Acasa Ford Ford Transit Courier și Ford Tourneo Courier, fabricate doar în Craiova, pornesc de la sub 20.000 Euro

Ford Transit Courier și Ford Tourneo Courier, fabricate doar în Craiova, pornesc de la sub 20.000 Euro

de Adrian Mitrea

Ford Transit Courier și Ford Tourneo Courier, fabricate doar în Craiova, pornesc de la sub 20.000 Euro, reiese dintr-un anunț al Ford România. Ambele modele – primul de marfă, al doilea de pasageri – sunt produse exclusiv în fabrica Ford Otosan din Craiova. Mașinile pot avea motorizare pe benzină sau diesel, iar din 2024 și electric.

Modelul Courier al Ford Otosan este disponibil în trei versiuni de caroserie:

  • Transit Van (marfă) – de la 15.500 Euro + TVA / 18.445 Euro inclusiv TVA.
  • Transit Double Cab (marfă + pasageri).
  • Tourneo (pasageri) – de la 18.100 Euro + TVA / 21.539 Euro inclusiv TVA.
  • Cele mai scumpe versiuni se apropie de pragul de 30.000 Euro, inclusiv TVA.

Primele două modele pot fi echipate cu motorizare pe benzină – 1.0 EcoBoost (100 CP MT6 și 125 CP MT6 sau AT7) și cu motorizare diesel – 1.5 EcoBlue (100 CP MT6).

Varianta Tourneo, de pasageri, poate fi echipată doar cu motorizare pe benzină – 1.0 EcoBoost 125 CP cu MT6 sau AT7.

  • MT6 = cutie de viteze manuală, cu 6 trepte + marșarier.
  • AT7 = cutie de viteze automată, cu 7 trepte + marșarier.

Motorizarea electrică va fi dispobibilă din 2024, sub denumirile E-Transit Courier și E-Tourneo Courier.

SYNC4, standard

Pachetul tehnologic oferit ca dotare standard cuprinde sistemul multimedia SYNC4 cu ecran de 8 inchi. Are conectivitate AppleCar Play și Andoid Auto fără fir. Tot standard vine și sistemul de asistență Co-Pilot 360 (asistență pre-coliziune, asistență inteligentă pentru viteză, sistem păstrare a benzii, recunoașterea semnelor de circulație, senzori parcare spate), precum și farurile cu fază lungă automată și lumini de zi.

Grație dimensiunilor mai mari față de generația care iese din producție, versiunea Transit Van poate transporta doi europaleți la nivelul podelei. Distanța dintre pasajele roților spate este de peste 1,2 metri.

Producția de serie a lui Transit Courier și Tourneo Courier începe anul acesta (2023) în fabrica Ford Otosan din Craiova. Livrările către clienții finali se vor face pe final de 2023.

Gama Courier a fost complet reproiectată pentru a crește gradul de productivitate și spațiul de la interior. Autovehiculul integrează soluții inteligente pentru depozitare, acces, conectivitate și asistență activă.

Un Transit Courier mai mare

Transit Courier a fost proiectat în jurul unei suprafețe de marfă mai mari și mai ușor configurabilă. Acum oferă cu 25% mai mult volum de încărcare față de modelul anterior, inclusiv sarcină utilă crescută. Modelul are acum posibilitatea de a transporta doi europaleți.

„Transit Courier reprezintă un nou început pentru Ford în segmentul în care concurează, fiind construit pentru a satisface nevoile de productivitate, eficiență și durabilitate ale clienților noștri. Am încredere că piața va aprecia dimensiunile interioare care au crescut semnificativ, dar și echiparea generoasă pe care o propunem încă de la versiunea de bază. Ford Pro este liderul incontestabil al pieței de vehicule comerciale în Europa și ne bucurăm că, datorită noului Transit Courier, vom juca un rol și mai important pe segmentul pe care acesta concurează în piață. De asemenea, rețeaua de dealeri autorizați Ford Transit Center este pregătită să consilieze clienții pe partea tehnică de produs, dar și să ofere soluții after-sales și costuri de finanțare și exploatare eficientizate”, a declarat Roxana Capătă, Managing Director Ford Romania Services.

