Producatorul auto italian Maserati, detinut de grupul Fiat, va monta tractiune 4×4 pe noua generatie a sedanului de lux Quattroporte, precum si tehnologii pentru reducerea consumului de carburant si a emisiilor, cum ar fi sistemul Stop & Start. Masina ar trebui sa ajunga pe piata anul viitor.
Stop & Start opreste automat motorul cand masina sta pe loc la semafor sau in aglomeratie si il reporneste cand soferul intenioneaza sa demareze (la eliberarea pedalei de frana la masinile automate si la apasarea ambreiajului la vehiculele cu transimisii manuale).
Maserati spera sa reduca astfel consumul de carburant al masinii cu 25%, a declarat directorul general al companiei, Harald J. Wester, scrie Automotive News Europe (ANE).
Tehnologia Stop & Start impreuna cu reducerea greutatii masinii cu 15% se numara printre masurile menite sa incurajeze economia de combustibil, a precizat oficialul Maserati.
Printre celelalte masuri menite sa reduca emisiile si consumul de carburant se numara micsorarea motoarelor V6 si V8, precum si montarea unei transmisii automate cu opt rapoarte, disponibila deja pe modelele premium BMW Seria 7 si Audi A8.
Tractiunea integrala va ajuta modelul Quattroporte sa faca o concurenta mai serioasa rivalilor germani Audi A8, BMW Seria 7 si Mercedes-Benz Clasa S, care ofera deja aceasta optiune.
Potrivit directorului general al Maserati, vanzarile companiei vor fi cu 15% mai mari in 2010 decat anul trecut, cand s-au comercializat 4.489 de unitati, mai putine cu 49% fata de 2008.