Test Drive BYD Sealion 7 – mașina cu care chinezii de la Build Your Dreams (BYD) vor să atace Tesla Model Y, Volkswagen ID.4 sau Ford Capri. Calitatea lui BYD Sealion 7 este bună, chiar excepțională pe alocuri. La finețea setărilor mai e un pic de lucru: suspensie, frâne, direcție. Versiunea testată este o echipare Excellence (de top). Are baterie LFP de 91,3 kWh (net), 230 kW putere de încărcare maximă, autonomie reală cuprinsă între 315 și 625 km, 530 Cai Putere, 690 Nm cuplu maxim și atinge 100 km/h cu start de pe loc în 4,5 secunde.
BYD Sealion 7 este foarte apropiat, ca dimensiuni, de BYD Seal U, un alt SUV compact creat de chinezii de la BYD. Ceea ce te face să ridici o sprânceană și să te întrebi: De ce?
Am primit răspunsul direct de la Stella Li, vice președinte executiv în cadrul BYD: pentru că Sealion 7 este mașina cu „savoare europeană”. Seal U, însă, este o mașină cu tentă chinezească, dar vândută și pe piețele internaționale. Interviul de grup, complet, este AICI.
Așadar, Sealion 7 ar trebui să fie automobilul mai bun. Mai bine finisat, mai bine dotat, mai bine reglat. Și… mai scump.
Specificațiile lui BYD Sealion 7 sunt impresionante pe hârtie și, parțial, chiar și în test drive. Sunt multe lucruri pe care nu le-am putut testa, oricum. De exemplu încărcarea sau consumul.
Test Drive BYD Sealion 7, în curând și în România
Oricine va putea conduce gama BYD, în curând, inclusiv în România. Brandul chinezesc va avea undeva spre 20 de dealeri până la final de 2025, la nivel național. Am scris despre (re)intrarea BYD în România AICI.
Modelele pe care le veți găsi în showroom-urile BYD sunt Dolphin Surf, Atto 2, Sealion 7 și Seal U DM-i (acesta din urmă fiind hibrid, restul electrice).
Dar revin strict la BYD Sealion 7. E o mașină care m-a impresionat prin calitatea percepută. Pare că e o mașină realizată fără tăieri prea mari de costuri la finisaje și pe partea tehnică.
Singurul mare minus este legat de calibrarea mașinii și cum se simte la condus. Pentru cine are un pic de experiență cu mașinile, va fi evident faptul că se simte ca o mașină făcută de o companie care nu e fabricant auto de prea mult timp. Exact cum se simte și orice model de la Tesla.
La prețuri care pleacă de la 50.000 Euro (inclusiv TVA) în sus, e greu de crezut că BYD Sealion 7 va deveni o prezență comună pe drumurile din România. Dar e clar că e o mașină care merită atenție, iar BYD ca brand merită cu siguranță urmărit.
BYD Sealion 7 (foto – Adrian Mitrea) Interior BYD Sealion 7 Excellence (foto – Adrian Mitrea) Port încărcare BYD Sealion 7 (foto – Adrian Mitrea)
Incursiune în entuziasmul BYD. De unde vine
BYD intră în România. Andrei Duică este șeful pe țară