Lățimea dintre pasajele roților din spate la Transit Courier este de 1.222 mm. Acest lucru permite furgonului compact să transporte doi europaleți. Volumul total de încărcare este acum de 2,9 metri cubi, cu 25% mai mult decât modelul anterior.

Noua opțiune de încărcare prin peretele despărțitor permite clienților să transporte articole precum scânduri sau țevi cu lungimea de peste 2.600 mm.

Tourneo Courier – până la 5 pasageri

Tourneo Courier – adică versiunea de pasageri – este dezvoltat pentru a transporta cinci adulți și bagajele lor. Mașina are o banchetă spate fracționabilă 60/40. Spațiul pentru bagaje este mai mare cu 44% față de anteriorul Tourneo Courier.

Ocupanții beneficiază, de asemenea, de spațiu îmbunătățit la nivelul umerilor și al capului. Există și o gamă de opțiuni inteligente pentru depozitare, inclusiv o consolă centrală configurabilă.

Siguranța este prioritară pentru Tourneo Courier, spune Ford, iar mașina este echipată în echiparea standard cu un airbag central. Acesta se deschide între șofer și pasagerul față, în caz de impact serios.

Ford Transit Courier și Ford Tourneo Courier + UniCredit Leasing = 0% dobândă + Euribor

Pentru a împinge tare gama Courier pe piață, Ford are un parteneriat cu UniCredit Leasing pentru a asigura un leasing financiar cu dobândă 0% + Euribor și avans de 20% pentru achiziția unui astfel de autovehicul.

Garanția este de 2+2 ani, în limita a 150.000 km.

Configuratorul este deja online pentru Transit Courier, cât și pentru Tourneo Courier. De asemenea, Ford a creat și niște pagini speciale prin care cele două noi modele fabricate în România – Transit Courier și Tourneo Courier – pot fi descoperite în detaliu.

Mai jos poți vedea un clip de la prezentarea media internațională a noului Courier, publicat inițial AICI, în 6 Aprilie 2023


9 comentarii

John M. 21 iulie 2023 - 15:11

AT7 inseamna Automatic Trabsmission in 7 trepete, nu manuala.

Reply
TS 21 iulie 2023 - 16:04

Salut. Aveti idee de dimensiunile masinilor? M-ar interesa si inaltimea. De asemenea, Transit Double Cab ar avea si 2 usi glisante (pe ambele parti)? Merci.

Reply
Adrian Mitrea 21 iulie 2023 - 23:50

Salut!
Dacă nu sunt pe site la Ford, nu le știu nici eu…

Reply
Cosmin 21 iulie 2023 - 16:34

Pentru Tourneo vad pe configurator ca pretul minim este de 23.384 euro TVA inclus, deci cu aproape 2000 de euro mai mult decat in articol.

Reply
Adrian Mitrea 21 iulie 2023 - 23:46

Prețurile de lansare sunt mai mici, sunt cele din articol.
De asemenea, e bine cunoscut că la Ford configuratorul este orientativ, prețul de tranzacție fiind mereu sub ce spune configuratorul (ceea ce e păcat, că așa apar confuziile astea și 3-4 perechi de prețuri așa-zise „de referință”).

Reply
Andi 21 iulie 2023 - 19:23

1.0 ecoboost ! Pentru o masina de pasageri plus bagaje care sare, incarcata, de 2 tone!

Reply
Adrian Mitrea 21 iulie 2023 - 23:48

Nu prea are cum să sară de 2 tone, pentru că oricum depășești masa maximă autorizată.
Desigur, fiecare cară câte pietre de moară cu mașina lui. Din păcate. Asta conduce la uzură prematură a mașinii, siguranță rutieră precară și multe altele.

Reply
Bogdan Acatrinei 29 iulie 2023 - 09:10

Nu uita ca unii dintre noi, tot saci de ciment vor cara cu ea :))
Lasand gluma la o parte, Ford e o masina buna, si pretul e mai bun. Se pare ca nu mai avem doar Dacia la pret accesibil.

Reply
Laurentiu 9 februarie 2024 - 03:43

Sunt curios daca varianta Tourneo courire are tractiune integrala si in ce configuratie si la ce pret?

Reply

Lasa un comentariu