Mitsubishi Lancer Ralliart e deja istorie, pentru ca inima diviziei de performanta Ralliart a incetat sa mai bata, din cauza lipsei comenzilor. Chiar si asa, pasionatii pot gasi masina din imagini in stocuri sau la mana a doua. Experientele traite la volan sunt greu de gasit intr-un alt sedan si cocheteaza cu idei opuse – adrenalina si confort.
Concept
Lancer Ralliart e calea de mijloc, fiind un automobil mai sportiv decat Lancer, dar mai cuminte decat bestia Lancer Evo X. Din pacate, versiunea Ralliart nu se bucura de prea mare cautare in Europa si la noi, fiind un automobil de nisa.
click aici pentru galeria foto
Design
Dupa o privire aruncata in graba, Lancer iti lasa impresia unui sedan cu design agresiv si nu prea original… Spatele aduce destul de mult cu Alfa Romeo 159.
Cunoscatorii vor remarca insa culoarea speciala specifica versiunii Ralliart, precum si mici detalii care fac diferenta. Capota e mai bombata si are guri de ventilatie, iar in spate, esapamentul cu evacuare dubla si micul eleron tradeaza temperamentul sportiv al masinii.
Tehnologie, confort si dotari
Desi e un automobil naravas, Lancer Ralliart e surprinzator de confortabil. Are loc decent pentru 4 pasageri si bagajele lor, nivelul dotarilor e maxim pentru un sedan de clasa C, iar ergonomia postului de condus e exemplara.
Sistemul multimedia si de control al masinii e foarte complex. Te-ai putea juca zile in sir fara sa-i descoperi limitele. Spre exemplu, poti regla inclusiv cat timp dupa oprirea motorului sa primeasca energie geamurile electrice.
Revenind la dotari mai practice, sistemul de navigatie are un procesor rapid, iar instalatia audio Rockford Fosgate suna foarte bine.
Desi iti ia ochii prin aspectul sportiv si tehnologizat, interiorul e cam ieftin. Plasticul e dur si neplacut la atingere, iar aparenta insertie de fibra de carbon de pe bord e de fapt tot plastic. Tocmai din cauza acestui interior masina iti lasa impresia ca e cam scumpa pentru ce ofera la capitolul calitatea materialelor.
Pe sosea
Totusi, modul in care merge ramane partea cea mai interesanta a masinii. Mitsubishi Lancer Ralliart e pus in valoare de un motor turbo pe benzina de 2 litri ce dezvolta 240 de Cai Putere si un cuplu maxim de 343 Newton-metru. Acceleratia de la 0 la 100 de kilometri pe ora se realizeaza in 7 secunde, dar cifrele puteau arata si mai bine daca masina n-ar fi cantarit 1.625 de kilograme, cat un SUV compact.
Puterea e transmisa tuturor celor patru roti, iar pentru un control optim poti alege intre trei moduri: tarmac, gravel si snow, adica asfalt, macadam si zapada.
Motorul e pus in valoare de o cutie de viteze manuala cu dublu ambreiaj, comandata electronic. Adica tu ca sofer o percepi ca pe una automata. Se numeste Twin Clutch SST si rivalizeaza cu DSG de la Volkswagen.
Interesant e ca setarile masinii, cu o clara orientare sportiva, iti amintesc de un pitbull prin fata caruia trece o pisica. Pana te acomodezi cu acceleratia foarte sensibila, e posibil sa te trezesti imediat peste viteza legala, cu capul infipt in tetiera, pentru ca transmisia retrogradeaza instant 2-3 trepte si motorul incepe sa urle amenintator.
Din pacate, rezervorul de doar 55 de litri nu-ti permite sa te distrezi mai mult de 300-350 de kilometri, pentru masina e cam gurmanda.
Concurenti
Singurul rival adevarat al lui Lancer Ralliart e Skoda Octavia RS, fiindca are aspect de sedan, dar pot fi considerate concurente si modele precum Mazda3 MPS, Ford Focus RS, Volkswagen Golf GTI si Opel Astra OPC.
Concluzii
In concluzie, Mitsubishi Lancer Ralliart e o masina care se potriveste ca o manusa soferilor ce isi doresc un automobil sportiv bun la toate. E potrivit de puternic, astfel ca nu ti se face frica precum in Evo, dar si suficient de rapid incat sa bata masini mai scumpe.
Din pacate, consumul mare, calitatea redusa a materialelor si pretul relativ ridicat, de aproape 31.000 de euro, inclusiv TVA de 24%, fac acest model mai putin atractiv in ochii multor clienti, pentru care Golf GTI reprezinta o afacere mai buna.