Salonul Auto București 2023 se ține în perioada 10-15 Octombrie, la Romexpo, iar printre noutăți se numără Honda e:Ny1, SsangYong Korando e-Motion, marca CENNTRO și mașina electrică chinezească YOYO. În acest clip aveți un tur virtual al SAB – un eveniment care continuă tradiția saloanelor auto din București începută în urmă cu 30 de ani.
Evenimentul se întinde pe 25.000 metri pătrați (mp), atât la interior, cât și la exterior. Primul salon auto de la București s-a ținut în 1993. Au trecut, așadar, 30 de ani de atunci. Ediția din 2023 este a 20-a fiindcă au fost ani în care evenimentul nu s-a ținut.
Mărcile participante și companiile expozante sunt variate și reflectă progresul tehnologic al industriei auto. Astfel, la standuri nu sunt doar automobile, ci și stații de încărcare pentru mașini electrice.
Minusurile majore ale evenimentului țin de lipsa unor mărci importante, precum Dacia, Renault, Volkswagen.
În schimb, mărci noi, dornice de afirmare, au venit cu un număr mare de modele. Printre brandurile expuse se numără Alfa Romeo, BMW, Fiat, Ford, Hyundai, Honda, Isuzu, INEOS, Jeep, KIA, Lexus, Maserati, Mazda, Mercedes-Benz, MINI, Mitsubishi, Rolls-Royce, SsangYong, Subaru, Suzuki, Toyota, Volvo, DFSK, SERES, BAIC, Forthing, JAC, XEV, SWM, CENNTRO.
Detalii despre activitățile care se petrec în fiecare zi la salon se găsesc pe site-ul evenimentului: sab.ro.
Salonul Auto București 2023 reunește și furnizori de servicii de încărcare pentru mașini electrice. Totodată, este foarte bine reprezentat segmentul spălătoriilor auto.
Echipamente de service și tehnică de lucru sunt prezentate de mai mulți furnizori specializați.
Față de anii în care era organizat la Romaero, Salonul Auto București a crescut mult în privința calității spațiului din momentul în care s-a mutat la Romexpo.
Totodată, salonului i s-au alipit momente precum drift și concursuri pentru sisteme audio, prin reprezentanți din România și din afara țării noastre.
6 comentarii
Sa inteleg din absenta lui ALLWIEV ca lansarea acestuia nu va avea loc in 2024?
Yoyo , din cate stiu , este prima masina facuta la imprimanta 3D. Proiectul si firma care a gandit-o sunt italiene. Nu stiam ca sunt fabricate in China dar nu ma mira.
De ce nu au fost prezenți producătorii din Franța, grupul VW/Audi/Skoda/Seat, reprezentantele oficiale ale producătorilor germani premium? Se predau europenii ori piața de la noi e prea puțin relevantă pentru ei?
Asta e salon auto? Numai in Romania e posibil sa dai o poala de bani pe un bilet si sa nu ti se permita sa intri in auto expuse. Mai bine se intituleaza Muzeul auto…
Salonul Auto din Bucuresti este o dezamagire si, dupa experienta de la editia anterioara, nu voi mai calca vreodata pe acolo. O gramada de bani dati pe bilet. Faptul ca nu poti intra intr-o gramada de masini e doar unul dintre minusuri. Minusul major este ca sunt putine modele noi, dealerii mari vin cu modele deja lansate. Practic, e un show-room ceva mai extins, cu mai multi expozanti si cu o bruma de modele mai noi, ca sa ia ochii vizitatorilor. Pierdere de vreme si de bani
Salut, Vasile!
Treaba cu mașinile încuiate spune multe despre calitatea publicului. Am vorbit și cu dealerii. Pleacă acasă cu brichetele de la mașini, cu nuca de la schimbătorul de viteze… se urcă în ele având pantaloni cu țepi metalici și rămân cu tapițeria zgâriată. Nu e tocmai în regulă. De aceea unele mașini sunt încuiate, mai ales când e flux foarte mare de oameni. Dacă chiar vrei să vezi mașinile și ești un om OK, vorbești la stand și ceri să ți se descuie mașina. Elegant, politicos. Practica cu mașini încuiate sau încercuite de un perimetru de siguranță am văzut-o și pe la saloane auto din afara țării, nu e ceva specific nouă.
Cât despre varietate, fix ăsta e avantajul salonului auto, că e un showroom mai extins cu zeci de mărci și modele, pe care dacă le-ai vedea separat ai avea nevoie de o săptămână de drumuri prin oraș de la un showroom la altul. La salon oferta e concentrată și vin doar brandurile care chiar vor să vândă.
Sigur că ar fi fost minunat să fi fost chiar mai multe mărci și mai multe modele noi, toată lumea și-ar fi dorit!