Ambasadorul SUA la Bucuresti, Mark Gitenstein, afirma, intr-un interviu pentru MEDIAFAX, ca producatorul auto Ford ar vrea sa fabrice la Craiova 1.000 de masini pe zi, insa, din cauza infrastructurii deficitare, nu le poate transporta, pentru livrare.
„Ford doreste sa construiasca 1.000 de masini pe zi. (…) Problema: in Romania nu exista infrastructura necesara pentru a transporta masinile din Craiova. Nu vor construi 1.000 de masini pe zi pentru a le depozita intr-un parc auto si a le lasa acolo! Ford nu poate face o investitie de acest gen. Trebuie sa vanda masinile produse, iar daca nu ai un sistem de autostrazi si un sistem feroviar care sa-ti permita sa transporti masinile, nu vor produce 1.000 de masini pe zi! Nu pot transporta 1.000 de masini folosind actualul sistem rutier. Nu pot transporta nici 200 de masini pe zi de acolo, folosind actualul sistem feroviar”, spune diplomatul.
Grupul Ford a cerut recent Guvernului prelungirea cu un an a termenelor contractuale privind investitiile si parametri de productie care trebuie atinsi la Automobile Craiova pana in septembrie 2011, invocand criza financiara, solicitare care are mari sanse sa fie acceptata de Executiv.
Ford Motor a achizitionat in septembrie 2007 un pachet reprezentand 72,4% din actiunile Automobile Craiova, pentru 57 milioane euro.
Potrivit contractului, Ford Romania trebuie sa ajunga intr-un interval de patru ani, pana in septembrie 2011, la un volum de productie de peste 250.000 unitati, in caz contrar compania americana urmand sa plateasca statului daune de pana la 25% din valoarea achizitiei Automobile Craiova.
Nivelul sanctiunilor scade la 10% din valoarea contractului daca se produc intre 200.000 si 225.000 de vehicule si la 5% daca se construiesc intre 225.000 si 250.000 unitati.
La doi ani si jumatate de la achizitia uzinei din Craiova, Ford a asamblat aproximativ 400 de autovehicule, ceea ce insemna ca productia trebuie marita de 625 de ori intr-un an si jumatate.