Acasa Foto In garajul nostru: Nissan Pathfinder

In garajul nostru: Nissan Pathfinder

de Adrian Mitrea

Nissan Pathfinder (sursa 0-100.ro)

Nissan Pathfinder e acum mai rafinat si mai agil, dar conserva bine ADN-ul implantat de constructor la momentul lansarii sale, in 2005. Descendent al unui autovehicul de teren veritabil si longeviv, adica Nissan Terrano, Pathfinder vine sa reconfirme ca Nissan chiar se pricepe la masini de teren.

Concept

Inca de la inceputuri, Terrano de la jumatatea anilor ’80 s-a remarcat prin robustete si capacitati 4×4 de invidiat, fiind construit pe sasiu – deci fara caroserie monococa cum au SUV-urile si automobilele. Din start, aceasta solutie constructiva pe sasiu are avantajul unei rigiditati mai mari si e pretabila pentru masini de teren, insa sufera la capitolele confort si stabilitate.

click aici pentru galeria foto

Chiar si asa, Nissan e unul dintre putinii constructori auto care au decis sa pastreze conceptul si sa-l rafineze. Mai mult Pathfinder este si modelul care ii tine locul fratelui mai mare Patrol in Europa.

Design

Pathfinder e colturos, masiv si sperietoare de soferi cu masini mici. Criticii zic ca din spate seamana cu un dulap, si nu se inseala prea tare.

Totusi, Pathfinder e un 4×4 stilat, la care atentia pentru detalii, la interior si exterior, atinge cote nemaiintalnite in acest segment al masinilor barbare. Aici este meritul facelift-ului, care a adus pentru Pathfinder materiale mai bune la interior, noi instrumente de bord si un plus de confort.

Privit in ansamblu, Nissan Pathfinder pare un caraus gigantic si agil, gata sa atace orice fel de drumuri, dupa cum ii spune si numele – gasitorul de carari.

Tehnologie, confort si dotari

Instrumente de bord Nissan Pathfinder (sursa - 0-100.ro)Sub imaginea masinii robuste si taiate din topor se ascund insa tehnologii de ultima ora. Suspensiile sunt independente pentru fiecare roata, inclusiv pe spate, asigurand confort si rafinament nesperat de bune pe asfalt. Totusi, directia este foarte moale si rupta de asfalt, iar pentru a te inscrie corect pe viraje trebuie sa rasucesti mult de volan – setare tipica pentru pick-up-uri si masini 4×4 de mari dimensiuni.

Sistemele electronice de siguranta precum ABS si ESP sunt standard, iar platforma multimedia – cu GPS, radio, CD, Bluetooth si multe altele – face fata celor mai pretentioase cerinte ale momentului.

Totusi, confortul este penalizat de profilarea slaba a scaunelor din spate, care sunt si cam tari. La fel sunt si locurile din al treilea rand, dar macar pasagerii care stau in portbagaj nu sufera la capitolul spatiu pentru cap si picioare.

Foarte ingenios este sistemul de climatizare, cu guri de ventilatie in plafon, ca in avioane. Temperatura si turatia ventilatoarelor pentru spate poate fi reglata independent de ceea ce se intampla in fata. Rezultatul? Racire si incalzire foarte eficiente ale imensului habitaclu.

Senzatia de calitate si grija pentru detalii este completata de sunetul discret si infundat pe care-l scot usile cand le inchizi, precum si de spatiile de depozitare numeroase si incapatoare. In fetele de usi poti pune chiar si sticle de 1,5 litri.

Pe sosea

Un mic minus merge si la motor.

Nissan Pathfinder (sursa - 0-100.ro)Pentru ca e mai degraba propulsor de camion decat de autoturism, motorul turbo diesel de 2,5 litri de pe Pathfinder se simte bine la turatii mici, intre 1.600 si 2.700 de rotatii pe minut. Pana te obisnuiesti sa schimbi treptele des, ca motorul sa se simta vioi, masina pare ca face mult zgomot pentru nimic.

Totusi, dupa ce intri in ritmul pe care ti-l impune masina, ajungi sa-i descoperi caracterul echilibrat si onest. Ba chiar ajunge sa-ti placa si faptul ca auzi cum intra aerul in motor atunci fortezi.

Versiunea restilizata a acestui 4×4 are un motor cu 11% mai puternic, adica dispune de 190 de Cai si de un cuplu de 450 Newton-metru.

Aceste valori transforma Nissan Pathfinder intr-un bun catarator pe drumuri desfundate, unde poti circula chiar si cu 40-50 de kilometri pe ora fara emotii. Si pentru ca este un 4×4 veritabil, Patfinder dispune si de un reductor ce multiplica puterea la roti si poate scoate mastodontul din aproape orice incurcatura. Mai mult, prin apasara unui buton din stanga volanului turatia de ralanti creste cu cateva sute de rotatii pe minut pentru a putea pleca de pe loc mai usor, diminuand riscul de a opri motorul.

Concurenti

Nissan Pathfinder nu are un concurent direct, insa judecand dupa dimensiuni, performante offroad si finisaje ar putea fi considerat rival pentru Toyota Land Cruiser si Land Rover Discovery4.

Concluzii

La un pret de 48.610 euro cu toate taxele incluse pentru varianta din test, Nissan Pathfinder satisface nevoile oricarei familii si oricarui impatimit de escapade montane. Masina se descurca foarte bine pe drumuri pe care cu greu le poti strabate chiar si la picior. Pe langa pretul de achizitie corect pentru un 4×4 veritabil, Pathfinder consuma circa 13 litri / 100 km in oras si 8 litri / 100 km in extraurban – valori foarte bune pentru o asemenea masina. Consumul instant la 70 km/h este 5 litri / 100 km, iar la 130 km/h e 10 litri / 100 km.

click aici pentru caracteristici tehnice si specificatii ale modelului testat

Nissan Pathfinder (sursa - 0-100.ro)

1 comentariu

Florian 18 decembrie 2010 - 18:15

Este minunata, atat de minunata ca am sa-mi cumpar unul.

Reply

Lasa un comentariu