2 litri (GDI), 177 CP la 6.500 rpm, cuplu maxim 208 Nm la 4.850 rpm, emisii de 156 grame de dioxid de carbon pe kilometru.

Diesel

  • 1,7 litri turbo (U-II), 115 CP la 4.000 rpm, cuplu maxim 260 Nm intre 1.250 si 2.750 rpm, emisii de 122 grame de dioxid de carbon pe kilometru (113 grame cu ISG);
  • 1,7 litri turbo (U-II), 136 CP la 4.000 rpm, cuplu maxim 325 Nm, emisii de 124 grame de dioxid de carbon pe kilometru (119 grame cu ISG);

O alta caracteristica tehnologica moderna de pe masina este ecranul pe care sunt afisate instrumentele de bord, inlocuind astfel „ceasurile” traditionale. Doar marcile scumpe, ca Mercedes-Benz si Land Rover, au unele modele echipate cu asa ceva.

In ceea ce priveste siguranta pasiva, fiecare i40 european va fi dotat cu pana la noua airbag-uri. Constructorul estimeaza ca masina va obtine cinci stele din cinci la testele de coliziune realizate de Euro NCAP.

Hyundai i40 (sursa - Hyundai)

1 comentariu

Cristian 18 februarie 2011 - 00:45

Interior si volan copiat de la Opel, in special volanul.
Motorizarile mai mult decat mediocre pentru clasa medie+ sursa de probleme, ambele motoare pe benzina injectia fara turbo, solutii la care s-au fript foarte multi(mitsu, vw ..etc)…. sa-i vedem si pe astia :))

Reply

Lasa un comentariu