Acasa Foto In garajul nostru: Mitsubishi ASX

In garajul nostru: Mitsubishi ASX

de Adrian Mitrea

Mitsubishi ASX (sursa - 0-100.ro)

Mitsubishi e o marca apreciata de puristi pentru vehiculele 4×4 Pajero si L200, insa si pentru bestia Lancer Evo. Toate acestea sunt insa masini de nisa. Adica nu toti si le permit si nu toti si le doresc. Pentru vanzari mai mari si pentru un public european innebunit dupa SUV-uri compacte, Mitsubishi la lansat ASX.

Concept

Acest crossover se cheama RVR in Japonia si Outlander Sport in SUA, denumire ce spune multe despre originile masinii. Practic, ASX e constuit pe platforma fratelui mai mare Outlander, insa este mai usor cu circa 200 de kilograme si mai scurt cu 34,5 centimetri. Circa 75% dintre piesele lui ASX sunt comune cu ale Outlander.

click aici pentru galeria foto

Mitsubishi isi pune mari sperante in ASX si crede ca acest model va depasi popularitatea micului Colt in Europa si Rusia.

Design

Expresia nervoasa pe care Mitsubishi o numeste Jet Fighter, adica avion de vanatoare, il identifica imediat pe ASX ca membru al familiei Mitsubishi. Povestea lui ASX a inceput in 2007, cand Mitsubishi a prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt studiul Concept-cX, care anticipa inca de pe atunci micul SUV ce avea sa vina pe piata in 2010.

Tehnologie, confort si dotari

Fiindca e conceput ca o masina polivalenta, crossoverul ASX impleteste foarte bine cateva calitati imperios necesare pentru a fi ceea ce vrea sa fie. Adica e confortabil, manevrabil, incapator cat sa acopere nevoiele unei familii si suficient de mic incat sa nu te chinui conducandu-l prin oras.

Interior Mitsubishi ASX (sursa - 0-100.ro)Ca la orice alta masina japoneza, echiparea standard e foarte generoasa: 7 airbag-uri, radio cu CD, MP3 si intrare USB, climatizare automata, 4 geamuri electrice, ESP si multe altele.

Chiar si asa masina din test nu straluceste la capitolele tehnologie si calitatea materialelor pentru ca e in primul rand practica si relativ ieftina. Totusi, Mitsubishi ASX din imagini iti spune ca este o masina in pas cu timpurile prin doua elemente.

Primul e sistemul Auto Stop & Go (AS&G), care opreste automat motorul cand n-ai nevoie de el, cum ar fi de exemplu la semafor sau in coloana, si il reporneste, tot automat, cand apesi ambreiajul si ii transmiti astfel masinii ca vrei sa te pui in miscare. Functia Auto Stop & Go poate fi dezactivata de la un buton amplasat in stanga volanului.

Al doilea este economia neasteptata. In oras, consumul real se invarte in jurul valorii de 9 litri de benzina pentru 100 de kilometri parcursi, iar in extraurban acceasi distanta poate fi parcursa cu mai putin 7 litri de benzina, fara sa mergi la economie.

Pe sosea

Mitsubishi ASX (sursa - 0-100.ro)Motorul de 1,6 litri pe benzina, ce dezvolta 117 Cai Putere arata caraghios sub capota, pentru ca pare prea mic. In realitate e de fapt chiar foarte sprinten si trimite masina pana la 100 de kilometri pe ora in 11,4 secunde. Nivel scazut de emisii de dioxid de carbon (135 de grame pe kilometru) ii permit lui ASX cu aceasta motorizare sa poate semnatura ClearTec, indicativul pentru „motoare curate” de la Mitsubishi.

Chiar daca ASX e SUV compact, greutatea e relativ e scazuta (1.365 kg). Transmisia manuala cu cinci viteze, cu timonerie prietenoasa si etajata corect, transforma experienta condusului in ceva simplu si usor.

Ca senzatie, Mitsubishi ASX poate fi descris cel mai bine ca o masina de clasa compacta (Mitsubishi Lancer Sportback, Volkswagen Golf), cu suspensie moala si inalta. Consecintele sunt cat se poate de evidente. Gropile sunt palpate mai tandru, insa si inclinarea pe viraje e mai puternica. Senzatia de „moale” pe care ti-o lasa suspensia e accentuata si de lipsa tractiunii integrale. Cu alte cuvinte, un ASX cu tractiune 4×4 pare mult mai stapan pe drum decat cel din acest test.

Concurenti

Segmentul SUV a devenit foarte disputat in ultimii ani si fiecare producator auto cu pretentii a introdus un SUV in oferta. ASX e mai lung cu 72 mm fata de Skoda Yeti, insa mai scurt 20 mm fata de Dacia Duster si cu 35 mm in comparatie cu Nissan Qashqai. Aceste trei masini sunt cele mai importante rivale pentru ASX.

Concluzii

Evident, cei care vor cumpara o masina ca cea din test, doar cu tractiune pe fata, nu vor simti gustul traditiei de peste 70 de ani pe care Mitsubishi o are in domeniul vehiculelor 4×4. Nu vor simti nici ca botul de Jet Fighter se potriveste masinii, iar singurul sentiment deosebit va fi acela ca au facut o afacere buna cumparand un SUV compact japonez cu un pret rezonabil.

Concret, o masina ca cea din imagini costa circa 19.300 euro, inclusiv TVA. Dupa cum spuneam, pretul e rezonabil pentru ce ofera acest SUV si ar fi parut chiar mic daca n-ar fi existat Dacia Duster.

caracteristici tehnice si specificatii ale modelului testat

Mitsubishi ASX ClearTec (sursa - 0-100.ro)

Lasa un comentariu