Acasa Masini Electrice Volkswagen ID.7 Tourer, primul break electric al mărcii

Volkswagen ID.7 Tourer, primul break electric al mărcii

de Adrian Mitrea

Volkswagen ID.7 Tourer, primul break electric al mărcii germane din Wolfsburg, a fost prezentat oficial, online. Mașina poate avea o autonomie omologată de până la 685 km. Comercializarea lui VW ID.7 Tourer va începe în vara anului 2024. Volkswagen ID.7 Tourer se adaugă familiei de modele electrice ID. (de la Intelligent Design), alături de ID.3, ID.4, ID.5, ID.6, ID.7 (cu aspect de sedan, dar cu hayon tip liftback) și ID. Buzz.

VW ID.7 Tourer va fi disponibil pe piață cu două baterii litiu-ion:

  • 77 kWh (net). În acest caz puterea de încărcare maximă este de 175 kW.
  • 86 kWh (net). Această baterie se poate încărca cu până la 200 kW putere.

În ambele cazuri bateria poate fi încărcată de la 10 la 80% în mai puțin de 30 de minute. ID.7 are și o funcție de încălzire a bateriei, la cerere, pentru a optimiza procesul de încărcare pe timp de iarnă.

ID.7 Tourer poate avea siglele iluminate – roșu pe spate, alb pe față.

Volkswagen ID.7 Tourer – 605 litri portbagaj

Portbagajul are o capacitate de 605 litri și poate ajunge până la 1.714 litri atunci când spătarul banchetei spate este coborât.

Singurul motor disponibil la lansare dezvoltă 286 Cai Putere (CP). Mașina poate sprinta până la 100 km/h în 6,6 secunde, respectiv 6,7 secunde (în funcție de greutatea bateriei). Ulterior va fi lansată și o versiune cu tracțiune integrală, cu indicativul de motorizare GTX – specific pentru toate electricele puternice fabricate de Volkswagen.

La fel ca ID.7 sedan (liftback), mașina poate avea ChatGPT integrat, Apple CarPlay și Android Auto cu conectare wireless, precum și scaune față cu funcție de masaj.

Producția ambelor versiuni de caroserie a modelului ID.7 este realizată în Germania, în uzina Emden, alături de modelul ID.4.

Break-urile electrice, o raritate (încă)

Mașini electrice oferite în caroserie de tip break sunt foarte puține:

  • Opel Astra Sports Tourer
  • Peugeot e-308 SW
  • BMW i5 Touring
  • MG MG5 Electric
  • NIO ET5 Touring
  • Porsche Taycan Sport Turismo / Porsche Taycan Cross Turismo

Prin prisma specificațiilor și dimensiunilor, Volkswagen ID.7 Tourer este poziționat între modelele Opel/Peugeot și BMW. Specificațiile lui ID.7, cel puțin în ce privește spațiul portbagajului, sunt chiar mai bune decât în cazul modelului BMW.


Volkswagen ID.7 a ajuns în România. 621 km autonomie, pornire de la 53.335 Euro

Volkswagen ID.7 – review static

180 km/h cu Volkswagen ID.7 pe autobahn, în Germania


2 comentarii

pehash 19 februarie 2024 - 22:53

Arata bine, dar 86kWh la ditamai salupa? Pentru un tourer ar merge o baterie mai mare. Pui niste echipament de iarna pe deasupra sau 2 biciclete in spate si ajungi cu autonomie mai slaba decat ID.4

Reply
Adrian Mitrea 19 februarie 2024 - 23:17

La 86 kWh capacitate netă este una dintre cele mai mari disponibile pe piață pe o asemenea mașină și la un asemenea preț.
Mai contează și eficiența. Că degeaba ai baterie mare dacă motorul consumă mult. Iar la ID.7, motorul APP550 (286 CP, 550 Nm) pare să fie foarte eficient. Disponibil și pe ID.4 și ID.5 din acest an, desigur.

Reply

Lasa un comentariu