Acasa Industrie Masina low cost dezvoltata de Renault-Nissan si Bajaj in India prinde contur

Masina low cost dezvoltata de Renault-Nissan si Bajaj in India prinde contur

de Costea Arsene

Renault (sursa - 0-100.ro)

Alianta Renault-Nissan si compania auto indiana Bajaj au semnat un acord pentru producerea unei masini low cost care sa fie vanduta in India si pe alte piete emergente, rivalizand cu modelul Tata Nano.

Masina creata Renault-Nissan si Bajaj va fi lansata in India in anul 2012, preturile vehiculate fiind de circa 3.000 de dolari, suma putin mai mare decat cere Tata Motors pe cel mai ieftin automobil din lume, Tata Nano.

Conceptia, designul si productia vor fi asigurate de Bajaj, in timp ce Renault-Nissan se va ocupa de marketingul masinii in India si peste hotare, au precizat companiile, potrivit Automotive News Europe (ANE).

India, alaturi de China, reprezinta una dintre cele mai atractive piete auto din lume in acest moment, in conditiile in care in Statele Unite ale Americii (SUA) si Europa revenirea cererii este inca nesigura. Din acest motiv, producatorii auto se inghesuie sa investeasca in India, cu scopul de a-si creste vanzarile.

La inceputul saptamanii, Toyota a anuntat ca va investi in India aproximativ 9 miliarde de yeni (103 milioane de dolari) pentru a produce motoare si transmisii destinate autovehiculului sau low cost Etios.

Segmentul masinilor mici reprezinta 70% din totalul pietei autovehiculelor pentru pasageri din India. Liderul pietei indiene a masinilor de clasa mica este compania Maruti Suzuki, care produce hatchback-urile Alto, Swift si Ritz.

General Motors, Ford si Volkswagen au lansat si ei in acest an, in India, modelele de clasa mica Beat, Figo, respectiv Polo. Etios, produs de Toyota, este programat sa fie lansat spre sfarsitul anului in curs.

In luna aprilie din acest an Renault a renuntat la joint-venture-ul cu compania indiana Mahindra & Mahindra pentru producerea modelului Logan destinat pietei indiene, din cauza esecului comercial al masinii.

Este de asteptat ca in viitor producatorul auto francez sa se orienteze spre alte proiecte in ceea ce priveste piata indiana.

Lasa un comentariu