Acasa Opel Opel a prezentat conceptul Flextreme GT/E

Opel a prezentat conceptul Flextreme GT/E

de Adrian Mitrea

Opel a prezentat joi (18 februarie) primele fotografii oficiale si primele informatii despre conceptul Flextreme GT/E, masina ce va debuta fizic pe 2 martie in cadrul Salonului Auto de la Geneva. Prototipul poate merge 60 de kilometri doar cu propulsie electrica, iar pentru distante mai mari foloseste un mic generator (motor) pe benzina ce extinde autonomia la peste 500 de kilometri.

Practic, Opel Flextreme GT/E imprumuta sistemul de propulsie E-REV de la un alt concept Opel, Ampera, prezentat in septembrie 2009, la Salonul Auto de la Frankfurt.
Desi are dimensiuni mai mari (4,7 metri lungime) si viteza maxima de peste 200 de kilometri pe ora, conceptul Flextreme GT/E este proiectat pentru a asigura performante similare celor ale Ampera: o autonomie de functionare de pana la 60 de kilometri pe baza energiei asigurate de baterie, cu zero emisii de dioxid de carbon, si o autonomie totala de peste 500 de kilometri.

Consumul mediu de carburant este estimat la 1,6 litri la 100 de kilometri parcursi, emisiile de dioxid de carbon fiind mai mici de 40 de grame pe kilometru.

Spre deosebire de un autovehicul hibrid conventional, rotile conceptului sunt tot timpul actionate electric.

Pentru calatorii de pana la 60 de kilometri, energia este asigurata de un pachet de baterii litiu-ion in forma literei T, amplasat sub podea si scaunele din spate.

Totusi, spre deosebire de un autovehicul electric actionat doar de baterie, conceptul Flextreme GT/E elimina orice grija privind autonomia de deplasare si teama de a ramane fara sursa de energie.

Micul generator (motor) pe benzina produce curent electric fara discontinuitati, in cazul in care resursele bateriei sunt scazute. Astfel, autonomia este extinsa la peste 500 de kilometri, pana in momentul in care se poate reincarca bateria prin conectare la reteaua de electricitate sau se poate face realimentarea cu carburant a autovehiculului.

Motorul unitatii de propulsie electrice genereaza instantaneu un cuplu de 370 Newton-metri, ce asigura performante decente si o accelerare proiectata de la 0 la 100 km/h in mai putin de noua secunde.

Gestionarea aerodinamicii si reducerea greutatii

Datorita partii frontale de dimensiuni mici, a inaltimii reduse a acoperisului (1,308 metri) si a partii de sub caroserie plate si acoperite, autovehiculul taie aerul cu turbulente minime.

Aerodinamica a fost optimizata printr-o serie de masuri. Jantele din aliaj de 21 inchi sunt relativ inguste, pentru a reduce rezistenta la inaintare, utilizandu-se pneuri de 195 milimetri latime, care au 45 milimetri de la suprafata de rulare la janta (195/45).

Insertiile simple, montate la nivel, ajuta de asemenea la minimizarea curentilor de aer.

Admisia frontala de aer minima imbunatateste circulatia aerului in fata autovehiculului, iar partea de sub caroserie se curbeaza in sus catre spate, pentru a reduce si mai mult rezistenta la inaintare.

Conceptul Flextreme GT/E experimenteaza, de asemenea, potentialul modificarii active a formei. La viteze mai mari de 50 km/h, un panou vertical se extinde din fanta pentru evacuarea aerului aflata in spatele pasajelor rotilor spate. Aceste spoilere laterale de 350 mm lungime directioneaza curentii de aer de mare viteza in jurul spatelui autovehiculului, reducand si mai mult turbulentele.

Printre masurile de reducere a greutatii caroseriei se pot aminti utilizarea unor panouri exterioare usoare, din material compozit cu continut de carbon, geamuri cu policarbonat si componente structurale din aliaje ale aluminiului.

Comparativ cu materialele conventionale, acestea asigura o reducere a greutatii cu 40%, care contribuie la scaderea consumului de energie si la sporirea autonomiei autovehiculului.

Gratie designului, conceptul Opel Flextreme GT/E indeplineste coeficientul aerodinamic propus de numai 0,22, care ajuta la atingerea unei viteze de peste 200 km/h, precum si la conservarea energiei si extinderea autonomiei de deplasare. Trasaturile de exceptie includ o garda la sol joasa si o structura lata, cu lumini fata si spate in forma de aripa.

Un pas inainte pentru masina viitorului

Electricitatea joaca un rol principal in cadrul strategiei Opel de a obtine o independenta mai mare fata de combustibilii fosili, spune compania.

Conceptul Flextreme GT/E reprezinta inca o etapa in strategia Opel aflata in curs, de electrificare a autovehiculelor, care include un portofoliu vast de produse ce utilizeaza tehnologiile cu acumulatori, cu autonomie extinsa, cu propulsie hibrida si cu celule de carburant.

„Conceptul Flextreme GT/E prefigureaza lucrurile care vor veni in viitor de la Opel. acesta reprezinta strategia de produs pe care o vom utiliza pentru toate autovehiculele noastre viitoare, de dimensiuni mari sau mici, din toate segmentele pietei”, a declarat Frank Weber, vicepresedinte Planificare Organizationala si Produs in cadrul Opel.

Opel denumeste aceasta strategie „e-mobilitate nelimitata”. Ea consta in adaptarea sistemului de propulsie E-REV si depasirea limitelor impuse de alimentarea exclusiva de la baterie, fiind destinata autovehiculelor din toate segmentele pietei auto.

Lasa un comentariu